Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

28 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Iochroma, "Klockviolbuske"
          sqrulan
          Inlägg 17-01-2009, 13:49
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

-cry-.gif Dom är döda båda två!!! :- -cry-.gif

Nu blev jag så lessen så jag gick in i köket och bakade en kladdkaka för nu ska jag tröst äta!!!!!
          Jag har ingen liten ängel längre! crying.gif

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 17-01-2009, 14:11
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Ge inte upp så lätt trostar.gif Ge dem lite vatten och ställ dem någonstans inne, låt dem vara ett tag så ser du om de inte börjar skjuta nytt

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Maggan H
          Inlägg 17-01-2009, 16:07
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

CITAT (sqrulan @ 17-01-2009, 13:49) *
          -cry-.gif Dom är döda båda två!!! :- -cry-.gif

Nu blev jag så lessen så jag gick in i köket och bakade en kladdkaka för nu ska jag tröst äta!!!!!
          Jag har ingen liten ängel längre! crying.gif

Det är mycket möjligt att det är liv i rötterna, sån här var min potatisblomma. Allt ovan jord hade frusit med det sköt upp många nya skott underifrån. Så ge den tid, sqrulan, än är det inte förlorat! Och den SKA whistling.gif ju beskäras så det gör kanske inget i långa loppet. angel_not.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          sqrulan
          Inlägg 17-01-2009, 18:37
          Länk hit: #104

Medlem

kompiskram.gif Tack för era tröste ord men dom är stendöda. Jag tog upp dom ur krukorna och rötterna såg helt döda ut, det fanns inget grönt då jag skrapade på stammarna heller. Dom ligger ute på altanen i en soppåse. crying.gif

Jag borde inte ha ställt ner dom i källaren, jag lyckas med känguruäpple och även mina pelargoner men inte dessa, man lär sålänge man lever.

Nu är jag glad att min blåvinge inte hamnade nere i källaren för då hadde väl den också dött.
          Nåja, jag får ta nya friska tag för det skulle vara så himla roligt att få se deras blommor på riktigt.
          Om någon har eller får över fröer/sticklingar så är jag intresserad av att köpa. shy.gif

slap.gif Nu har jag även ätit kladdkaka så jag mår illa!

Redigerat av sqrulan: 17-01-2009, 18:41

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 17-01-2009, 19:02
          Länk hit: #105

Medlem

CITAT (sqrulan @ 17-01-2009, 18:37) *
          kompiskram.gif Tack för era tröste ord men dom är stendöda. Jag tog upp dom ur krukorna och rötterna såg helt döda ut, det fanns inget grönt då jag skrapade på stammarna heller. Dom ligger ute på altanen i en soppåse. crying.gif

Jag borde inte ha ställt ner dom i källaren, jag lyckas med känguruäpple och även mina pelargoner men inte dessa, man lär sålänge man lever.

Nu är jag glad att min blåvinge inte hamnade nere i källaren för då hadde väl den också dött.
          Nåja, jag får ta nya friska tag för det skulle vara så himla roligt att få se deras blommor på riktigt.
          Om någon har eller får över fröer/sticklingar så är jag intresserad av att köpa. shy.gif

slap.gif Nu har jag även ätit kladdkaka så jag mår illa!

Dessvärre har jag ingen blå, det tror jag inte i alla fall, har testat att låta dom stå ute denna vintern och då blev det klart som korvspad mycket kallare än de sistlidna, men när jag har sått ska du få en planta.

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          sqrulan
          Inlägg 17-01-2009, 19:08
          Länk hit: #106

Medlem

smiley_small_hug.gif Tack snälla goa, rara, fina, gulliga dej!!!
          Om jag skulle råka få tag på fröer tidigare så hör jag av mej. tummenupp.gif

Redigerat av sqrulan: 17-01-2009, 19:08

--------------------

Citera
          malin72
          Inlägg 18-01-2009, 01:27
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

även jag har sorg crying.gif jag tog in dom och ställde dom vid lysrören....den blåa och den vita var grön där jag klippte så det är nog ingen fara där inte.
          men den lila -cry-.gif direkt när jag lyfte in den såg jag att något var fel, det var som att ett skal föll av den...från hela stammen och det liksom dammade om den unsure.gif så den var konstig jaha ja jag lät den stå vid dom andra och se kal ut....men ikväll skulle jag kolla den och den smulas bara ner...i bitar går allt sönder helskumt -cry-.gif
          ska lyfta ur den och kolla rötterna imorgon men jag har inget hopp för den crying.gif ....och den var ju så fin ranting.gif dumma mig som lät dom vara i förrådet

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Maggan H
          Inlägg 18-01-2009, 10:18
          Länk hit: #108

Medlem

Usch vad trist Malin! Jag tog också in mina igår från förrådet till uterummet där vi har +10, har dock inte kollat så noga på den lila för det var mörkt. Den SÅG i alla fall ok ut, men jag klippte ju ner den totalt innan hösten, det ångrar jag nu, kunde ju tagit sticklingar på den nu i stället. Men den var ju big bouta stor så jag var tvungen.

CITAT (sqrulan @ 17-01-2009, 19:08) *
          smiley_small_hug.gif Tack snälla goa, rara, fina, gulliga dej!!!
          Om jag skulle råka få tag på fröer tidigare så hör jag av mej. tummenupp.gif

Det är lugnt, vad gör man inte för att hjälpa en odlare i nöd?? biggrin.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          sqrulan
          Inlägg 18-01-2009, 12:13
          Länk hit: #109

Medlem

Jag ångrar mej också Malin, du har ialla fall liv i den vita och blå, lyckliga dej! tummenupp.gif
          Men din lila verkar ju ha dött på ett konstigt sätt, kan det ha varit nåt i jorden. Mask kanske, då kan jorden bli som damm. g.gif
          slap.gif Men Maggan, sicken osis att du inte tog sticklingar av den lila.

Redigerat av sqrulan: 18-01-2009, 12:14

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 18-01-2009, 15:46
          Länk hit: #110

Medlem

Okej Tjejjer! kompiskram.gif Nu tar vi det lugnt eftersom att vi är ju många här som kan hjälpas åt med både plantor och sticklingar tummenupp.gif Jag föreslår att vi talar om här i tråden när vi sår eller tar sticklingar Den som då saknar en viss färg "hojtar till" och på så vis så kan de som vill få tag i de färger som ev saknas. Själv har jag "peppar peppar" ännu så länge alla färger kvar

--------------------
          Penseé album

Citera
          Maggan H
          Inlägg 18-01-2009, 15:52
          Länk hit: #111

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 18-01-2009, 15:46) *
          Okej Tjejjer! kompiskram.gif Nu tar vi det lugnt eftersom att vi är ju många här som kan hjälpas åt med både plantor och sticklingar tummenupp.gif Jag föreslår att vi talar om här i tråden när vi sår eller tar sticklingar Den som då saknar en viss färg "hojtar till" och på så vis så kan de som vill få tag i de färger som ev saknas. Själv har jag "peppar peppar" ännu så länge alla färger kvar

Bra att det är nån som sköter sig ordentligt! flirting.gif Fast akta så dom inte blir grävlingsmat! naughty.gif

Jag ska så blåa, så vill fler ha bara skrik till! crazy.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          malin72
          Inlägg 18-01-2009, 16:42
          Länk hit: #112

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

crying.gif det låter jätte fint Ladyn kompiskram.gif ..så trist för den var ju så fin och blommade ju redan första året -cry-.gif Gillan hade ju fixat så bra med smussel så den kom till mig på mässan giggle.gif
          Men dina är fortfarande vid liv bravo.gif , men det är som jag säger dom ÄR olika...stammarna är inte alls lika som den lila......om ni tänker er bark på träd så föll allt av från den lila...det var det som dammade -fear-.gif skumt va.....

kan säga att med trasig terometer var det kallare än jag trodde där inne i förrådet...hm med tanke på att påsarna var som is ranting.gif ranting.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Maggan H
          Inlägg 18-01-2009, 18:15
          Länk hit: #113

Medlem

Det låter skumt Malin, att den bara upplösts så där i ett dammoln. Mina stubbar vekar vara hårda och friska i alla fall, i morron ska jag vattna allt jag drog in i uterummet, det var bla klockranka, lejongapsranka, vit o lila klockviol. Jag har den stora blå klockan ute i balja på södersidan, den räknas som död alien.gif , en i mindre planta i rabatten, kanske kanske kan den ha klarat sig samt en tvinnad uppstammad i växthuset=ute= alien.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          sqrulan
          Inlägg 18-01-2009, 19:37
          Länk hit: #114

Medlem

whist.gif Om jag får tag på en blå av Maggan så skulle det vara kul med en vit också, nu blev jag ju orolig -fear-.gif att missa nåt.

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 18-01-2009, 19:50
          Länk hit: #115

Medlem

CITAT (sqrulan @ 18-01-2009, 19:37) *
          whist.gif Om jag får tag på en blå av Maggan så skulle det vara kul med en vit också, nu blev jag ju orolig -fear-.gif att missa nåt.

Frö eller stickling?

Men jag tror inte att du missat någonting......vad skulle det i så fall vara naughty.gif

--------------------
          Penseé album

Citera
          sqrulan
          Inlägg 18-01-2009, 21:03
          Länk hit: #116

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 18-01-2009, 19:50) *
          Frö eller stickling?

Men jag tror inte att du missat någonting......vad skulle det i så fall vara naughty.gif

Nej jag har inte missat nåt än! giggle.gif

Frö till den vita vore roligt att försöka med igen, det gick ju åt skogen sist jag sådde.Om någon har. naughty.gif Nu borde det väl gå lite bättre då det är vår (snart).

Jag har bestämt mej att endast försöka med blå och vit i år och om jag då lyckas med dom, övervintring och allt så kan jag satsa på röd och lila nästa år. Fast jag säger ju inte nej till dom! rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 20-01-2009, 17:49
          Länk hit: #117

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag har varit sjuk och lite borta ett tag och är därför sen med att tacka.

TUSEN TACK FÖR FRÖERNA LADY HAMILTON

Jag går här och väntar nervöst på att de ska gro. Ångrar nästan att jag sådde alla samtidigt ifall det går åt pipsvängen. De står i krukor i plastpåse ovanpå en akvarieramp. Jag vränger påsen varje dag eftersom det blir mycket kondens. Hoppas hoppas....

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 20-01-2009, 18:17
          Länk hit: #118

Medlem

Varså god kompiskram.gif Håller tummarna för att allt skall gå bra nu tummenupp.gif
          unsure.gif ( elle MÅSTE jag "önska" att allt skall gå åt skogen?.......är det inte något skrock om att man inte skall önska lycka till confused.gif med växter för DÅ går det "snett")

Skriver här då för SÄKERHETS SKULL...........Hoppas att allt går åt skogen! angel_not.gif .......
          Men du vet hur jag menar i allafall giggle.gif

--------------------
          Penseé album

Citera
          Maggan H
          Inlägg 21-01-2009, 21:16
          Länk hit: #119

Medlem

Hm, Malin, undrar om den lila är svårare att övervintra... confused.gif Barken lossar på min också och faller av, men stammarna är hårda, än så länge. De är ju mycket grövre än på den blåa och den vita, jag tror inte heller eg att denna ska vara i detta släktet, men VETENSKAPEN har ju sagt att det ska vara så.... g.gif Min vita har klarat sig. tongue.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 21-01-2009, 21:45
          Länk hit: #120

Medlem

g.gif Jag har ju alla mina Iochromor/Acnistusar "levande" unde vintern, så jag har inte upplevt att barken på stammen lossnar confused.gif
          Så här ser min ena Lila ut, den kan jag nog ta en 3-5 st sticklingar på nu om jag vill
          Bifogad fil  DSCN1986.JPG ( 79.39k ) Antal nedladdningar: 33

Och en av de Blå (Acnistus)
          Bifogad fil  DSCN1987.JPG ( 74.26k ) Antal nedladdningar: 36

Och en "samlings bild" på alla utom en av de Lila
          Bifogad fil  DSCN1990.JPG ( 112.61k ) Antal nedladdningar: 41

--------------------
          Penseé album

Citera

28 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 20:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon