Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

28 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Iochroma, "Klockviolbuske"
          Maggan H
          Inlägg 05-03-2009, 08:02
          Länk hit: #241

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

Tack så mycket ladyn, ''jag'' ser jättefin ut! tummenupp.gif Tar du med min på mässan?

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 05-03-2009, 10:01
          Länk hit: #242

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Japp Maggan +din Lila tar jag med tummenupp.gif Samma sak gäller för Irene L. Malin, Chatis och Gillan får även de sina röda på mässan, +att Gillan även skall ha en del "plast skräp" giggle.gif som jag inte använder

Dragon här kommer det att vara milt nästa vecka så jag skickar gärna då (PM:a din adress för den har jag inte)

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          DragonLady
          Inlägg 05-03-2009, 12:26
          Länk hit: #243

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

yahoo.gif vad spännande... om jag får dessa till att trivas skall jag föröka dem och fylla min balkong med dem för de är så vackra wub.gif
          min blå som jag trodde jag tog död på verkar inte så död längre.. får se vad som händer med den, har satt in den i solrummet, kanske överlevde den alla de minusgraderna som var.. isf. är den mycket tålig för det var ju 9 minus rätt länge där ett tag g.gif

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          Maggan H
          Inlägg 05-03-2009, 14:32
          Länk hit: #244

Medlem

CITAT (DragonLady @ 05-03-2009, 12:26) *
          min blå som jag trodde jag tog död på verkar inte så död längre..

rotfl.gif rotfl.gif Dom kan luras, så kasta inte i första taget! ninja.gif Jag ska ut och skrapa på den lilas rot nu o kolla om det finns lite grönt därunder.... Swiiiiisch! tillbaka igen; snyft den här är DÖD i alla fall, utan tvivel! Inte har den frusit ihjäl, petuniorna i samma kruka börjar grönska. Den vita har tänt, så den lever! Tur vi har Lady H som kan förse oss med nya små liv...! wub.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          malin72
          Inlägg 05-03-2009, 15:47
          Länk hit: #245

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

vet inte om jag snart ger upp mina här hemma ranting.gif dom har ju varit inne länge nu och den blå är grön inne i stammen men det kommer inga blad...nada trots att dom står vid lysrören och har gjort det sen dom kom in...den lila...nope finns inget liv i alls den vita nä verkar vara sten död den med.....dom kommer alltid få övervintra inne i rummet från nästa år -cry-.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          sqrulan
          Inlägg 06-03-2009, 10:32
          Länk hit: #246

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

trostar.gif Men vad trist Malin, djädra otur att den vita också är död! Jag har lyckats över förväntan med att så den blå och har fler plantor än vad jag behöver, den vita däremot har inte grott alls! dunno.gif Varför lyckas jag inte med den vita, nu är det anra försöket men inte ett livstecken i krukan.

Lady H jag pm,ar min adress till dej och om vädret fortsätter att vara så här milt så kan du nog skicka till mej nästa vecka, jag hör av mej på söndag då jag har lite mer koll på vädret.

Har en fråga om den stora änglatrumpeten, alltså brugmansia. Jag har nu 4 sticklingar som växer bra och jag undrar om man ska toppa dom eller bara låta dom växa?

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 06-03-2009, 12:10
          Länk hit: #247

Medlem

CITAT (sqrulan @ 06-03-2009, 10:32) *
          Har en fråga om den stora änglatrumpeten, alltså brugmansia. Jag har nu 4 sticklingar som växer bra och jag undrar om man ska toppa dom eller bara låta dom växa?

Låt dem växa, de blommar inte förrän grenarna har delat sig till Y, och de lär de inte göra om du toppar i brådrasket....

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 06-03-2009, 12:53
          Länk hit: #248

Medlem

CITAT (malin72 @ 05-03-2009, 15:47) *
          ...den lila...nope finns inget liv i alls den.... -cry-.gif

trostar.gif Var inte ledsen Malin......titta här "vad" jag hittade bland mina krukor flirting.gif
          Bifogad fil  DSCN2072.JPG ( 133.41k ) Antal nedladdningar: 30

Tar med den till Mässan

--------------------
          Penseé album

Citera
          Irene_L
          Inlägg 06-03-2009, 12:58
          Länk hit: #249

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

CITAT (malin72 @ 05-03-2009, 15:47) *
          vet inte om jag snart ger upp mina här hemma ranting.gif dom har ju varit inne länge nu och den blå är grön inne i stammen men det kommer inga blad...nada trots att dom står vid lysrören och har gjort det sen dom kom in...den lila...nope finns inget liv i alls den vita nä verkar vara sten död den med.....dom kommer alltid få övervintra inne i rummet från nästa år -cry-.gif

Malin...mina har övervintrat inne men alla verkar döda. Så dom verkar vara lite svåra dom där......... unsure.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          malin72
          Inlägg 06-03-2009, 13:57
          Länk hit: #250

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

CITAT (Lady Hamilton @ 06-03-2009, 12:53) *
          trostar.gif Var inte ledsen Malin......titta här "vad" jag hittade bland mina krukor flirting.gif
          Bifogad fil  DSCN2072.JPG ( 133.41k ) Antal nedladdningar: 30

Tar med den till Mässan

NÄMEN ohmy.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif men hur hittade du dom dunno.gif hade dom bara gömt sig där giggle.gif wub.gif

CITAT (Irene_L @ 06-03-2009, 12:58) *
          Malin...mina har övervintrat inne men alla verkar döda. Så dom verkar vara lite svåra dom där......... unsure.gif

g.gif hm konstigt det där....fösta året så var dom inne hela vintern men jag hade dom ju vid lysrören för att det var varmt inne, kanske att det var skillnaden ....bättre lycka detta år till oss då tummenupp.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          sqrulan
          Inlägg 06-03-2009, 14:03
          Länk hit: #251

Medlem

smiley_small_hug.gif Oj vilken tur att jag frågade här för jag var nästan på gång med saxen whist.gif Fy på mej, det var nära ögat.
          Men va trist Irene L är det dom blå du menar? Jag har ju lite väl många, hör av dej om du vill ha. Dom är ju bara nån cm ännu men om någon vecka kan jag nog posta en till dej om du vill. Kanske du får tag på den på närmare håll men blir det kris så finns det här. tummenupp.gif
          Nu får vi försöka så gott det går att skaffa nya och nästa gång går kanske övervintringen bättre.

UPP TILL KAMP!!! flirting.gif Vi tar nya tag och försöker på nytt, inte ska vi ge upp i första taget!!!!

--------------------

Citera
          Irene_L
          Inlägg 06-03-2009, 17:58
          Länk hit: #252

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

thanks.gif för erbjudandet Sqrulan om en blå miniängel! Jag hör av mig om det visar sig att dom jag har är heldöda!

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          sqrulan
          Inlägg 07-03-2009, 17:37
          Länk hit: #253

Medlem

tummenupp.gif Ja gör det! Jag reserverar en till dej ifall du vill ha senare.

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 10-03-2009, 14:32
          Länk hit: #254

Medlem

(Detta inlägg hade hamnat "lite fel" giggle.gif så jag kopierarade det och lägger in det här också tummenupp.gif )

CITAT (DragonLady @ 10-03-2009, 12:42) *
          yahoo.gif nu är skönheterna här...
          Postgubben var tidig idag.. tur för honom devil.gif
          Nytt om de små rötterna har de fått.. enbart det bästa, U-jord happy.gif
          Tror faktiskt det redan ser ut som om de trivs i mitt solrum tummenupp.gif
          thanks.gif Ladyn, du är en klippa blomma.gif

Varså god! kompiskram.gif

Redigerat av Lady Hamilton: 10-03-2009, 17:07

--------------------
          Penseé album

Citera
          sqrulan
          Inlägg 10-03-2009, 16:52
          Länk hit: #255

Medlem

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Tack snälla Lady´n nu har den röda ängeln kommit och den var så jättefin!!! yahoo.gif

Undrar just vad postfröken i bilen trodde om mej då jag nästan slet paketet ur hennes händer och antagligen lyste det ERROR med grönt neonljus ur mina ögon! giggle.gif

Bild kommer senare då jag får tillbaks min lagade dator senare i veckan. tummenupp.gif

Grattis DragonLady vilka söta små "änglaungar"!! wub.gif

confused.gif Vart hamnade ditt inlägg DragoLady, föll du med in i nåt konstigt tillstånd och knappt visste vad du gjorde? flirting.gif

Redigerat av sqrulan: 10-03-2009, 16:58

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 10-03-2009, 17:10
          Länk hit: #256

Medlem

bravo.gif Jag är sååå glad att det gått bra med plantorna som jag skickat -fear-.gif det är ALLTID lite nervöst innan de kommit fram.......

--------------------
          Penseé album

Citera
          DragonLady
          Inlägg 10-03-2009, 18:08
          Länk hit: #257

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

CITAT (sqrulan @ 10-03-2009, 16:52) *
          smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Tack snälla Lady´n nu har den röda ängeln kommit och den var så jättefin!!! yahoo.gif

Undrar just vad postfröken i bilen trodde om mej då jag nästan slet paketet ur hennes händer och antagligen lyste det ERROR med grönt neonljus ur mina ögon! giggle.gif

Bild kommer senare då jag får tillbaks min lagade dator senare i veckan. tummenupp.gif

Grattis DragonLady vilka söta små "änglaungar"!! wub.gif

confused.gif Vart hamnade ditt inlägg DragoLady, föll du med in i nåt konstigt tillstånd och knappt visste vad du gjorde? flirting.gif

Japp.. fick också tillfälligt ERROR när jag fick paketet, slet upp paketet.. jag lovar.. det paketet var som Fort Knox ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Fort_Knox) laugh.gif inte en möjlighet att de skulle kunnat bli skadade, och såg de små älsklingarnas bedjande blad om en större kruka o värme och slängde mig in i planteringsrummet (tvättstugan) snabbt som attan fick ner dem i varsin kruka (mjölkpaket) med godis (u-jord) och sedan snabbt in i solrummet (xrum med natriumlampa) snabbt ner o hämtade kameran... duh.gif snabbt ner igen o hämtade nya batteri...
          å där blev det en liten bild på de solande älsklingarna.. snabbt ner igen o ladda in bilden i datan o vipps var det skrivet o inlagt... i fel tråd tummenupp.gif
          Men så ordnade Ladyn detta tillfälliga ERROR.. det e tur vi har henne som tar hand om oss och förser oss med nya älsklingar när vi tar död på dem kompiskram.gif
          ps.. min blå är definitivt bland de levandes skara.. den exploderade av nya blad när den kom in i solrummet så nu har jag 2blå yahoo.gif

Redigerat av DragonLady: 10-03-2009, 18:10

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          Maggan H
          Inlägg 10-03-2009, 20:27
          Länk hit: #258

Medlem

hihi, snacka om att vara besatta! biggrin.gif Allt som har med frö och blommor att göra blir även här genast omhändertagna, allt annat får vänta! Jättefina änglar! tummenupp.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Solstorm
          Inlägg 12-03-2009, 12:05
          Länk hit: #259

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag har läst denna tråden och sörjt. Alla andra får så få fina miniänglar men inte jag. Snälla odlaiter har skickat mig frön men de vill sig inte. De borde stå idealiskt ovanpå en akvarieramp där det blir undervärme. Jag har tittat och tittat och till slut tänk att näe det är väl inte meningen att jag ska ha dessa växterna.

Men så idag!

Bifogad fil  DSC03789.JPG ( 150.63k ) Antal nedladdningar: 30

Den första har kommit upp! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif Idag har min första miniängel blivit född! yaay.gif yahoo.gif

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 12-03-2009, 15:59
          Länk hit: #260

Medlem

hbd.gif vilken färg?

--------------------
          Penseé album

Citera

28 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2026, 10:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon