Vi har faktiskt en hel del andra husdjur också. Vissa helt omöjliga att få på bild, eftersom jag inte vet var de bor... Vi har nämligen fladdermöss här. Vet inte vilken art, eftersom vi inte har hittat boet ännu.
Sen har vi kattuggla. Deras bo undviker vi noggrant! Mängder med små, medelstora och stora pippisar.
Sen har vi liten och stor salamander. Anmält till Göteborg, men de vägrar komma hit och bekräfta att vi har den stora salamandern, så då får de skylla sig själva. De säger bara att den inte ska finnas här.....
Sen har vi familjen räv på ena sidan tomten och familjen grävling på den andra. Grävlingarna ser vi bara på natten när de korsar vägen och räven kan man ibland se på dagen, om det ösregnar och då på lååååångt håll.
Älgar, rådjur och hjort trafikerar också tomten flitigt. Efter en viss överenskommelse har vi dock kommit överens om vad som är mitt och vad som är deras i matväg
Däremot har vi inga igelkottar. Det fanns här för tretton år sen, men de har försvunnit, vilket jag tycker är väldigt tråkigt. Fast vi har ju en och annan kurre som kommer på besök då och då
Ja det var några av våra "husdjur". Ska se när och om jag får dem på bild.
Redigerat av MariaS: 16-07-2009, 21:57