Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur högt hoppar Rådjur?, Hur högt måste ett rådjursstaket vara?
          Odlarn
          Inlägg 18-09-2003, 08:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 2 329

Min granne vill lösa sitt rådjursproblem med att bygga ett högt staket mot min tomt. Jag är inte helt förtjust i tanken att ha ett högt staket mot min tomt, dels för att det är fult och dels för att jag inte vill stänga in Rådjuren på min tomt.

Nu behöver jag argument som biter på min granne utan att totalt förstöra grannsämjan. Grannen ville först bygga ett staket av brädor som skulle vara 140 cm högt. Jag sa att det ville jag inte gå med på, och då sa han att hans sista bud vara 120 cm högt. Jag tycker fortfarande att det är för högt, men jag har lovat att fundera på saken.

Enligt kommunen som jag har frågat så får ett staket inte vara högre än 100 cm, högre än så kräver bygglov. Så detta blir ett av mina argument.

Men min fråga är nu hur högt måste ett staket vara för att vara Rådjurssäkert? Kan jag hävda att det inte kommer att hjälpa att bygga ett 120 cm högt staket, då rådjuren ändå kommer att hoppa över det?

Tacksam för alla svar.

/Odlarn

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon