CITAT (Heda @ 05-01-2009, 20:33)

Säger samma sak om Bakker. Det enda jag köpt därifrån som faktiskt överlevt är mina första Echinacea. Av 10 rötter överlevde 9. Martornen blev 1st av 10 och den enda dog året efter. Nej tack till Bakker, man blir bara ledsen!
Undrar däremot om någon har köpt från Bluesage?
www.bluesage.se och gärna erfarenheter därifrån!
Säger annars som någon annan, fråga här efter bra plantskolor i din omgivning, de är guld värda!! Om du letar efter lite ovanligare plantor så tar de flesta gärna hem åt dig...
//Heda
Har inte handlat där så jag känner inte till dem så de kan vara bra. Rekommendationerna från konsumentverket brukar dock vara att man INTE ska handla från internetföretag där man inte hittar tydlig adress och organisationsnummer och jag hittar inte något sådant på Bluesages hemsida.
+ Enligt köpvillkoren står det såhär:
När du gör din beställning så visas en beräknad totalkostnad för leveransen. Inom några dagar får du en orderbekräftelse med eventuella korrigeringar för slutsålda växter etc. och sedan kan du sätta in beloppet på vårt bankgiro 5596-2450.
Detta är fel, fel, fel man ska ALDRIG betala innan man fått varorna ifall man vill undvika att bli lurad på nätet, detta var vad alla de som blev lurade av kameraexperten gjorde.
Så NEJ jag skulle inte handla hos detta företag.