CITAT (blomkronan @ 18-08-2009, 09:03)

Minns jag rätt... var det så att man kunde övervintra klockrankan??? Någon som provat? OM jag har plats i vinter tänkte jag försöka... ska man klippa av den då och bara ta hand om rotklumpen?
Man kan övervintra den och det finns de som gjort det med gott resultat. Jag har för mig att Kerstin Zon 6, gjorde det, men jag kanske minns fel. Själv har jag alltid sått nya varje år eftersom de kommer så snabbt.
Mina kriterier för lyckad "Klockrankeblomning":
1:Stor kruka eller direkt i rabatten
2: Massor med vatten
3: Massor med sol
4: Knipsa av ett bladpar här och där för att främja blomningen
5: Var sparsam med gödningen för det vill den inte ha...............
Den "vita" däremot har jag lite svårt att förstå mig på? Jag lade in en bild lite tidigare i tråden och alla blommorna verkar se ut på samma sätt

. Kanske ska den behandlas annorlunda och jag har gjort fel, eller så var det nåt fel från början på fröerna eller på mitt sätt att behandla dem
Och naturligtvis får ni fröer om det visar sig att jag får några själv
Lycka till nästa år till er allihop

CITAT (zissi @ 18-08-2009, 22:29)

Gillan: så kul att se utvecklingen från knopp till utslagen blomma och vilken förvandling sen
Klockranka måste jag komma ihåg till nästa vår, sååå vacker! Går det att köpa småplantor i handelsträdgården i vår tror ni eller finns den bara som frö månntro? Behöver den stor kruka, mycket näring, hur mycket sol, balkongodling (blir för stor kanske), törstig?????
Tack

och jag hoppas du fått de svar du behövde från mitt tidigare svar
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!