CITAT (Bengalow @ 29-07-2009, 13:21)

Vår alerte "Ouzo". Det är hans boll, så det är bara att försöka ta den, och så är jakten i vild gång!!
Är Nemo också en dvärg? Jag tycker att dom verkar otroligt lika. Ouzo är ca 38 cm hög, har "vuxit ifrån" standarden med några extra centimeter......
Nemo är blandras dvärgpudel 75 % och puli 25 %. Storleken är pudel men nosen är lite bredare när jag ser Nemo och en annan på samma gång.
Är Ouzo mycket skällig? Nemo skäller när han leker, träffar nytt folk och hör andra hundar skälla. Sedan ska han leka med alla som kommer på besök, men det är ju vårt fel att vi inte har sagt till. Blir också väldigt glad när någon kommer och nästan stressar fram bollen, han har nämligen en älsklingsboll han också, kommer den bort så måste vi leta och leta tills vi hittar den. Han är ingen knähund och ligger inte i våra sängar mer än ca 5 min. vill vara på golvet bara, har bäddar på 3 ställen men dem använder han högst bara någon gång.
Hur gammal är Ouzo? Nemo är 2,6 år.
Vilken fin bild på honom i gräset, jag tycker det är svårt att få bra bild p.g.a. att Nemo är svart. Hur gör du?