Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skall göra en stöldanmälan
          Överbölingen
          Inlägg 19-02-2009, 16:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Kung Bore har stulit vår trädgård. Förövaren är både iakttagen och har lämnat spår efter sig.

En meter snö. Kallt som attan. Vissa kallhål norrut har haft ännu kallare. Växthustaket måste skottas, men jag gruvar mig för att ta mig dit. Får nog ta på mig vadarstövlarna för snön når ju över knäna. Nästan bottenlös och det är 19 meter att kämpa sig igenom. Huvva.

Älgskadorna har inte gått att reparera. Vi har inte haft ett riktigt mildväder sedan i före jul. Och böjer jag upp grenar nu så går de av. Sedan juldagen har vi bara haft besök av älgar en gång men då höll de till i nedre delen av trädgården och gjorde ingen skada. I går kväll gick en ensam älg över nedre lägdan.

Och för en stund sedan meddelade väderspåmannen på radio att det kommer mer snö. Undrar var den skall ligga. Här är det fullt.

På lördag blir det visst lite varmare (säger meteorologerna) Jag hoppas det för jag har sått några lådor som skall ner under snön till i vår. Tänk att jag hittat en god sak med snön. Annars är det ju bara som transportunderlag för skidor och slikt som den är bra. Kollade barnbarnens gungställning. Repen går rätt ner i snön. Inte en gunga syns.

Nu skall jag titta lite på trädgårdsbilder från förra våren och sommaren och längta lite grann.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon