Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751
Jag har inte läst så mkt skönlitteratur på sista tiden, då jag läst halvtid på universitetet vid sidan om ett heltidsjobb. Den senaste bok jag läste var Guillous sista.
Medlem
Antal inlägg: 3 894
Medlem nr: 3 702
Av Mika Waltari har jag läst Sinuhe egyptiern och Mikael Ludenfot - de finns i bokhyllan. Sen troooor jag att jag läst hans Karin Månsdotter, men är inte säker..... Av Leon Uris har jag läst Exodus Michener.......vem???
Vad har du läst av dem?
--------------------
När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst! MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!
Medlem
Jag har nog läst allt eller nästan allt av dessa tre. Uris har skrivit mer från Israel och om Irland bl.a. Waltari: Det finns en fortsättning på Mikael Ludenfot, då han är i turkisk tjänst (Mikael el-Hakim). "Turm den odödlige" om en etruskier är också bra. En favorit är "Rikets hemligheter" som utspelas i Palestina strax efter Jesu död.
Medlem
absolut - gillar att jobba som lärare (kan bl.a bestämma att eleverna ska läsa och reflektera kring en historisk roman)
Har du läst något av Vibeke Olsson? (JOLOs dotter)
(Hon har ju mest skrivit om kvinnor under Romarriket. Men änndå bättre tycker jag om "Molnfri bombnatt" - om en kvinna som söker sin identitet i Nazi-Tyskland)