Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529
I morse när jag öppnade dörren var det världens symfoni! En av fåglarna som sjöng var koltrasten, första gången jag hörde dem sjunga i vår. Jag såg också en citronfjäril i går!! Flera överkörda grävlingar är också ett vårtecken, precis som MariaS sa.. Men ett trist sådant.
Medlem
Antal inlägg: 2 685
Medlem nr: 20 750
I morse vaknade jag av ett väldigt liv utanför fönstret. Staren har kommit och den började genast vårstäda i sitt bohål i husväggen. Ett av bohålen är alldeles nära ett av fönstren och då kunde jag få se ungarna på väldigt nära håll. Trevligt, men tyvärr smutsar dom ner ganska mycket.
Medlem
Antal inlägg: 2 685
Medlem nr: 20 750
Jag vet faktiskt inte, dom där hålen fanns när vi flyttade hit. Och dom får vara kvar, för vi tycker det är trevligt med stararna även om dom smutsar ner.
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Jag skrämmer ibland upp fåglar när jag skogspromenerar och jag TROR det är morkullor. Hinner inte se tillräckligt bra men uppfloget stämmer. Började redan förra helgen. Har ännu inte hört något knirpsande. Bofinkarna är igång och jag har även hört en ärla, möjligen en forsärla som nästann är lika vanlig som sädesärlan numera hos mig.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529
Jag har glömt bort två vårtecken - i lördags dödade jag min första mördarsnigel . I söndags kväll när det regnade fylldes vägen av hoppande (grodor eller paddor)! Det blev ett kryssande med bilen . Jag dödar inte urskiljningslöst