Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dessa spammare
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-02-2009, 20:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Dom försöker på alla sätt att locka folk och för det mesta på ett bedrägligt sätt. Jag får då och då mail om hur jag skall få min fru att skrika av glädje mm. Lite märkligt med tanke på singellivet. Sen en tid står jag själv ibland som avsändare också. Dom knycker ju mailadresser dom fått tag på för att verka lite äkta men varför inte kolla så att avsändare och adressat inte är samma? Deras spamrobotar är ointelligenta. Nåja, igår fick jag följande mail.

About this mailing:
          You are receiving this e-mail because you subscribed to MSN Featured Offers. Microsoft respects your privacy. If you do not wish to receive this MSN Featured Offers e-mail, please click the "Unsubscribe" link below. This will not unsubscribe you from e-mail communications from third-party advertisers that may appear in MSN Feature Offers. This shall not constitute an offer by MSN. MSN shall not be responsible or liable for the advertisers' content nor any of the goods or service advertised. Prices and item availability subject to change without notice.

©2009 Microsoft | Unsubscribe | More Newsletters | Privacy

Microsoft Corporation, One Microsoft Way, Redmond, WA 98052

Ser ju förtroendeingivande ut om det inte hade varit för att avsändaren är min mailadress. laugh.gif Sen startar modemet att jobba så fort jag öppnar det så jag får lossa bredbandskabeln.

Kollade lite på egenskaperna på mailet och får upp det här innehållet, jag har bytt ut min mailadress mot a och b.

Return-Path: <aaaaa.k1@freenet.de>
          Original-Recipient: rfc822;aaaaa.bbbbbbbb@telia.com
          Received: from pne-smtpin2-sn1.fre.skanova.net (81.228.11.160) by pne-ms7.vip.skanova.net (7.3.135)
          id 48ED400A03BC16F3 for aaaaa.bbbbbbbbb@telia.com; Tue, 3 Feb 2009 19:33:24 +0100
          Received: from p-a033452ba83c4 (77.254.230.45) by pne-smtpin2-sn1.fre.skanova.net (7.3.127)
          id 480DB8F80AC5C39C for aaaaa.bbbbbbbbbb@telia.com; Tue, 3 Feb 2009 19:33:24 +0100
          Date: Tue, 3 Feb 2009 19:33:24 +0100 (added by postmaster@pne.skanova.net)
          Message-ID: <480DB8F80AC5C39C@pne-smtpin2-sn1.fre.skanova.net> (added by postmaster@pne.skanova.net)
          From: aaaaa.bbbbbbbb@telia.com
          To: aaaaa.bbbbbbbb@telia.com
          Subject: RE: Pharmacy Message 66155503
          MIME-Version: 1.0
          Content-Type: text/html; charset="ISO-8859-1"
          Content-Transfer-Encoding: 7bit

Dvs returadressen är inte riktigt samma som avsändaren och går dessutom till Tyskland. Om jag sen tittar på meddandekällan och raden längst ner så ser den ut så här:

©2009 Microsoft | <a href="http://kopdebuv.cn" target="_blank">Unsubscribe</a> | <a href="http://kopdebuv.cn" target="_blank">More Newsletters</a> | <a href="http://kopdebuv.cn" target="_blank">Privacy</a><br><br>
          Microsoft Corporation, One Microsoft Way, Redmond, WA 98052

Dvs, vilken länk jag än skulle trycka på så går den till samma ställe och med samma innehåll. Är inte "cn" Kina nånstans? Dom vill alltså se om dom kan lura mig att att visa att jag finns när jag försöker avbeställa skiten. Så är det i cyberrymden. Ingen fara så länge delete-knappen fungerar, mer spam är det inte. Jag öppnar fö aldrig mail på engelska om jag inte vet att jag väntar sådant.

Redigerat av Gossen Ruda: 04-02-2009, 20:38

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 02:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon