Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Saltad kyckling, Smygsalt i nästan all kyckling
          Christa
          Inlägg 16-01-2009, 15:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Jag gjorde kycklinggryta på frysta kycklingfiléer och blandade i currypasta som ju innehåller salt. Det blev ettersalt! Konstigt tyckte jag och tittade på paketet. Kycklingfiléerna var saltade!

I det stora varuhuset tittade vi systematiskt igenom varenda sort av kycklingfilé och det var salt i allihop!

Vi köpte en färdiggrillad kyckling för något år sedan och den var så salt så den gick knappt att äta. Det visade sig att den också var marinerad. Personalen i charkdisken visste inte om det och hade lagt på grillkrydda dessutom.

Vi skulle köpa fryst rå kalkon. Tror ni inte den var marinerad den också!!!

Förutom att kycklingen är för salt så tycker vi att köttet får en tråkig konsistens. Den är liksom inte köttig utan lite blöt av sig.

För ett tag sedan köpte vi kycklinglår från majskyckling i tron att den åtminstone inte var saltad men tji fick vi. Det är ofta liten text och jag ser lite dåligt så det är inte så lätt att stå där med ett kallt paket i handen och ta av sig glasögonen för att tyda den pyttelilla texten.

Livsmedelsverket försöker få oss att halvera saltintaget men många vet nog inte att kycklingen är saltad och saltar sina maträtter efter receptet.

Är det någon mer än jag som tycker det här är irriterande?

Nu får vi köpa färska filéer till ett högt pris som vi ibland fryser in för att ha hemma. Hel kyckling är också fortfarande osaltad men det finns inte alltid.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 12:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon