Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur många har foppatofflor/Crocs?
          Har du foppatofflor?
          Har du foppatoflor?
          Ja, flera par! [ 15 ] ** [21.74%]
          Ja, ett par, men ska köpa fler. [ 11 ] ** [15.94%]
          Ja, ett par. Kommer inte att skaffa fler. [ 4 ] ** [5.80%]
          Ja, ett par, Men använder dem inte [ 1 ] ** [1.45%]
          Nej, men funderar på att köpa. [ 6 ] ** [8.70%]
          Nej, kommer aldrig att skaffa heller! [ 31 ] ** [44.93%]
          Foppatofflor? Vad är det? [ 1 ] ** [1.45%]
          Totalt antal röster: 69
          Gäster kan inte rösta 
          ängsvädd
          Inlägg 08-12-2008, 19:19
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Kan det inte vara så att den kvinnan som ortopeden förbjöd att använda foppatofflor redan hade något fel/besvär i fötter/rygg när hon började använda foppatofflorna? Jag tänker på Lillbabs som hade för kort hälsena för att hon använt högklackat för mycket så hon kunde inte gå i fotvänliga skor?

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Red Top
          Inlägg 08-12-2008, 19:55
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Det saknas ett röstningsalternativ:
          Ja, flera par, kommer att skaffa fler. flirting.gif

Röstade på alternativet: Ja, flera par.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Anki V
          Inlägg 08-12-2008, 21:40
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

CITAT (MimmiH @ 08-12-2008, 19:19) *
          Jag tänker på Lillbabs som hade för kort hälsena för att hon använt högklackat för mycket så hon kunde inte gå i fotvänliga skor?

Å tänk så hon har lidit innan fötterna blev på det sättet no.gif .......Men det är ju ändå inte skornas fel i första hand utan den onaturliga ställningen på foten under lång lång tid som skapat den korta hälsenan.

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          Nostalgia
          Inlägg 09-12-2008, 10:02
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 2 833
          Medlem nr: 10 222

Mitt svar : Nej, kommer aldrig att skaffa heller!

Får se om jag någon gång i framtiden får leta upp den här tråden :
          Saker som ni aldrig har tänkt att köpa, men ändå köper sen giggle.gif

Jag tycker dom är rätt fula, men har sett många "knappar" till dom som jag gillar smile.gif

Citera
          ingrids
          Inlägg 09-12-2008, 10:09
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 2 677
          Medlem nr: 8 727

kan inte för mitt liv försonas med foppatofflor, och de hamnar aldrig på min "skulle aldrig köpa men ändrade mig" lista. Jag ÄLSKAR skor och har inga problem med att de även är sköna men foppatofflor *ryys*

--------------------
          Trädgården blir aldrig klar, men vissa dar känner jag mig rätt färdig

Citera
          Cacki
          Inlägg 09-12-2008, 10:33
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

En sak slår mej när jag läser den här tråden och en annan om foppatofflorna. De flesta som inte gillar dem väljer inte bort dem för hur de känns på foten utan för utseendets skull. Ganska kul att se hur fåfänga vi egentligen är! Jag är inte ett dugg "bättre" än någon annan för jag kämpade också emot i det längsta innan jag ens stack fötterna i ett par. Känns faktiskt ganska bra att fåfängan inte besegrade mej åtminstonde den här gången eftersom jag brukar hävda att jag inte är speciellt fåfäng.... whist.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Betty
          Inlägg 09-12-2008, 11:03
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Cacki @ 09-12-2008, 10:33) *
          En sak slår mej när jag läser den här tråden och en annan om foppatofflorna. De flesta som inte gillar dem väljer inte bort dem för hur de känns på foten utan för utseendets skull. Ganska kul att se hur fåfänga vi egentligen är! Jag är inte ett dugg "bättre" än någon annan för jag kämpade också emot i det längsta innan jag ens stack fötterna i ett par. Känns faktiskt ganska bra att fåfängan inte besegrade mej åtminstonde den här gången eftersom jag brukar hävda att jag inte är speciellt fåfäng.... whist.gif

Det är inte enbart p.g.a. utseendet som jag väljer bort foppatofflorna, även om det i sig skulle vara fullt tillräckligt för att jag ska avstå dem... Jag har långa och smala fötter och de passar helt enkelt inte alls i såna där breda ankfotslika tingestar. naughty.gif
          Förresten på tal om fåfänga; jag såg på Boston Teaparty på 5:an igår kväll, (vet inte om du sett programserien. Programledarna Filip Hammar och Fredrik Wikingsson tar tillsammans med en expertpanel bestående av 5 sakkunniga upp olika ämnen för att söka svar på olika mer eller mindre seriösa frågor.) Ämnet för programmet igår var just fåfänga. Vi fick då veta att fåfänga är en mänsklig "åkomma", det har konstaterats att redan på stenåldern då urmänniskan homo sapiens sapiens levde i grottor, var man fåfänga och smyckade sig med både färger, snäckor m.m. yes.gif

Redigerat av Betty: 09-12-2008, 11:07

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Cacki
          Inlägg 09-12-2008, 11:52
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Betty @ 09-12-2008, 11:03) *
          Det är inte enbart p.g.a. utseendet som jag väljer bort foppatofflorna, även om det i sig skulle vara fullt tillräckligt för att jag ska avstå dem... Jag har långa och smala fötter och de passar helt enkelt inte alls i såna där breda ankfotslika tingestar. naughty.gif
          Förresten på tal om fåfänga; jag såg på Boston Teaparty på 5:an igår kväll, (vet inte om du sett programserien. Programledarna Filip Hammar och Fredrik Wikingsson tar tillsammans med en expertpanel bestående av 5 sakkunniga upp olika ämnen för att söka svar på olika mer eller mindre seriösa frågor.) Ämnet för programmet igår var just fåfänga. Vi fick då veta att fåfänga är en mänsklig "åkomma", det har konstaterats att redan på stenåldern då urmänniskan homo sapiens sapiens levde i grottor, var man fåfänga och smyckade sig med både färger, snäckor m.m. yes.gif

Nej visst förstår jag att tofflorna inte passar för alla rent anatomiskt. Ett skäl så gott som något att inte köpa några (fast det finns ju olika bredder. Jag har själv två par som är jätteolika i lästen.)
          Och det där med stenåldersfolket så är det ju helt rätt. T.o.m fåglarna t.ex. kollar ju in hanarnas skrud, så varför inte även vi....hmm, det är väl bara att medge.. rolleyes.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 09-12-2008, 14:27
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Pia L @ 08-12-2008, 16:30) *
          Lady Hamilton : nej, jag tror inte att han ljög för henne, besvären lättades genom sjukgymnastik och specialinlägg i skorna.
          Han förbjöd henne att använda foppatofflorna i fortsättningen.

Grannens ortoped har förbjudit henne också att använda foppisarna, till och med inomhus. Enligt ortopeden mår hennes hälsporre bättre av att gå barfota än med foppatofflor, dessutom måste hon ha inlägg.

Citera
          Anki V
          Inlägg 09-12-2008, 17:04
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Hälsporre lindras med avlastning dvs skor och inlägg som inte tar precis där man har ont……

Avrådan mot att använda foppatofflor skulle lika gärna kunna gälla ”förbud” mot gummistövlar, träskor, pumps eller vad det nu må vara som tar precis på det inflammerade stället.

Hälsporre får man av överansträngning av ett senfäste under hälen det kan bero på att man är för tung eller går/springer på hårda underlag

Jag träffa läkare varje dag och det är sällan…..ja, jag tror aldrig att jag hört en läkare förbjuda något. Jag har hört att de avråder från t.ex rökning…..som i sig är en stor ”bov” när det gäller långdragen läkning av t.ex inflammationer, alkohol och överkonsumtion av mat. Men förbud att använda ett visst klädplagg…… no.gif

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-12-2008, 17:18
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Anma @ 09-12-2008, 14:27) *
          Grannens ortoped har förbjudit henne också att använda foppisarna, till och med inomhus. Enligt ortopeden mår hennes hälsporre bättre av att gå barfota än med foppatofflor, dessutom måste hon ha inlägg.

Det är säkert så att foppatofflorna inte passar alla fötter men inte sjutton är det tofflorna som är orsaken till förstörda höfter och ryggar eller att folk behöver ha hålfotsinlägg eller har knas på hälsporrarna. Jisses titta på människors fötter och se hur många som förstört dom genom att använda skor som är allt annat än gjorda för att ha på fötterna. Skor där man behöver ha stortån mitt på foten för att kunna få på sig dom. Folk måste operera bort knölar för att tårna inte längre sitter där dom ska.

På 60-70-talet fanns det en enda skobutik i Stockholm som sålde foträta skor. Inte så snygga kanske men det fick plats en fot med fem tår i dom. Numera finns ju lite mer att välja på om man vill vara rädd om sina fötter.
          Sen kan man kalla normala fötter för ankfötter om man vill men då har jag hellre såna och går i fula skor än att jag behöver gå till ortopeden för att jag förstört mina fötter så att jag har svårt att gå.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-06-2026, 14:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon