Risgrynsgröt i "korv" är för söt enligt min smak, men jag har köpt Änglamarks risgrynsgröt så förpackad och den är inte alls så söt. Köper den för att göra "Mamsells goda risgrynskaka" och då slipper man det tidsödande första momentet men får ändå en läcker risgrynskaka.
Annars köper jag sällan halvfabrikat, aldrig helfabrikat. Kryddmixer är ju ett dyrt sätt att köpa salt, det går fint att mixa blandningar själv om man lagar mat ota hemma.
För att återgå till TS fråga så säjer jag detsamma som andra sagt tidigare: prova att koka gröt utan salt så märker du skillnaden! Det behövs inga mängder, men ett halvt kryddmått till två portioner kan faktiskt räcka!
CITAT (MimmiH @ 22-11-2008, 23:00)

Är det inte så att vi behöver lite salt för att må bra? Men då ska det helst vara mineralsalt och inte koksalt vad jag förstår. Salt innehåller väl jod bl a som är bra att vi får i oss.
Det är inte säkert att mineralsalt innehåller jod. Jod är tillsatt i vanligt hushållssalt och det står angivet med rätt stora bokstäver på burken (el. paketet) om det finns jod i eller ej.