Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203
CITAT (malin72 @ 18-12-2008, 18:46)
gud vilken rolig tråd det blev men vilken fin present det var toppen men jag tycker nog att Dealer ska få smaka lite jag
Hihi, alltid roligt om det är några som blir roade. Men det här med Dealer, glöm det! Jag ska spara mina flaskor tills jag fyller år och skåla för tittti och mig för hon kan nog inte skåla i nåt på länge, länge än. Så det så!
CITAT (Alba @ 18-12-2008, 18:52)
Va ????? ska Dealer få smaka tycker du.
Du tycker säkert att min gubbe ska få använda sig av den julklapp han fick på jobbet som jag ska öppna som jag då anser är min.
Nä nä....här delar vi inte med oss av de julklappar vi får eller som vi öppnar.....även om de inte är mina .....nån ordning ska det väl vara.
Alba, Alba, vart får du allt i från
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
Medlem
Antal inlägg: 153
Medlem nr: 9 268
CITAT (malin72)
toppen men jag tycker nog att Dealer ska få smaka lite jag
CITAT (Berith)
1. Hårda paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 2. Hårda paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. 3. Mjuka paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 4. Mjuka paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. 5. Hårda paket till oss - får gubben dricka ur närhelst han vill.
Tack alla och ett stort TACK till Chamomille som skickar så fina paket Nu är Julen räddad Jag kan dricka både rönnbärssprit och björnbärsvin när Gillan äter tacos
edit: förlåt Berith, kunde inte låta bli
Redigerat av Dealer: 18-12-2008, 20:24
--------------------
zon 3-4 Gutta cavat lapidem, non vi sed saepe cadendo
Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250
CITAT (Dealer @ 18-12-2008, 20:13)
Tack alla och ett stort TACK till Chamomille som skickar så fina paket Nu är Julen räddad Jag kan dricka både rönnbärssprit och björnbärsvin när Gillan äter tacos
CITAT (Alba @ 18-12-2008, 18:52)
Va ????? ska Dealer få smaka tycker du.
Du tycker säkert att min gubbe ska få använda sig av den julklapp han fick på jobbet som jag ska öppna som jag då anser är min.
Nä nä....här delar vi inte med oss av de julklappar vi får eller som vi öppnar.....även om de inte är mina .....nån ordning ska det väl vara.
Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18
Hmmm.... Mycket tänkvärt ni kommer med när det gäller vem som öppnar vems klappar, och när. Min gubbe (som jag i fortsättningen kommer att kalla min man) öppnar aldrig mina klappar. Aldrig! Och dom klapparna han kommer hem med från jobbet är såklart mina, han ger dom iaf till mej. Andra klappar han får är också mina till stor del, det är nog bara kalsonger i olika längd han får behålla som sina.
--------------------
----<--<-@Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål.@->-->----
Medlem
Antal inlägg: 2 099
Medlem nr: 13 936
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 15:42)
Vi kanske borde sätta upp regler för när man får öppna paket, beroende på om dom är hårda eller mjuka och om dom är till gubben eller oss?
1. Hårda paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 2. Hårda paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. 3. Mjuka paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 4. Mjuka paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst.
CITAT (Alba @ 18-12-2008, 17:20)
Har du meddelat tomten så han vet varför en del julklappar ligger öppnade när han kommer. En del har ju också så fina papper så de kan man ju inte kasta. I dag har jag dessutom lärt mig .....av hon som fick Björnbärsvin.....pssst--kan man lita på en sån tror du ........ ........att man får inte elda julklappspapper i spisen heller .........så vad återstår.......jaaa papperet ligger där det ligger och tomten ser att det inte bara var han vi väntade på......nu blir han säkert arg på julafton
Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203
edit: förlåt Berith, kunde inte låta bli
Glöm din dröm
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513
Tack alla och ett stort TACK till Chamomille som skickar så fina paket Nu är Julen räddad Jag kan dricka både rönnbärssprit och björnbärsvin när Gillan äter tacos edit: förlåt Berith, kunde inte låta bli
Oh vad roligt att en del lever i sina drömmar.
Men jag har ju pratat med Gillan.
Om jag bara säger så här.....du kommer att få äta mycket tacos Dealer Jag säger inte mer......ja vissta ja......man kan dricka ramlösa till det......jaa...jaaa.....en lättöl då.......inget annat.
Det är en oskriven lag i tomteland att den som får ett paket.....ett hårt paket alltså.....är ensam ägare till paketet.
Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513
CITAT (Lady Hamilton @ 19-12-2008, 17:02)
Nu Alba "slarv läste" du nog reglerna lite........det står -....den som ÖPPNAR ett hårt paket är ensam ägare till paketet
Jaa......självklart är det den som öppnar paketet som är ägaren. Hur kunde jag höra så fel när jag ringde och frågade tomten. Vem som får paketet är helt ointressant.
Den som öppnar ett paket har ju sååå mycket jobb med att få bort allt tejp och alla snören och flera lager papper och ibland är paketen lackade och det är inte lätt att få bort ..... .......så någon ersättning ska ju den som öppnar paketet ha. ..... .......alltså är ju innehållet belöningen. ........v.s.b. ---- vilket skulle bevisas
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 15:42)
Vi kanske borde sätta upp regler för när man får öppna paket, beroende på om dom är hårda eller mjuka och om dom är till gubben eller oss?
1. Hårda paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 2. Hårda paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst. 3. Mjuka paket till oss - öppnas närhelst vi vill. 4. Mjuka paket till gubben - öppnas av oss när det passar bäst.
Precis....Men du glömde alla paket till andra mottagare än en själv, får öppnas av oss.
Det innefattar allt som inte är direkt adresserat till oss. Därför är det bra att skicka paket till silverfisken också.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
Föressten så är alla paket som hamnar innanför mina dörrar till mej... så det så. I detta hem, får inte vad som helst införas, så allt packas upp av mej och jag bestämmer vad som skall konfiskeras av "tomten" D.V.S. mej... Resten är bara till mej, jag som får slita så för att fixa paket...
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2