Medlem
Antal inlägg: 48
Medlem nr: 14 353
Var idag och handlade lite och såg sådosa. Har någon provat sån? Funkar den bra? Jag skulle gärna ha sån hjälp med morot fröerna Blev så less på dom förra sommaren.
Medlem
Antal inlägg: 2 276
Medlem nr: 16 626
Jag tittade på en sådan där och den såg inte ut att vara anpassad för små frön. De stora är lätta nog att plantera ändå tycker jag, det är de små som är mycket pilligare Så jag avstod från att köpa den där. Jag skulle gärna vilja ha en där man kan anpassa den för storleken på fröna.
--------------------
Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
Jag har faktiskt köpt den där just med tanke på morotsfröerna. Det man sår inomhus i krukor är aldrig något problem tycker jag. Där har man nära till handduken så man kan vara torr och ren om fingrarna och då brukar även små frön vara lätta att hantera med fingertopparna. Men ute i det leriga landet där man vattnar först i såraden då är det inte så enkelt att strö ut fröna med fingrarna längre tycker jag. Jag har testat lite morotsfröer i "sprutan" och det verkar nog som om det skulle fungera. Man får nog in snitsen efter ett tag. Trycker man för långt ramlar fler frön ut. De ligger liksom "på kö" i det där röret i mitten. Återkommer med rapport i juni....