CITAT (*Ulrica* @ 14-12-2008, 19:15)

Hej Berit! Min tanke med att lägga in länkar till dessa två filmer är att jag tycker att de är bra! Du och jag har väl bara lite olika smak och det är ju helt okej. Filmerna har visats på en mängd filmfestivaler, på TV i flera länder och vunnit pris, se mer
här.
Vad jag har lyckats läsa mig till, så har de vunnit ett pris. Inte för tomtefilmen utan för filmen Zombie. Detta pris vann de i San Sebastian på Horror Film Festival.
I övrigt har de enligt egen utsago varit nominerade till Méliès d’Or 2006, där de inte vann. Det gjorde en dansk film kallad Adams äpplen.
För att överhuvudtaget titta på sådana kortfilmer måste man nog vara skräckfilmsentusiast, vilket jag är då och då, men den här tycker jag inte höll måtet.
Tobb, det är väl ändå en otrolig skillnad på en välbyggd kille, som döljer det väsentligaste och det övervåld, som visades i filmsnuttarna. Ang. mina "porrbilder", så vill jag nog inte klassa det som porr och inte är dom nakna heller. Den här lilla tomtenissan är väl oxå rätt söt. Hoppas inte någon tar illa vid sig
Redigerat av Red Top: 15-12-2008, 20:36