Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fettceller som gosedjur? Inte hos mig!(((-:, Nä, nu är det dags att banta!
          Christina i Taxi...
          Inlägg 23-01-2009, 16:35
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Ingrid Zon3 @ 22-01-2009, 21:17) *
          Jag har köpt en ny våg. Verkade inte vara några större skillnader i funktion så jag tog en snygg svart space-ig sak. Min gamla från IKEA är inte särskilt läcker och väger bara med 2 hektos noggrannhet, de nyare har 1 hg.

Så jag kommer hem och packar upp snyggingen, ställer den bredvid min gamla. Väger mig först på den nya, sen direkt på den gamla för att kolla om det är nån skillnad - jajamen, den nya visar 4 hg mer unsure.gif

Jaha, byter om till min glamorösa hemmadress (mjukisbrallor, olle och raggsockor), och tänker att jag ska kolla igen. Då visar den 6 hg mer! mad.gif

Nu har jag kollat ett par gånger och det varierar mellan 4hg och ett kilo thumbdown.gif . Men grejen är ju att jag inte vet vilken av vågarna det är fel på. Men snyggingen får nog åka tillbaka till affären i alla fall... Den gamla liksom känns bättre och definitivt värd att spara...

Ursäkta mig men jag skrattar rått & hjärtligt!
          giggle.gif biggrin.gif biggrin.gif

Tack för den storyn, Ingrid och tro inte att jag inte förstår hur det känns......klart det måste vara nåt fel på den svarta snyggingen!!

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          godanro
          Inlägg 23-01-2009, 19:59
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 198
          Medlem nr: 20 040

Tar tidigt varje morgonen en morot och slår mig ner framför tv.
          Efter en timme så blir det fil med mussli och en smörgås med en kopp te.
          På efter middagen var jag ute med min dotters hund som hon har med sig till jobbet.
          Bra för mig då kan jag låna henne. Vi fick en promenad på ca 4 km och så blir det inte så ensamt.

Citera
          Ingrid Zon3
          Inlägg 23-01-2009, 21:50
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem nr: 5 153

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 23-01-2009, 16:35) *
          Ursäkta mig men jag skrattar rått & hjärtligt!
          giggle.gif biggrin.gif biggrin.gif

Tack för den storyn, Ingrid och tro inte att jag inte förstår hur det känns......klart det måste vara nåt fel på den svarta snyggingen!!

Inte behöver du be om ursäkt, Christina! Det var ju meningen att komiken skulle gå fram.

Men hörrni, nu kommer en prövning för mig. Tycker det är svårare att hålla ordning på både mat och motion när man inte jobbar. Och första helgen blir väl värst. Imorgon ska jag träffa vänner på stan och gå på några gallerier, så jag lär gå tillräckligt, men sen... fika lite? naäee... här krävs strategier, snabbt.

Idéer mottages tacksamt.

--------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 23-01-2009, 23:49
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

Oj då! Det var väldigt! Hitta på nåt! whistling.gif blush.gif shy.gif

Ta med en påse med skalade tvättade morötter, i slantar eller skalade äppelbitar. Säg att du ska på kontroll på vårdcentralen för lite prover på måndag förmiddag och att du blivit ombedd att äta så lite kolhydrater som möjligt fram till dess.

Thats it! Behöver väl inte vara så mycket mer. Frågar dom "varför" så är det väl bara att säga att du har varit lite yr på sistone och att dom ska kolla blodsockret. är dom inte i vårdyrket så bryr dom sig inte heller... (tror jag...) giggle.gif

Kram,kram!!!

Citera
          godanro
          Inlägg 24-01-2009, 22:00
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 198
          Medlem nr: 20 040

Fuskar idag

Citera
          Anki V
          Inlägg 25-01-2009, 09:39
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Nu är det halvtid på den här veckan och jag har skött mig riktigt bra…….enda ”snedsteget” blev i fredagskväll när jag höll på att svälta ihjäl kl. 22. Då blev det några kex med 17% ost på. Sedan slank det ner två små köttfärsbiffar i går när jag lagade middag. Jag fick lov att räkna dom som ett mellanmål…. whistling.gif

I början på nästa vecka stöter jag på svårigheter. Jag är i grannstaden och jobbar mån, tis, ons och kan inte ha egen matlåda med mig.

”Äta ute” maten är ett problem och tanken på att beställa in en kall sallad mitt i vintern får mig att frysa långt in i märgen men det får lösa sig på något sätt.

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 25-01-2009, 10:42
          Länk hit: #87

Medlem

Fy bubblan va´ duktiga ni är!!!!!!!!!!!!!!

Jag har jättesvårt att komma igång med detta viktminskande! crying.gif -cry-.gif
          Det är mycket svårare än att sluta röka.....vilket betyder att jag inte är i "rätt fas" med mig själv. dunno.gif

Nu hoppas jag att alla eras goda föredöme ska hjälpa mig igång....snart.

--------------------
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 25-01-2009, 11:19
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Helgen har inte varit någon succé bantningsmässigt - men inte någon katastrof heller. Nu tar jag nya tag i veckan...
          (har faktiskt tappat några cm i midjan)

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Ingrid Zon3
          Inlägg 26-01-2009, 22:22
          Länk hit: #89

Medlem

Kul, aqva! smile.gif grattis till de förlorade centimetrarna!!

Christina, du har helt rätt i att det är lättare (för många) att sluta röka än att gå ner i vikt. Rökning kan man ju tvärsluta med och aldrig befatta sig med alls. Men man måste ju äta så att sluta helt funkar inte.

Om det är motivation som saknas finns det en massa sätt. Ett som jag tycker är bra är att skriva listor. Skriv vad som är bra och dåligt med att fortsätta som nu respektive att ändra vanor mot en bättre vikt. Och jämför dem sedan.

Sen vad man konkret ska göra beror ju på hur man lever nu. Lägg till en god vana i veckan, det kanske är lagom? Exempel: börja ät minst 500 g grönsaker och frukt om dagen, drick tillräckligt med vatten, ta en promenad om dagen oavsett hur lång, skriv en lista på allt du stoppar i munnen en vecka (det brukar hjälpa mig att avstå från riktiga matorgier åtminstone smile.gif)

--------------------

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 26-01-2009, 22:30
          Länk hit: #90

Medlem

Ingrid - tack för peppning!
          Oj, vad det behövs!!!!!

En konkret sak vet jag att jag måste göra....sluta äta efter kl 18.00!
          Ikväll har jag försökt att enbart dricka vatten när "tuggsuget" kommit.
          Det har gått ganska bra, men inte helt.......det blev förstås en bulle till kaffet *suck*
          Men det känns inte omöjligt att jag klarar det helt innan veckan är slut!

Grönsaker & frukt äter jag redan så mycket så jag börjar tro att jag går upp i vikt av det ohmy.gif smile.gif

--------------------
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Ingrid Zon3
          Inlägg 26-01-2009, 22:38
          Länk hit: #91

Medlem

Men Christina, sk*t i det där snacket om ingen mat efter 18! Stämde det skulle varenda sydeuropé vara superfet, dom äter ju aldrig middag förrän efter 20. Det viktiga är vad du stoppar i dig totalt på dygnet. Själv skulle jag svälta ihjäl, har ju oftast knappt kommit från jobbet kl 18.

Se till att du aldrig är hungrig utan äter kontrollerat. Behöver du ett kvällsmål så planera för det.

--------------------

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 26-01-2009, 22:39
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 26-01-2009, 22:30) *
          .............Grönsaker & frukt äter jag redan så mycket så jag börjar tro att jag går upp i vikt av det ohmy.gif smile.gif

Det gör du säkert om du äter mycket av det - det är mycket socker och stärkelse i det.
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 26-01-2009, 22:43
          Länk hit: #93

Medlem

Men Ingrid - de är ju superfeta! Åtminstone kvinnorna därnere i Södern.... biggrin.gif
          Nä, skojar bara!

Men det jag äter efter 18.00 är alltid sååååå onyttigt!!! mad.gif
          Det är då sötsuget kommer - måste ha nåt att tugga på och blir inte nöjd förrän jag fått nåt sött.
          Vad är felet? Vad bottnar detta sötsug i!!??? Man kan bli tokig.....*suck*

CITAT (Anki på Öland @ 26-01-2009, 22:39) *
          Det gör du säkert om du äter mycket av det - det är mycket socker och stärkelse i det.
          Anki

Oh la la.......vad ska jag då äta? -cry-.gif

--------------------
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Anki V
          Inlägg 28-01-2009, 07:29
          Länk hit: #94

Medlem

Då var det ny onsdag igen då…..och vägning.

Denna vecka har jag hållit mig på den ”breda vägen” mest hela tiden. Synderna blev:

Tre kex med 17% ost
          ½ bit morotskaka
          Raggmunkar med fläsk till lunch i går nono.gif (äta ute lunch med kollegor)

På pluskontot ligger sammanlagt 7 timmars promenader.

- 9 hg visar vågen
          yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

/Anki

--------------------
          Zon 4-5

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-01-2009, 07:58
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Tycker att jag skött mig bra, inga stora synder och midjemåttet har krympt några cm.
          Idag ska jag synda lite - lunch i restaurangmatsalen med några kolleger - annars är det grönsakstalltik som gäller till lunch.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 28-01-2009, 11:04
          Länk hit: #96

Medlem

Vad jag är glad att jag vågat tro på att man inte behöver späka sig för att gå ner i vikt..... Sååå glad att jag kan äta så underbart gott med smör och grädde och samtidigt gå ner i vikt...... sååå glag att jag slipper ha dåligt samvete för att jag inte är ute och springer eller motionerar på annat sätt för att bli smal...... (som jag f.ö. inte tror man blir smalare av utan möjligtvis får lite mera muskler på utsatta delar av kroppen..... och naturligtvis bättre kondis!!)
          Så himla glad att jag vågat släppa gammalt sätt att tänka och hittat en väg där jag får både äta gott, må bättre och gå ner i vikt OCH behålla den..........
          Anki

--------------------
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Anki V
          Inlägg 28-01-2009, 11:07
          Länk hit: #97

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 28-01-2009, 11:04) *
          Vad jag är glad att jag vågat tro på att man inte behöver späka sig för att gå ner i vikt..... Sååå glad att jag kan äta så underbart gott med smör och grädde och samtidigt gå ner i vikt...... sååå glag att jag slipper ha dåligt samvete för att jag inte är ute och springer eller motionerar på annat sätt för att bli smal...... (som jag f.ö. inte tror man blir smalare av utan möjligtvis får lite mera muskler på utsatta delar av kroppen..... och naturligtvis bättre kondis!!)
          Så himla glad att jag vågat släppa gammalt sätt att tänka och hittat en väg där jag får både äta gott, må bättre och gå ner i vikt OCH behålla den..........
          Anki

Det är bara att gratulera....Tron kan försätta berg! blomma.gif

/Anki

--------------------
          Zon 4-5

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 28-01-2009, 11:27
          Länk hit: #98

Medlem

Vad har tron med saken att göra????
          Anki

--------------------
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Betty
          Inlägg 28-01-2009, 11:42
          Länk hit: #99

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Anki på Öland @ 28-01-2009, 11:04) *
          Anki

Och jag är också glad - för din skull! smile.gif Önskar bara att jag också klarade av att gå över till LCHF-kost i större utsträckning än idag... Hur kan man leva utan lasagne?

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          embees
          Inlägg 28-01-2009, 11:44
          Länk hit: #100

Medlem
          Antal inlägg: 942
          Medlem nr: 5 956

Att tro tillräckligt mycket och stark på en sak kan försätta berg. Det handlar inte om religion som jag tolkade det. Rätta mig om jag har fel.

--------------------
          ******Majsan-zon 1******
          På kanten till Österlen
          >>>>>>>>><<<<<<<<<

Citera

10 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 15:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon