| |
|
  |
Gillans busfrö, Två- eller- fleråtig som nr 1 |
|
|
|
|
10-02-2009, 20:43
|

Medlem
Antal inlägg: 2 958
Medlem nr: 2 746

|
Tack Gillan! Jag skickade ut mannen att skotta i går och idag kom fröerna Bonusfröet klarar jag, men de andra 2 har jag inte en susning om vad det är. De fröer jag fått av de andra har jag heller inte en aning om vad det är, så var inte ledsen Eva i Höga, du är i gott sällskap
--------------------
Margith, zon 6
Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst. Citat: min mor =)
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2009, 21:31
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Margith @ 10-02-2009, 20:43)  Tack Gillan! Jag skickade ut mannen att skotta i går och idag kom fröerna Bonusfröet klarar jag, men de andra 2 har jag inte en susning om vad det är. De fröer jag fått av de andra har jag heller inte en aning om vad det är, så var inte ledsen Eva i Höga, du är i gott sällskap  Okidoki  , två st har gissat rätt på bonusfröna, precis som jag förväntade mig..................Maggan och Margith Margith är mycket nära även på Busfrö nr 1, men hon läste lite fel i mina instruktioner så hon blev rådvill! Det måste väl ändå vara ganska bra jobbat tycker jag...................jag menar, se ett frö och tro nåt, läsa fel instruktioner om det frö man trott nåt om och förvissa sig om att det måste vara fel det man trodde  ...................Grattis Margith  , du är så nära du kan bli
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2009, 22:36
|

Medlem

|
CITAT (blomkronan @ 10-02-2009, 22:20)  Yes... dom kom i dag... Och jag kännde igen ett frö.... Här har vi inte problem med snön... men det är halt!!! is på marken överallt, kan vara så att brevbäraren halkade till, för dom stora fröna var krossade.... men ett klarade sig  Aj, aj, stackars brevbärare, de borde vara inbäddadde i nåt............eller madrasserade som några är så villiga att tycka att jag borde va Japp! Ännu ett rätt på bonusfröerna  ..............men bry dig inte om att de är krossade om du är intreserad av att prova dem. Lägg dem i blöt och hoppas på att du får ett par extra än de andra  , .................men inte än!!!!
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2009, 08:08
|

Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369

|
Nu har jag funderat mig blå och tom jämfört dina frö,  Gillan, med mina egna för nr 1 är väldigt bekant,  men inte hittade jag nåt som ens liknande ditt!  Och nr 2 har jag aldrig sett, det är jättespännande!
--------------------
MVH Maggan Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne 
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2009, 21:03
|

Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714

|
Först och främst så vill jag tacka….och även jag har en stark aning om vad bonusfröna kan vara. Jag tycker det är jättevackra frön. I fjol var det en som växte upp och ner här hos mig….Den såg ju jättekonstig ut. Första bilden är när den nyss grott och den andra är sedan jag grävt upp den  .
r_tter__Large_.jpg ( 100.34k )
Antal nedladdningar: 24
uppochner__Large_.jpg ( 85.89k )
Antal nedladdningar: 24Jag måste tillägga att det var flera plantor som blev jättefina också. De andra fröna har jag inte en aning om vad de kan vara....  För det andra har jag gjort högskoleprovet några gången och där har det visat sig att jag har en ganska bra läsförståelse men se här går jag bet…..Nu har jag i och för sig varit borta och jobbat två intensiva dagar och nyss kommit hem så det kanske har en viss betydelse  . Jag ska läsa den här tråden i morgon igen  . I vilket fall som helst känns det som om jag vill säga grattis till Margith..... CITAT (Gillan @ 10-02-2009, 21:31)  Margith är mycket nära även på Busfrö nr 1, men hon läste lite fel i mina instruktioner så hon blev rådvill! Det måste väl ändå vara ganska bra jobbat tycker jag...................jag menar, se ett frö och tro nåt, läsa fel instruktioner om det frö man trott nåt om och förvissa sig om att det måste vara fel det man trodde  ...................Grattis Margith  , du är så nära du kan bli  Tusen tack Gillan/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)    "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2009, 21:26
|

Medlem

|
CITAT (Anki V @ 11-02-2009, 21:03)  Först och främst så vill jag tacka….och även jag har en stark aning om vad bonusfröna kan vara. Jag måste tillägga att det var flera plantor som blev jättefina också. De andra fröna har jag inte en aning om vad de kan vara.... För det andra har jag gjort högskoleprovet några gången och där har det visat sig att jag har en ganska bra läsförståelse men se här går jag bet…..Nu har jag i och för sig varit borta och jobbat två intensiva dagar och nyss kommit hem så det kanske har en viss betydelse  . Jag ska läsa den här tråden i morgon igen  . I vilket fall som helst känns det som om jag vill säga grattis till Margith..... Tusen tack Gillan/Anki Jaaa Anki, visst är det de utomjordiska fröna Jag måste säga att jag är mycket förvånad att du inte kan gissa på frö nr 1  . Du är nog trött CITAT CITAT (Gillan @ 10-02-2009, 21:31) Margith är mycket nära även på Busfrö nr 1, men hon läste lite fel i mina instruktioner så hon blev rådvill! Det måste väl ändå vara ganska bra jobbat tycker jag...................jag menar, se ett frö och tro nåt, läsa fel instruktioner om det frö man trott nåt om och förvissa sig om att det måste vara fel det man trodde  ...................Grattis Margith  , du är så nära du kan bli  Jag försöker översätta åt dig så slipper du anstränga dig  : Margith såg vad nr 1 var(vilken art), men läste instruktionerna till nr 2 och kom helt bort sig eftersom det inte stämde med fröna hon tittade på. Och då bestämde jag mig för att sklriva lite kryptiskt
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2009, 22:26
|
Medlem
Antal inlägg: 696
Medlem nr: 11 610

|
Mina har anlänt! /p
|
|
|
|
|
|
|
|
11-02-2009, 23:17
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Jag fick fröna igår. En sort påminner ju väldigt mycket om en sort som jag har hemma. Fast flerårig i så kalla zoner stämmer nog inte förstås. Jo, självklart så tar man in den på vintern och då blir den ju flerårig. (Stämmer inte verkligheten med kartan så får man ju ändra på verkligheten)
Kasta giftiga bonusfrö? Det får ni absolut inte göra. De ska ges till värstingar som terroriserar på stan. Sådana där läskiga stenhårda typer, ge dem lite bonusfrö så är de inte så tuffa sedan.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-02-2009, 07:55
|

Medlem

|
CITAT (Solstorm @ 11-02-2009, 23:17)  Jag fick fröna igår. En sort påminner ju väldigt mycket om en sort som jag har hemma. Fast flerårig i så kalla zoner stämmer nog inte förstås. Jo, självklart så tar man in den på vintern och då blir den ju flerårig. (Stämmer inte verkligheten med kartan så får man ju ändra på verkligheten)
Kasta giftiga bonusfrö? Det får ni absolut inte göra. De ska ges till värstingar som terroriserar på stan. Sådana där läskiga stenhårda typer, ge dem lite bonusfrö så är de inte så tuffa sedan.  , Så roligt du skriver Solstorm. Tyvärr var din gissning på busfröt fel. Endast Margith som haft rätt hittills. På bonusfröt så hade du som alla andra som gissat helt rätt
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-02-2009, 22:52
|

Medlem

|
Grattis till både Margith och Maggan! Ni har gissat rätt på busfrö nr 1 båda två!  .
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
14-02-2009, 10:16
|

Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369

|
CITAT (Gillan @ 13-02-2009, 22:52)  Grattis till både Margith och Maggan! Ni har gissat rätt på busfrö nr 1 båda två!  . Tack, äntligen fick jag rätt!  Tyckte väl dom var bekanta....
--------------------
MVH Maggan Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne 
|
|
|
|
|
|
|
Rosmarin
|
17-02-2009, 13:01
|
Gäster

|
Ditt busfrökuvert låg och väntade när jag kom hem igår. Tack så mycket! Har inte hunnit titta ordentligt i frökuverten ännu men det känns som bonusfröna är STOORA! Kul!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
23-02-2009, 21:14
|

Medlem

|
NU har jag äntligen slagit på hjärnan och jag tror jag vet eller kanske inte……  I alla fall hoppas jag att fröna från Gillan är en sort som jag gav bort i fjol  . Eftersom jag hörde hur fina de blev köpte jag nya frön i år och sådde för en dryg månad sedan…..inget har grott. Både för och efternamnet börjar på m. Hoppas, hoppas….. /Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)    "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
|
|
|
|
|
|
|
|
24-02-2009, 07:52
|

Medlem

|
CITAT (Anki V @ 23-02-2009, 21:14)  NU har jag äntligen slagit på hjärnan och jag tror jag vet eller kanske inte……  I alla fall hoppas jag att fröna från Gillan är en sort som jag gav bort i fjol  . Eftersom jag hörde hur fina de blev köpte jag nya frön i år och sådde för en dryg månad sedan…..inget har grott. Både för och efternamnet börjar på m. Hoppas, hoppas….. /Anki Hihi, Grattis Anki! vilken tur att du slagit på hjärnan igen och på rätt knapp verkar det dessutom  eftersom jag är övertygad om att du är på rätt spår  . Men en nyfiken fråga bara? Hur kommer det sig att du sådde så tidigt?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-02-2009, 16:09
|

Medlem

|
CITAT (Gillan @ 24-02-2009, 07:52)  Hihi, Grattis Anki! vilken tur att du slagit på hjärnan igen och på rätt knapp verkar det dessutom  eftersom jag är övertygad om att du är på rätt spår  . Men en nyfiken fråga bara? Hur kommer det sig att du sådde så tidigt? Jag minns en som sådde i januari i fjol och fick upp superfina plantor som hon var helt lyrisk över......Därför sådde jag också tidigt /Anki
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-02-2009, 20:01
|

Medlem

|
CITAT (Anki V @ 24-02-2009, 16:09)  Jag minns en som sådde i januari i fjol och fick upp superfina plantor som hon var helt lyrisk över......Därför sådde jag också tidigt /Anki Hmm, om det är mig du menar så sa jag faktiskt i början av tråden att jag inte tänker göra om det i år  , de blev allt för ohanterliga innan jag fick dem i jorden...................resten stämmer exakt, vet inte om jag sett så bedårande "såna" förr Grattis Anki! Du är helt rätt  CITAT (malin72 @ 24-02-2009, 16:32)  men åhhhhhhhhhh Gillan har inte alla gissat rätt snart...jag väntar ju...på något som ska ske Det handlar om tålamod Malin..................tålamod,..... du vet, sånt där som alla andra pratar om  ................Det kommer, det kommer
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-02-2009, 20:06
|

Medlem
Antal inlägg: 3 467
Medlem nr: 17 820

|
CITAT (Gillan @ 10-02-2009, 22:36)  Japp! Ännu ett rätt på bonusfröerna  ..............men bry dig inte om att de är krossade om du är intreserad av att prova dem. Lägg dem i blöt och hoppas på att du får ett par extra än de andra  , .................men inte än!!!! Ops! den åkte i jorden i går... efter blöttläggning
|
|
|
|
|
|
|
|
24-02-2009, 20:16
|

Medlem

|
CITAT (blomkronan @ 24-02-2009, 20:06)  Ops! den åkte i jorden i går... efter blöttläggning  I går  !!!! Jösses! Då lär du få att göra innan du får dem i backen eller den slutgiltliga krukan  ...........God Luck
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|