Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Japp Maggan +din Lila tar jag med Samma sak gäller för Irene L. Malin, Chatis och Gillan får även de sina röda på mässan, +att Gillan även skall ha en del "plast skräp" som jag inte använder
Dragon här kommer det att vara milt nästa vecka så jag skickar gärna då (PM:a din adress för den har jag inte)
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 1 762
Medlem nr: 6 663
vad spännande... om jag får dessa till att trivas skall jag föröka dem och fylla min balkong med dem för de är så vackra min blå som jag trodde jag tog död på verkar inte så död längre.. får se vad som händer med den, har satt in den i solrummet, kanske överlevde den alla de minusgraderna som var.. isf. är den mycket tålig för det var ju 9 minus rätt länge där ett tag
--------------------
I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!
Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369
CITAT (DragonLady @ 05-03-2009, 12:26)
min blå som jag trodde jag tog död på verkar inte så död längre..
Dom kan luras, så kasta inte i första taget! Jag ska ut och skrapa på den lilas rot nu o kolla om det finns lite grönt därunder.... Swiiiiisch! tillbaka igen; snyft den här är DÖD i alla fall, utan tvivel! Inte har den frusit ihjäl, petuniorna i samma kruka börjar grönska. Den vita har tänt, så den lever! Tur vi har Lady H som kan förse oss med nya små liv...!
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
vet inte om jag snart ger upp mina här hemma dom har ju varit inne länge nu och den blå är grön inne i stammen men det kommer inga blad...nada trots att dom står vid lysrören och har gjort det sen dom kom in...den lila...nope finns inget liv i alls den vita nä verkar vara sten död den med.....dom kommer alltid få övervintra inne i rummet från nästa år
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264
Men vad trist Malin, djädra otur att den vita också är död! Jag har lyckats över förväntan med att så den blå och har fler plantor än vad jag behöver, den vita däremot har inte grott alls! Varför lyckas jag inte med den vita, nu är det anra försöket men inte ett livstecken i krukan.
Lady H jag pm,ar min adress till dej och om vädret fortsätter att vara så här milt så kan du nog skicka till mej nästa vecka, jag hör av mej på söndag då jag har lite mer koll på vädret.
Har en fråga om den stora änglatrumpeten, alltså brugmansia. Jag har nu 4 sticklingar som växer bra och jag undrar om man ska toppa dom eller bara låta dom växa?
Medlem
CITAT (sqrulan @ 06-03-2009, 10:32)
Har en fråga om den stora änglatrumpeten, alltså brugmansia. Jag har nu 4 sticklingar som växer bra och jag undrar om man ska toppa dom eller bara låta dom växa?
Låt dem växa, de blommar inte förrän grenarna har delat sig till Y, och de lär de inte göra om du toppar i brådrasket....
Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006
CITAT (malin72 @ 05-03-2009, 15:47)
vet inte om jag snart ger upp mina här hemma dom har ju varit inne länge nu och den blå är grön inne i stammen men det kommer inga blad...nada trots att dom står vid lysrören och har gjort det sen dom kom in...den lila...nope finns inget liv i alls den vita nä verkar vara sten död den med.....dom kommer alltid få övervintra inne i rummet från nästa år
Malin...mina har övervintrat inne men alla verkar döda. Så dom verkar vara lite svåra dom där.........
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
CITAT (Lady Hamilton @ 06-03-2009, 12:53)
Var inte ledsen Malin......titta här "vad" jag hittade bland mina krukor DSCN2072.JPG ( 133.41k )
Antal nedladdningar: 30
Tar med den till Mässan
NÄMEN men hur hittade du dom hade dom bara gömt sig där
CITAT (Irene_L @ 06-03-2009, 12:58)
Malin...mina har övervintrat inne men alla verkar döda. Så dom verkar vara lite svåra dom där.........
hm konstigt det där....fösta året så var dom inne hela vintern men jag hade dom ju vid lysrören för att det var varmt inne, kanske att det var skillnaden ....bättre lycka detta år till oss då
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Oj vilken tur att jag frågade här för jag var nästan på gång med saxen Fy på mej, det var nära ögat. Men va trist Irene L är det dom blå du menar? Jag har ju lite väl många, hör av dej om du vill ha. Dom är ju bara nån cm ännu men om någon vecka kan jag nog posta en till dej om du vill. Kanske du får tag på den på närmare håll men blir det kris så finns det här. Nu får vi försöka så gott det går att skaffa nya och nästa gång går kanske övervintringen bättre.
UPP TILL KAMP!!! Vi tar nya tag och försöker på nytt, inte ska vi ge upp i första taget!!!!
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
(Detta inlägg hade hamnat "lite fel" så jag kopierarade det och lägger in det här också )
CITAT (DragonLady @ 10-03-2009, 12:42)
nu är skönheterna här... Postgubben var tidig idag.. tur för honom Nytt om de små rötterna har de fått.. enbart det bästa, U-jord Tror faktiskt det redan ser ut som om de trivs i mitt solrum Ladyn, du är en klippa
Varså god!
Redigerat av Lady Hamilton: 10-03-2009, 17:07
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Tack snälla Lady´n nu har den röda ängeln kommit och den var så jättefin!!!
Undrar just vad postfröken i bilen trodde om mej då jag nästan slet paketet ur hennes händer och antagligen lyste det ERROR med grönt neonljus ur mina ögon!
Bild kommer senare då jag får tillbaks min lagade dator senare i veckan.
Grattis DragonLady vilka söta små "änglaungar"!! Vart hamnade ditt inlägg DragoLady, föll du med in i nåt konstigt tillstånd och knappt visste vad du gjorde?
Medlem
Antal inlägg: 1 762
Medlem nr: 6 663
CITAT (sqrulan @ 10-03-2009, 16:52)
Tack snälla Lady´n nu har den röda ängeln kommit och den var så jättefin!!!
Undrar just vad postfröken i bilen trodde om mej då jag nästan slet paketet ur hennes händer och antagligen lyste det ERROR med grönt neonljus ur mina ögon!
Bild kommer senare då jag får tillbaks min lagade dator senare i veckan.
Grattis DragonLady vilka söta små "änglaungar"!! Vart hamnade ditt inlägg DragoLady, föll du med in i nåt konstigt tillstånd och knappt visste vad du gjorde?
Japp.. fick också tillfälligt ERROR när jag fick paketet, slet upp paketet.. jag lovar.. det paketet var som Fort Knox ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Fort_Knox) inte en möjlighet att de skulle kunnat bli skadade, och såg de små älsklingarnas bedjande blad om en större kruka o värme och slängde mig in i planteringsrummet (tvättstugan) snabbt som attan fick ner dem i varsin kruka (mjölkpaket) med godis (u-jord) och sedan snabbt in i solrummet (xrum med natriumlampa) snabbt ner o hämtade kameran... snabbt ner igen o hämtade nya batteri... å där blev det en liten bild på de solande älsklingarna.. snabbt ner igen o ladda in bilden i datan o vipps var det skrivet o inlagt... i fel tråd Men så ordnade Ladyn detta tillfälliga ERROR.. det e tur vi har henne som tar hand om oss och förser oss med nya älsklingar när vi tar död på dem ps.. min blå är definitivt bland de levandes skara.. den exploderade av nya blad när den kom in i solrummet så nu har jag 2blå
Redigerat av DragonLady: 10-03-2009, 18:10
--------------------
I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!
Medlem
hihi, snacka om att vara besatta! Allt som har med frö och blommor att göra blir även här genast omhändertagna, allt annat får vänta! Jättefina änglar!
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452
Jag har läst denna tråden och sörjt. Alla andra får så få fina miniänglar men inte jag. Snälla odlaiter har skickat mig frön men de vill sig inte. De borde stå idealiskt ovanpå en akvarieramp där det blir undervärme. Jag har tittat och tittat och till slut tänk att näe det är väl inte meningen att jag ska ha dessa växterna.