Ojojoj, Vad duktiga ni är allihopa!!!
Ni kämpar och donar... skriver ner... och gör ett fantastiskt jobb, tycker jag.
Jag har inte velat skriva här på ett tag.. men jag
har läst om ER. En stor bukett blommor ska ni ha allihopa för att ni är så duktiga!
Anledningen till att jag inte har skrivit är att jag inte har presterat någonting själv och jag har totalt saknat min beslutsamhet samt motivation fast jag vet att jag borde inte det! (Faktiskt, så har jag gått upp 3-4 kg sedan veckan före jul!!!!!!

)
Men jag började i alla fall med lite träning i måndags. Då var jag på step-up på sporthallen. Fy vad svårt det var. Jag gjorde bara fel hela tiden...

men jag svettades rejält och
det var skönt. Det t.o.m droppade av håret...

Dom som stod bakom mig skrattade glatt åt mina egna "turer" som var helt tvärsemot vad dom andra gjorde...
Jag tror att jag fått minnesförlust pga den inre stress som jag har dragits med under en lång tid... för trots att vi gick igenom vilka steg vi skulle gå så kom jag inte ihåg från ena stunden till nästa vad vi skulle göra...
Ikväll ska jag prova på "Stationsträning", får väl se vad det är för nåt då...?
Ja, jag säger då det....

Imorgon ska jag åka och skriva in mig på Österåsens Hälsohem!
Det var min läkare på vårdcentralen som föreslog detta i juni. Jag gick på kontroller hela våren nästan för att mitt blodtryck var käpprätt åt skogen! Fler och fler mediciner... Hon tyckte att toppen var nådd ang min hälsa i förhållande till min ålder! -Åhh, vad glad jag blev då!!! Nu är det äntligen dags!
Jag hoppas att allt det här, som jag nu har framför mig, ska hjälpa mig till en bättre insikt och framförallt att det ska ge en ordentlig kick som kan få mig att byta livsstil för livet ut.
Jag önskar att jag kunde få det där "GIFTET" som dom där "vältränade" pratar om, när dom bara MÅSTE träna flera ggr i veckan... DET giftet skulle jag vilja ha men det kände jag ju inte ens av, under dom 10 år som jag spelade bandy och fotboll eller höll på med friidrott.
Det är ganska ironiskt egentligen, för trots att jag själv har varit studie/cirkelledare i stresshantering och även hade hand om "hjälp till självhjälp" när det gällde fysisk träning på min förra arbetsplats så hamnar man i eländet själv ändå...
Har i vilket fall BESTÄMT mig att det ska bli ändring!!! Väntar nu bara på 200%ig motivation!!!
Så då är det väl bara att kämpa på då...!!!