Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Midnattsros, Mme Legras de St. Germain
          gulmåra
          Inlägg 18-01-2009, 23:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 256
          Medlem nr: 13 397

Den här alba-rosen tycker jag är mycket vacker, men namnet brukar jag haka upp mig på så jag kallar den för pudervippan efter en beskrivning av rosen som finns i Ulla Beyrons bok Mormors blommor.
          Min pudervippa står ganska skyddat en bit från huset i västerläge.
          Vandrande skugga från 14 och kvällssol från 16. Där trivs den kalasbra!
          Min har peppar, peppar alltid varit frisk! Inga taggar som tur är för den står precis vid gångstigen.
          Jag var tvungen att halvera den förra våren då den tog så mycket plats, men det märktes knappt när den blommade i somras.
          Stark frisk god doft, men av vad måste jag öva på i sommar!
          Den ska vara bra på att klättra i fruktträd läser jag i en av rosböckerna! Men, suck, det går nog bara i skåne. flirting.gif

Bifogad fil  Pudervipp_4__Large_.jpg ( 57.45k ) Antal nedladdningar: 36

Bifogad fil  pudervipp_1__Large_.jpg ( 66.79k ) Antal nedladdningar: 91

Bifogad fil  mme_saint_legrais_1__Large_.jpg ( 64.56k ) Antal nedladdningar: 30

Nu är inte hela busken pudervippan. I överkant syns också mme Plantier.
          Inte riktigt lika fylld och rosa knoppar.

Bifogad fil  16Juli2008_002__Large_.jpg ( 218.39k ) Antal nedladdningar: 41

Mme Plantier
          Bifogad fil  mme_plantier__Large_.jpg ( 65.88k ) Antal nedladdningar: 38

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 21:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon