Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem sedan: 30-09-2007
Medlem nr: 12 674
ja - märks det? Jag brukar försöka att hålla käft. Fuxia har jag aldrig sett, det är väl helt okej. Jag tänkte mer på olika varianter av fuschia och liknande
stör du dig inte alls på språkfel eller lyckas du bara undertrycka det?
Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751
Jo, jag stör mig på "ointelligenta" språkfel, där man klart visar att man inte förstår ordet eller inte kan använda elementär grammatik eller där betydelsen förvanskas. Däremot så måste vi acceptera att språket utvecklas...
Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem sedan: 30-09-2007
Medlem nr: 12 674
OJ det var svårt. Jag samlar på felsägningar, det finns så många. Fast de flesta är roliga, inget jag stör mig på. "Män har större kvinnor än hjärnor" är en favorit, sagt av en man på radion.