För första gången har jag aktivt plockat frön och har överskott av följande frön. Antingen byter jag eller så skickar jag mot portokostnad
Alium – blå dm stora bollar - vårblommande Anaphalis margaritacea – Pärleternell Aster novae belgii – Höstaster Astible Xaraendsii – med lila blomma Blå ballongblomma Chili – gul etterstark, den ursprungliga plantan köptes på Botantiska i Göteborg Cicuta Virosa L – Sprängört, giftig Coriandrum Sativum - Koriander Datura Stramonium L – Spikklubba med blå blommor Dianthus Barbatus – Borstnejlika Dianthus – olika sorters tuvblommande nejlikor som jag glömt skilja Dipsacus Sylvestris Mil - Kardtistel/Kardvädd Inula helenium L – Ålands rot Ipomoer Purpurea - Purpurvinda Jättenattljus, gult (finns det fler färger?) Lila Salvia Lychnis Chalcedonica – Studentnejlika Mangold – flerfärgade Nicotiana – Klocktobak Nicotiana – Jättehög vit blomstertobak Origanum Vulgare - Kungsmynta Palsternacka Potentilla Sp, vita blommor Potentilla, Röda små blommor och silverfärgade blad Purjolök Ruta graveolens – Vinruta Saponaria Officinalis - Såpnejlika Sommarsolhatt/sommar rudbeckia Stachys byzantina – Lamöron, det jag tror är fröna Vallmo – orange perenn Verbascum; Ett kungsljus med ludna ljusgröna blad och gula blommor Verbascum, Ett grövre kungsljus med delad topp
|