Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kapitel 1, Någon som vill bli författare där ute?
          Snöflinga
          Inlägg 29-11-2008, 22:04
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Gillar din ordbehandling tummenupp.gif Romanen växer för varje kapitel och man blir nyfiken på nästa smile.gif

MEN jag blev helt betagen i din örtabok om lavendel w00t.gif Har läst många trädgårdsböcker men aldrig något liknande ... som blandar fakta med egna erfarenheter ... skrivet på ett mycket underhållande sätt wub.gif Jag är den första som kommer att köpa den när den kommer ut ... för det gör den sleep.gif

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 29-11-2008, 22:21
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Jag tycker du ska starta ett eget förlag och ge ut dina böcker på, Grå biggrin.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 29-11-2008, 22:27
          Länk hit: #43

Medlem

"Lavendel" ligger etta på boktoppen tongue.gif om ni inte har sett det ...

Citera
          Chamomille
          Inlägg 29-11-2008, 22:32
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Snöflinga @ 29-11-2008, 22:04) *
          Gillar din ordbehandling tummenupp.gif Romanen växer för varje kapitel och man blir nyfiken på nästa smile.gif

MEN jag blev helt betagen i din örtabok om lavendel w00t.gif Har läst många trädgårdsböcker men aldrig något liknande ... som blandar fakta med egna erfarenheter ... skrivet på ett mycket underhållande sätt wub.gif Jag är den första som kommer att köpa den när den kommer ut ... för det gör den sleep.gif

yes.gif 000.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Cacki
          Inlägg 30-11-2008, 00:11
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Nu har jag också läst och vill bara säga att du är en hejare på att skriva Grå! tummenupp.gif Ser fram mot mera så skriv på nu!!

/Cacki

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Grå
          Inlägg 30-11-2008, 21:37
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

OJ! Det här var beröm som hette duga.. tack! thanks.gif

Snöflinga, jo jag håller på och skriver på både lavendeln och på de andra i samma serie, men kan inte publicera de olika delarna i böckerna än eftersom de kommer lite i oordning. Det jag håller på med just nu när det gäller lavendel är beskrivningen hur man bygger en destilleringsapparat för att utvinna eterisk olja, men jag har ännu inte fått ändan ur vagnen och ansökt om tillstånd att få ha en, så det kan bli lite kinkigt om jag publicerar med ord och bild hur man bygger en wink.gif (men den är inte ihopsatt än, rostfria skålar får man ha, va? whistling.gif )

Däremot har jag alldeles för en halv minut sedan publicerat fjärde kapitlet i Ylva Brixmark smile.gif

Citera
          Grå
          Inlägg 01-12-2008, 20:35
          Länk hit: #47

Medlem

Nu har jag lagt upp en liten teaser på nästa Brixmark, 100 anledningar till hemlängtan men den kommer jag inte att fortsätta publicera på Kapitel 1, utan den får ligga som den gör, medan jag fortsätter att lägga ut den första boken (underliga människor) i sin helhet. Det vore ändå trevligt om ni ville läsa det lilla jag lagt ut och betygsätta så att jag vet om det finns något intresse av den.

Nu har de gjort om betygssystemet också och nu ska det tydligen bli mer rättvisa (men det fungerar som tidigare).

Jag undrar dock fortfarande om jag är den enda från odla som är med? Det skulle faktiskt vara roligt om det fanns fler. Är det ingen som har en hemlig dröm om att se sitt namn i bokhyllorna, eller är det bara jag som är så egotrippad? wink.gif

Red. Ändrat länkadress

Redigerat av Grå: 12-01-2009, 18:44

Citera
          Grå
          Inlägg 03-12-2008, 15:29
          Länk hit: #48

Medlem

Ett mycket, mycket kort femte kapitel om Ylvas underliga människor är upplagt nu, men det var så tråkigt att skriva så jag avlivade det fort så jag kunde få komma vidare. Ett lite längre sjätte läggs upp senare ikväll!

(Egentligen borde man väl hellre kalla dem "episoder" än kapitel, för inget av dem är ju speciellt långt egentligen)

Ett boktips är Inga Törmänens Kalle Perkkele i Finnskogarna. Jag satt och gapskrattade rätt ut hela vägen när jag läste vad hon skrivit smile.gif

Citera
          Grå
          Inlägg 03-12-2008, 20:46
          Länk hit: #49

Medlem

Sjätte! Men jag varnar er, texten är full av svinkoppor wink.gif

Citera
          Grå
          Inlägg 06-12-2008, 21:06
          Länk hit: #50

Medlem

Jag har tagit bort mina texter från kapitel 1 nu och lägger ner fajten. Varför ska jag berätta efter jul wink.gif
          Stort tack till alla er som läst och röstat! thanks.gif Tack vare er gick det faktiskt väldigt bra!
          Jag kommer att fortsätta skriva på Brixmark och om någon vill fortsätta läsa så kommer det från och med imorgon att finnas en brixmarksblogg där första boken kommer att finnas tillgänglig efter hand.
          Vad som händer i framtiden får vi se, men vulkan.se ligger nära till hands för de andra böckerna när de blir klara.

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 06-12-2008, 23:04
          Länk hit: #51

Medlem

Så synd, men jag kan förstå hur du tänker. Visst har du fått röster från oss odlaiter, men även från många andra pga att du skriver bra, så det tycker jag att du skall ta åt dig ...

Fast jag skulle ju önska att du enbart ägnade dig åt Lavendeln (men det är vad jag tycker) för det lilla jag läst av den så tror jag till 100% på den och vill ha den i min bokhylla sleep.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-12-2008, 23:09
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Men då va har då hänt? unsure.gif

Hoppas du läger in en länk till Brixmarksbloggen rolleyes.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Grå
          Inlägg 07-12-2008, 16:02
          Länk hit: #53

Medlem

Tack snöflinga!
          Jag hade ju tänkt att den och två andra (ringblomma och basilika) skulle varit klara nu i höstas, men man är ju inte tidsoptimist för inte, dessutom hade jag av någon anledning "glömt bort" det idoga arbetet med att samla eget bildmaterial och för bara det krävs ju åtminstone ett år för att kunna följa en växt.
          Men, men - tack vare DIG så kommer lavendel att bli klar tidigt nu i vår iallafall. Du ska få ett eget ex till din hylla som tack för pushningen smile.gif

Stintan, jo här kommer länken men nu blir det inget mer spammande på odla från min sida. wink.gif
          (Det finns en lucka dit från hönshuset också)

Brixmarksbloggen - Alla dessa underliga människor

Även där kan man skriva kritik och så finns det en liten funktion längst ner på varje sida där man kan kryssa i vilket omdöme man väljer att ge. Hittar ni stavfel eller konstiga meningsbyggnader så meddela gärna mig!

Nu ska jag låta denna tråden vila i frid, men om någon annan vill tipsa om sina skriverier här så gå det naturligtvis utmärkt för min del!

Red 14/12 -08:
          Jag har återigen laddat upp mina texter på kapitel1.se, kalla mig gärna obeslutsam wink.gif
          Vill du läsa dem där går det alltså bra. Följ länken som finns i starten av tråden.

Redigerat av Grå: 14-12-2008, 09:04

Citera
          Grå
          Inlägg 12-12-2008, 14:09
          Länk hit: #54

Medlem

Gissa vem som tillsammans med 29 andra fick vara med och ge boktips inför julhelgen i Piratförlagets julkalender idag? biggrin.gif

Det är nästan löjligt vad barnsligt förtjust man blir av att se sitt eget namn figurera på ett bokförlags hemsida, om än bara för att ge ett boktips crazy.gif

Redigerat av Grå: 12-01-2009, 18:45

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 12-12-2008, 15:50
          Länk hit: #55

Medlem

GRATTIS GRATTIS bravo.gif Det är klart att du skall känna dig stolt ... jag skulle spricka om det vore jag tongue.gif Verkligen tänkvärd läsning är även det Katerina J. skriven om julen giggle.gif

Grå, jag har redan dammat av en plats i bokhyllan flirting.gif

Citera
          Grå
          Inlägg 30-12-2008, 15:40
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (ingrids @ 25-11-2008, 13:09) *
          Lycka till, har försökt men misslyckats med en skrivbordslådebok och kan bara konstatera att jag beundrar ALLA som kommer förbi kapitel 3!

Ingrids, jag har nog kommit till kapitel tre nu, åtminstone själsmässigt. Jag får fasen ta i för att kunna skriva mer än en mening. Jag vet precis vad jag ska skriva om och har hela episoden i huvudet, men det finns ingen inspiration att knacka fram det på tangenterna, har hållt på med elfte avsnittet hela julhelgen och har inte kommit längre än till tredje a5sidan. Jag som såg fram emot julledigheten så för att kunna få ägna hela dagarna åt att skriva. sad.gif

Citera
          Grå
          Inlägg 03-01-2009, 20:08
          Länk hit: #57

Medlem

Ifall någon gav upp hoppet om mig så ville jag bara lite försynt tipsa om att del elva finns upplagd att läsa nu...
          wink.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 03-01-2009, 20:59
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Känner igen mej i tidsoptimisten, jag skulle ju också skriva ett kapitel med jämna mellanrum, men så blev det inte riktigt.
          Jag håller med om att det är mysigt att se sitt namn här å där.
          Jag blev uppringd av BBC bookclub om att vara en av de intervjuande telefonrösterna i ett direktsänt program med författaren Ian Rankin, som jag recenserat några ggr. Tyvärr gällde det den gången en bok jag IONTE hade läst och jag skulle då få tre dar på mej att plöja boken och ha några vetiga frågor i beredskap.. tackade nej=(

Roligast är annars när två författare, var för sej och med två års mellanrum, kontaktade mej för att jag skulle recensera deras böcker online.
          Den senaste skickade mej dessutom romanen per post med dedikation.=) *stolt*

Jag finns för övrigt att läsa också, en roman och en novellsamling är det tänkt att bli.

--------------------

Citera
          Grå
          Inlägg 03-01-2009, 21:11
          Länk hit: #59

Medlem

Hurra, men vad heter du då? Hur hittar man dig?

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 03-01-2009, 21:19
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Björn O Jonsson heter jag där. Just nu finns bara ett kaiptel i varje verk publicerade, novellsamlingen är mest på G för övrigt, bör komma fler kapitel rätt snart.

--------------------

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 13:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon