| |
Fettceller som gosedjur? Inte hos mig!(((-:, Nä, nu är det dags att banta! |
|
|
|
|
13-01-2009, 22:21
|

Medlem
Antal inlägg: 3 894
Medlem nr: 3 702

|
I mitten av november 2007 slutade jag röka - halleluja! Nu, lite drygt ett år senare har jag gått upp ungefär 11 kg i vikt..... Jag avskyr vartenda kilo!!! Sen råkade jag se att nu finns det bl a fettceller att köpa i form av gosedjur?! Sanslöst! GosedjurNu vill jag bli av med mitt överskottsfett - kan vi hjälpas åt????????? Nån mer som vill....? Låt oss använda den här tråden för uppmuntran så att hektona försvinner! Jag kommer inte att använda nån "metod" för jag är alldeles för bekväm att hålla koll på vad/när man får äta. Istället ska jag äta sån mat jag alltid äter, men mindre portioner och mera regelbundet. Försöka röra på mig mer än nu dessutom. Jag tänker inte tala om för er vad jag väger, men jag lovar tala om varje gång jag minskat i vikt! Nu kör vi!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
 |
Svar
(180 - 198)
|
|
06-03-2009, 09:57
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-03-2009, 11:33
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Tjock och glad!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
06-03-2009, 11:44
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2009, 22:43
|

Medlem

|
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 07-03-2009, 22:15)  Ni som är skärpta & duktiga är värda all beundran!  och vi andra...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
07-03-2009, 23:05
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 07-03-2009, 22:43)  och vi andra...  Jag tycker att "vi andra" borde ha en spark i baken......iaf jag! Försöker peppa mig själv, men jag är alldeles för road av att äta onyttigheter........men jag får trampa längre på min crosstrainer!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
31-03-2009, 18:22
|

Medlem

|
Den här bantningen har inte utfallit som jag hade tänkt mig....
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
31-03-2009, 18:30
|

Medlem

|
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 31-03-2009, 19:26)  Ärligt talat, vad är det för vits med att späka sig och tappa typ ett kilo på flera månader....
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
31-03-2009, 18:40
|

Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714

|
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 31-03-2009, 19:20)  Har ni slutat banta!??  Nädå, men jag har dispens veckorna runt trädgårdsmässan Nästa vecka blir det nya friska tag!!! /Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)    "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
|
|
|
|
|
|
|
|
31-03-2009, 19:40
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (Aqvakul @ 31-03-2009, 19:30)  Ärligt talat, vad är det för vits med att späka sig och tappa typ ett kilo på flera månader....  Jag har gått upp ett kilo...
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
31-03-2009, 20:12
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 31-03-2009, 19:30)  Ärligt talat, vad är det för vits med att späka sig och tappa typ ett kilo på flera månader....  Men..........man ska inte behöva späka sig för att gå ner i vikt!!! Man ska ju ha kul under tiden - trodde jag....bara se hur kilona rasar medan man stavgår, crosstrainertrampar, lagar smalmat osv! Nånstans måste jag ha tänkt fel?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
02-04-2009, 21:33
|

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem nr: 8 660

|
Jag har precis kommit igång jag ju...  Hallåååå inte balla ur nu alla duktiga odlaiter... Att må dåligt (psykiskt) och att banta har aldrig funkat för mej, tyvärr alltför lätt att trösta mej med mat.. men nu känner jag att det är dags..  har sen i måndags käkat VV stil och det har funkat bra.. moroten är den enda som funkar för mej... FRÖPÅSAR!!
--------------------
Före detta Morinablomman..
|
|
|
|
|
|
|
|
02-04-2009, 22:10
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
Med risk för att bli tråkig, rättfram och en partypajare...
SLUTA BANTA!
Bantande innebär att man en kortare tid ändrar kosten, tränar mer osv, för att tappa i vikt. Detta har aldrig fungerat och kommer heller aldrig att fungera som en metod att bli lättare och må bättre.
De flesta som går ner genom såna metoder, kommer sedan att gå upp igen , eftersom ovanan inte ändrades, bara lades på is.. Skitkorkat! Ungeför som att börja löpträna och komma i form, springa Stockholm marathon och sen skita i all träning och hoppas att du behåller samma kondition livet ut?
FÖRHANDLA med dej själv!
Vad kan du leva med, när det gäller...
* nyttig mat? Vill du börja med en helnyttig kost, alla dagar från och med nu? Om inte, vilka dagar kan du undanta? Kan du unna dej en pizza en lördag, en semla en tisdag, eller godis på bion?
* ordning på mattider? Många äter när det går, eller när dom gitter, vilket är onödigt belastande på matsmältning och näringsupptagning. Regelbundenhet är viktigt! Hur noga ska du vara? Ingen mat efter arton på dagarna? måltider enligt schema i veckorna, annorlunda på helgen?
*rörelse? Många tror att motion är något man måste ut och springa för att få. Alla vet dessutom att stillasittande är onyttigt. Sluta tänka perioder, som:"nu i sommar ska jag träna" och sånt larv. Vilken slags motion passar dej och HUR MYCKET kan du tänka dej göra varje vecka, från och med nu, som passar in i din livsstil? golf en gång i veckan, hundpromenader varje dag, gympapass på tisdag och torsdag..?
Om du på dessa tre frågor helst svarar "orkar inte" så glöm alltihop genast, då behöver du hjälp och stöttning av andra i din situation eller bryr dej helt enkelt inte tillräckligt och bör accceptera det.
Låt oss ta Jacinta. Hon är för rund och magen är ofta orolig. Hon är ofta trött och håglös och motionerar aldrig.
Hon funderar ut att en halvtimmes rask promenad före frukost skulle vara trevligt och bestämmer sej för att börja med det. Dessutom slutar hon med socker i kosten, ALLT socker, dvs INGA halvfabrikat på tallriken, all mat lagas från råvaror. Hon förhandlar sej fram till att hon på lördagen får UNNA sej lite vin och en sen middag.
Låter det som om hon får slava/lämna det goda livet/ lida för att må bättre? Tycker inte jag, fast hon gör väldigt små ändringar i sitt liv. Promenaden ger aptit och bättre ämnesomsättning, hon äter bättre frukost och står sej längre på dagen, luras inte att småäta på jobbet före lunch. Den sockerfria maten ger henne en bättre grundenergi, genom att sockerbalansen förbättrats, inga hög- och låglägen som dom som äter massor av socker. Hennes nya, sundare liv gör att hon känner att helgens matvanor inte inkräktar på hennes samvete längre, att resten av veckan gott och väl överväger.
Redigerat av Farbror Blå: 02-04-2009, 22:16
--------------------

|
|
|
|
|
|
|
|
03-04-2009, 10:06
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
En liten tröst för dem som har svårt för att gå ner i vikt! Länk
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
03-04-2009, 16:59
|

Medlem

|
CITAT (Farbror Blå @ 02-04-2009, 23:10)  [b]Med risk för att bli tråkig, rättfram och en partypajare...
SLUTA BANTA!
Bantande innebär att man en kortare tid ändrar kosten, tränar mer osv, för att tappa i vikt. Detta har aldrig fungerat och kommer heller aldrig att fungera som en metod att bli lättare och må bättre.
De flesta som går ner genom såna metoder, kommer sedan att gå upp igen , eftersom ovanan inte ändrades, bara lades på is.. Skitkorkat! Ungeför som att börja löpträna och komma i form, springa Stockholm marathon och sen skita i all träning och hoppas att du behåller samma kondition livet ut? Nähä du Farbror Blå! Jag bantar genom att äta precis som vanligt, men mindre! Dessutom börjat röra på mig - vilket innebar från 0 till 100 mesamma eftersom jag aldrig rört på mig i vuxen ålder, dvs aldrig motionerat..... Inte fasen kan jag tänka mig att krångla till det med "ändrad kost" å sånt....*pust* så jobbigt! Nu ska jag genast säga att jag, som den stressade person jag är, inte har läst hela ditt långa inlägg och säkert finns där en massa klokskap, men vi/man kan gå ner i vikt på mycket enkelt sätt utan krångel! jag tänker bevisa det - men inte just nu!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
03-04-2009, 17:25
|

Medlem

|
Orsaken till att jag denna gången inte varit särskilt framgångsrik i min viktminskningskampanj är att JAG INTE VARIT TILLRÄCKLIGT MOTIVERAD..... återkommer när motivationen pockar på...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
03-04-2009, 23:04
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
Ja, det är ju motivationen det kommer an på. Man kan ha ett missbruk av mat och precis som andra missbruk, kommer man igenstans med det förrns man erkänner hur det ligger till.
Sedan är det bara motivationen som gör skillnaden. Om man sedan i taxinge går ner genom att äta mindre, så har man ju gjort precis som jag sa, förhandlat sej fram till nåt med sej själv.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|