Medlem
Antal inlägg: 726
Medlem nr: 12 241
Jag sitter här och blir irriterad på mig själv... Om jag hade skaffat en digitalkamera så hade jag kunnat fotografera rådjuret som nyss gick förbi mitt sovrumsfönster och lagt in det i den här tråden.
Ibland händer det att rådjur går genom trädgårdarna. Och det är fint.
Medlem
Antal inlägg: 373
Medlem nr: 21 760
Den här blev jag rätt nöjd med idag, det däringa biet måste verkligen tycka rosen luktar gott för den kröp omkring i kronbladen flera minuter vad jag såg
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
CITAT (Danne031 @ 30-06-2009, 21:38)
Den här blev jag rätt nöjd med idag, det däringa biet måste verkligen tycka rosen luktar gott för den kröp omkring i kronbladen flera minuter vad jag såg
Eller så försökte hon komma in till det allra gottaste. Lite svårt att se var det kan vara för bi, en grov chansning är ett Trädgårdssandbi, Andrena haemorrhoa. Lite för sent på året men dom kan vara sena ibland.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Här kommer en slåttergräsfjäril som älskar rotfibblorna på min äng. Slåttergräsfjärilen är ännu ganska vanlig, men minskar i takt med att blomrika ängar och betesmarker försvinner. Här är den den vanligaste fjärilen nu, men definitivt ingen linslus. Jag fick smyga i säkert en timme innan jag fick den här bilden.