Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fettceller som gosedjur? Inte hos mig!(((-:, Nä, nu är det dags att banta!
          embees
          Inlägg 28-01-2009, 11:55
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 942
          Medlem nr: 5 956

Sedan i fredags förra veckan skriver jag ner mina måltider vad jag äter och vad jag gör för motion. Det är som i vanlig kassahållning, debit och kredit måste stämma annars blir det obalans.
          Man måste också inse att man måste förändra för livet och inte bara under den tiden som man vill gå ner i vikt.

Själv har jag bara minskat storleken på mina matportioner eftersom jag tycker att jag har en bra kosthållning för övrigt.
          Dessutom så är alla snabba kolhydrater totalförbjudna. Äter heller inte chips eller andra snacks.

Men jag har bregott på mackorna (bara fullkorn, ALDRIG vitt bröd) i st f pålägg, dricker standardmjölk som inte är homogeniserad. Och undviker så gott det går alla transfetter och plastiga margariner.
          På fredag är det dax för vägning igen.

--------------------
          ******Majsan-zon 1******
          På kanten till Österlen
          >>>>>>>>><<<<<<<<<

Citera
          Anki V
          Inlägg 28-01-2009, 12:25
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

CITAT (Anki på Öland @ 28-01-2009, 11:04) *
          Vad jag är glad att jag vågat tro på att man inte behöver späka sig för att gå ner i vikt.....
          Anki

Började din först mening i inlägget.....

Men handen på hjärtat.....med din metod äter du då kex, morotskaka och raggmunkar?

Jag späker mig inte på något sätt utan jag äter mig mätt vid varje måltid.

Enl. min metod så drar jag ner på fett och kolhydrater. Jag äter potatis, ris eller pasta till varje mål fast inte lika mycket. Jag äter bröd eller mussli tillfrukost och jag frossar fritt i grönsaker, rotfrukter och frukt......förutom bananer och vindruvor där äter jag bara begränsad mängd.

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 28-01-2009, 13:04
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

GRATTIS till minskade midjemått och förlorade hekton!!!!

Och oavsett vad vi tror på eller dieter som följs , så blir livet lättare i alla bemärkelser, när vi minskar i vikt!

Jag kommer nog också dit till slut.....!

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-01-2009, 17:22
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Anki V @ 28-01-2009, 12:25) *
          Jag späker mig inte på något sätt utan jag äter mig mätt vid varje måltid.
          Enl. min metod så drar jag ner på fett och kolhydrater. Jag äter potatis, ris eller pasta till varje mål fast inte lika mycket. Jag äter bröd eller mussli tillfrukost och jag frossar fritt i grönsaker, rotfrukter och frukt......förutom bananer och vindruvor där äter jag bara begränsad mängd.
          /Anki

Min metod är mycket likartad, fast jag tillåter mig att utan dåligt samvete synda lite ibland!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Anki V
          Inlägg 28-01-2009, 18:06
          Länk hit: #105

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 28-01-2009, 17:22) *
          Min metod är mycket likartad, fast jag tillåter mig att utan dåligt samvete synda lite ibland!

Jag tillåter mig också lite synd utan att ha dåligt samvete......men eftersom jag måste välja bland frestelserna så syndar jag hellre med några glas vin eller en eller annan whisky på helgdagskvällarna än morotskaka shy.gif .

/Anki

--------------------
          Zon 4-5

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-01-2009, 18:15
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Anki V @ 28-01-2009, 18:06) *
          Jag tillåter mig också lite synd utan att ha dåligt samvete......men eftersom jag måste välja bland frestelserna så syndar jag hellre med några glas vin eller en eller annan whisky på helgdagskvällarna än morotskaka shy.gif .

/Anki

vi är tydligen mer lika än jag kunde ana.. flirting.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          godanro
          Inlägg 28-01-2009, 19:31
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 198
          Medlem nr: 20 040

Har varit ute med min dotters hund. 4 km till kolonilotten inga problem.
          Dom 4 km som jag hade kvar för att komma hem var inte lika hurtiga.
          Kändes mer som om det var hunden som var ute och gick med mig. sweatingbullets.gif
          Sen frossade jag i fiskbullar, rivna morotter och kålrot. Till det ett glas
          vatten med äppelcidervinäger. tummenupp.gif
          Har tappat 10 hekto och jag tänker inte plocka upp dom. yahoo.gif

Citera
          Anki V
          Inlägg 28-01-2009, 19:43
          Länk hit: #108

Medlem

CITAT (godanro @ 28-01-2009, 19:31) *
          Har tappat 10 hekto och jag tänker inte plocka upp dom. yahoo.gif

Jättestort grattis blomma.gif

/Anki

--------------------
          Zon 4-5

Citera
          Maggan H
          Inlägg 28-01-2009, 20:43
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

CITAT (Anki V @ 28-01-2009, 07:29) *
          Då var det ny onsdag igen då…..och vägning.

Denna vecka har jag hållit mig på den ”breda vägen” mest hela tiden. Synderna blev:

Tre kex med 17% ost
          ½ bit morotskaka
          Raggmunkar med fläsk till lunch i går nono.gif (äta ute lunch med kollegor)

På pluskontot ligger sammanlagt 7 timmars promenader.

- 9 hg visar vågen
          yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

/Anki

Bra Anki, tummenupp.gif jag har bara -0,4 kg men är glad för det! Keep up the god work!

Jag väntar med den stora nergången whist.gif tills alla sådderna ska i jorden/skolas om, då är jag ute mest hela tiden, tar ett äpple med mig och tiden bara flyger ju iväg då, det vet jag! Samtidigt är man mer i rörelse.

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Anki V
          Inlägg 28-01-2009, 21:10
          Länk hit: #110

Medlem

Grattis Maggan… blomma.gif Allt som inte är + på vågen räknas som viktnedgång, så det så!

4 hg är ju ett jättebra resultat! Det blir ju nästan 2 kg i månaden och på ett år blir det 20 kg….... blink.gif Finns det någon Maggan kvar då?

/Anki

--------------------
          Zon 4-5

Citera
          Ingrid Zon3
          Inlägg 28-01-2009, 21:49
          Länk hit: #111

Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem nr: 5 153

Vad roligt, grattis allihop!

Är det nån som håller räkning på summan av vår borttappade vikt? Det vore kul att se vad det blir om några månader.

För min del (skrev jag det, eller verkar detta som en efterkonstruktion? unsure.gif ) handlar det primärt om att komma igång med träningen. Så i måndags var jag på provträning på ett nytt fräscht gym och idag var första gången jag körde på riktigt. AJ!!! sa det i magmusklerna, dom hade inte kunnat föreställa sig att de skulle behöva jobba 2 ggr samma vecka. Det mest nedslående var att jag ju skulle köra minst 20 minuter på crosstrainer efter styrketräningen men det orkade min kondition inte med. Visst är det härligt när förbättringspotentialen är så stor? sad.gif
          Dessutom 9200 steg på mätaren.

Har viktkoll på måndagar så där finns inget att rapportera (-4 hg i måndags men det skrev jag nog).

Edit: är det träning eller "bantning" man blir förvirrad av? biggrin.gif

Redigerat av Ingrid Zon3: 28-01-2009, 21:51

--------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.

Citera
          Anki V
          Inlägg 28-01-2009, 22:05
          Länk hit: #112

Medlem

En hastig sammanräkning och då har alla inte redovisat sin viktnedgång visar -3,3 kg plus ett antal oredovisade centimetrar.

Om var och en redovisar viktnedgång en gång i veckan kan jag ta på mig att göra en sammanräkning en gång i veckan. Fy sjutton vad lätt det kommer att gå att surfa på odla framåt våren...kanske till och med den där omtalade seeegheten försvinner. yahoo.gif

/Anki

Redigerat av Anki V: 28-01-2009, 22:06

--------------------
          Zon 4-5

Citera
          Maggan H
          Inlägg 29-01-2009, 08:27
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

CITAT (Anki V @ 28-01-2009, 21:10) *
          Grattis Maggan… blomma.gif Allt som inte är + på vågen räknas som viktnedgång, så det så!

4 hg är ju ett jättebra resultat! Det blir ju nästan 2 kg i månaden och på ett år blir det 20 kg….... blink.gif Finns det någon Maggan kvar då?

/Anki

Haha, ingen fara, jag försvinner inte i första taget! Målsättningen är 4-5 kg ner och det är ju ett tag till..... angel_not.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 29-01-2009, 11:53
          Länk hit: #114

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

Ojojoj, Vad duktiga ni är allihopa!!! tummenupp.gif
          Ni kämpar och donar... skriver ner... och gör ett fantastiskt jobb, tycker jag.

Jag har inte velat skriva här på ett tag.. men jag har läst om ER. En stor bukett blommor ska ni ha allihopa för att ni är så duktiga! blomma.gif
          Anledningen till att jag inte har skrivit är att jag inte har presterat någonting själv och jag har totalt saknat min beslutsamhet samt motivation fast jag vet att jag borde inte det! (Faktiskt, så har jag gått upp 3-4 kg sedan veckan före jul!!!!!! -cry-.gif )

Men jag började i alla fall med lite träning i måndags. Då var jag på step-up på sporthallen. Fy vad svårt det var. Jag gjorde bara fel hela tiden... ranting.gif men jag svettades rejält och det var skönt. Det t.o.m droppade av håret... giggle.gif Dom som stod bakom mig skrattade glatt åt mina egna "turer" som var helt tvärsemot vad dom andra gjorde... rotfl.gif
          Jag tror att jag fått minnesförlust pga den inre stress som jag har dragits med under en lång tid... för trots att vi gick igenom vilka steg vi skulle gå så kom jag inte ihåg från ena stunden till nästa vad vi skulle göra... help.gif duh.gif
          Ikväll ska jag prova på "Stationsträning", får väl se vad det är för nåt då...?

Ja, jag säger då det.... blush.gif Imorgon ska jag åka och skriva in mig på Österåsens Hälsohem!
          Det var min läkare på vårdcentralen som föreslog detta i juni. Jag gick på kontroller hela våren nästan för att mitt blodtryck var käpprätt åt skogen! Fler och fler mediciner... Hon tyckte att toppen var nådd ang min hälsa i förhållande till min ålder! -Åhh, vad glad jag blev då!!! Nu är det äntligen dags! yahoo.gif

Jag hoppas att allt det här, som jag nu har framför mig, ska hjälpa mig till en bättre insikt och framförallt att det ska ge en ordentlig kick som kan få mig att byta livsstil för livet ut.
          Jag önskar att jag kunde få det där "GIFTET" som dom där "vältränade" pratar om, när dom bara MÅSTE träna flera ggr i veckan... DET giftet skulle jag vilja ha men det kände jag ju inte ens av, under dom 10 år som jag spelade bandy och fotboll eller höll på med friidrott.
          Det är ganska ironiskt egentligen, för trots att jag själv har varit studie/cirkelledare i stresshantering och även hade hand om "hjälp till självhjälp" när det gällde fysisk träning på min förra arbetsplats så hamnar man i eländet själv ändå... crying.gif

Har i vilket fall BESTÄMT mig att det ska bli ändring!!! Väntar nu bara på 200%ig motivation!!! giggle.gif

Så då är det väl bara att kämpa på då...!!!

Citera
          Anki V
          Inlägg 29-01-2009, 19:04
          Länk hit: #115

Medlem

Du har det inte så lätt hör jag…..

Men vilken tur du har som får åka till Österåsen tummenupp.gif . Jag har aldrig varit där som ”patient” men det är mitt favoritställe att ”konferera” på. Landstinget har rabatt på konferenspaket så det blir ”hyggliga” priser. Dessutom känns det som vi betalar till oss själva.

Du måste absolut prova afrikansk dans. Det är både jobbigt och kul och rörelserna är lätta att lära sig. Tjejen som leder dansen är jätteduktig på att få en att känna att man ”duger”

Jag är säker på att du hittar motivationen till ett bättre lugnare liv där. Miljön är helt fantastisk, det finns hur mycket som helst att sysselsätta sig med, underbara promenadvägar och jättefina relativt nyrenoverade rum.

Maten är helt ”grön” men jag har för mig att de som vill kan få gröt och mjölk till frukost.

Det där att göra fel………i såna situationer så känns det som om jag har dubbelt så många armar och ben att hålla reda på. Dessutom totalvägrar hjärnhalvorna att samarbeta….och enbart för att jäklas så byter instruktören rörelse precis när jag börjat få i alla fall lite ordning....... vilket innebär att jag i alla fall rör mig åt samma håll som alla andra.

Om någon skrattat åt mig har jag inte en susning….Jag har så fullt upp att hålla reda på mina 8 (minst) blink.gif lemmar att jag har noll koll på omgivningen.

Lycka till/Anki

--------------------
          Zon 4-5

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 29-01-2009, 22:06
          Länk hit: #116

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (Anki V @ 29-01-2009, 19:04) *
          Du har det inte så lätt hör jag…..

Men vilken tur du har som får åka till Österåsen tummenupp.gif . Jag har aldrig varit där som "patient" men det är mitt favoritställe att "konferera" på. Landstinget har rabatt på konferenspaket så det blir "hyggliga" priser. Dessutom känns det som vi betalar till oss själva.

Du måste absolut prova afrikansk dans. Det är både jobbigt och kul och rörelserna är lätta att lära sig. Tjejen som leder dansen är jätteduktig på att få en att känna att man "duger"

Jag är säker på att du hittar motivationen till ett bättre lugnare liv där. Miljön är helt fantastisk, det finns hur mycket som helst att sysselsätta sig med, underbara promenadvägar och jättefina relativt nyrenoverade rum.

Maten är helt "grön" men jag har för mig att de som vill kan få gröt och mjölk till frukost.

Det där att göra fel………i såna situationer så känns det som om jag har dubbelt så många armar och ben att hålla reda på. Dessutom totalvägrar hjärnhalvorna att samarbeta….och enbart för att jäklas så byter instruktören rörelse precis när jag börjat få i alla fall lite ordning....... vilket innebär att jag i alla fall rör mig åt samma håll som alla andra.

Om någon skrattat åt mig har jag inte en susning….Jag har så fullt upp att hålla reda på mina 8 (minst) blink.gif lemmar att jag har noll koll på omgivningen.

Lycka till/Anki

Tack Anki för all info! smiley_small_hug.gif

Afrikansk dans låter underbart! yahoo.gif Jag känner verkligen att jag VILL prova ALLT, när det blir dags för alla kurser. yahoo.gif

Imorgon är det ju bara inskrivning, läkarbesök, planering inför kommande kurser (min grundkurs kommer att vara "Stresshantering" sedan har jag valt till "Rök-avvänjning" samt "Mindfulness"), fylla i en massa papper samt övrig information. Åsså en god lunch hoppas jag på förståss!!!

Ja, jag känner mig faktiskt väldigt lyckligt lottad att jag får den här chansen och jag tänker definitivt inte sumpa den! Jag kommer att kämpa hela min vakna tid, förmodligen lär det väl bli i drömmarna också! Det känns lite som om jag ska vara med i "Du är vad du äter"... giggle.gif

Det blev inget träningspass för mig ikväll. Dom ringde och behövde hjälp på demensboendet så där har jag varit ikväll... laugh.gif

Håller tummarna att det ska gå bra för oss alla här som vill tappa några kilo, och det är jag övertygad om att det gör, bara rätt inställning finns. yes.gif
          Kram till Er alla!
          Sussie.

Citera
          Azola
          Inlägg 30-01-2009, 15:53
          Länk hit: #117

Medlem
          Antal inlägg: 446
          Medlem nr: 9 480

Vilka bra tips och ideer!
          Några av er vet ju att jag är inne på min 3:e vecka utan cig wacko.gif så ännu har jag fullt upp med det! Kommer att kika på denna tråd i fortsättningen dock, vet med mig att jag kommer att gå upp i vikt....(gjort det tidigare vid mina 2 rökstopp)
          Är lat just nu, har inte ork att ta itu med både rökstoppet och ändrade mat/motionsvanor. Bara glad att jag kan låta bli cigaretterna. blink.gif
          Men lika bra som tråden om "sluta röka"...som jag fått en redig sporre tfrån, kan jag tänka mig att denna tråd kommer att bli...den dagen jag bestämmer mig!

Tack på förhand till er alla! Kram

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 30-01-2009, 16:24
          Länk hit: #118

Medlem

Azola,
          att sluta röka är sååååååå mycket viktigare än att gå ner några överflödskilon i vikt!

Du är jätteduktig som har fixat 3v! bravo.gif

--------------------
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 01-02-2009, 14:01
          Länk hit: #119

Medlem

Hmmmm........jag kunde inte låta bli att väga mig nyss......det ser ut som om jag gått ner 2hg. g.gif ..........trots semlor och slöhet!
          Men jag har faktiskt tagit några power walks med stavar förstås.......kan det verkligen ha gjort så mycket???
          Isåfall kan ni bara aaaaana hur ofta jag ska ut och stavgå framöver! biggrin.gif

Tänk att 2hg kan spela så stor roll - känns som om jag vunnit på lotto!

--------------------
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Azola
          Inlägg 01-02-2009, 16:09
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 446
          Medlem nr: 9 480

Christina... Grattis till " lotto...vinsten" wink.gif laugh.gif

Citera

10 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 03:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon