Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Frösådd av jätteverbena, gror inte som den ska
          svanqvistj
          Inlägg 16-02-2009, 10:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 103
          Medlem nr: 5 058

Hej!

Har för första gången sått jätteverbena enligt konstens alla regler men de små rackarna gror inte. Jag är en ganska van odlare och har i många år sått allehanda fröer med bra resultat, så det är nog inte ovana som är problemet utan snarare okunskap om Verbena.

Jag sådde enligt anvisningarna i fuktig såjord av bra kvalitet och sållade över ytterst lite såjord över de små fröna. Lät dem stå i rummet i ett dygn, därefter in i kylskåp i 8 dagar. Därefter skulle de på fönsterbrädan med extraljus och påse över sig (med vädringshål) och där har de nu sått i 2 veckor. Enligt uppgift skulle de ha grott inom några dagar. Men inget liv i krukorna ännu.

Skall jag dra in dem i kylskåpet igen tror ni? I så fall hur länge då?

Hur ser en framgångsrik såanvisning ut för jätteverbena? Någon som har bra tips?

Tack på förhand!

Jeanette

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon