Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Hjälp! jag är nybörjare, Tips om hur man skapar sina gröna tummar sökes
          Gröna tummar sök...
          Inlägg 21-01-2009, 23:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 20 664

help.gif Hej jag är 15 år men redan väldigt intresserad av att börja odla olika växter men allt jag försöker odla gror inte jag har försökt med allt från näringstillskott till ett miniväxthus men jag kan endå inte få någonting att växa. Nu undrar jag om jag kan få några tips om en bra nybörjar växt och hur jag ska göra för att mina försöks plantor faktiskt ska börja växa. Snälla hjälp mig! sos.gif

Citera
          blomkronan
          Inlägg 22-01-2009, 03:43
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Hej och välkommen till odla...
          Visst kommer du att få mycket hjälp här, men för att vi ska kunna hjälpa dig måste du berätta vilka växter du vill odla.

Alla frön sås på olika sätt... sådjup, årstid, jord val, undervärme, kyla, ljust, mörkt...

Citera
          blomkronan
          Inlägg 22-01-2009, 03:55
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Nybörjar frö? vet inte någon speciell... men jag tycker nog att du kan börja med lite fröer från frukt och grönt.
          Apelsin, citron, grape... ta vanlig såjord/kaktusjord. sätt dom en cm ljupt, ställ dom i ditt lilla växthus håll fuktigt.
          Det kan ta mellan 2-10 veckor innan något kommit upp. Lycka till smile.gif

Citera
          Solstorm
          Inlägg 22-01-2009, 10:03
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452