Hej Har frågat flertal ggr ang vad som jag gör galet när jag planterat isär en bladstickling från moderbladet brukar den stå i det klimat som den hade tidigare sedan börjar jag med avvänjning och denna kan ta 1-2 månader sedan försöker jag ställa ut den på en självbevattnad matta eller bara på bordet med belysning,så brukar den stå still 2-3 månader så vips dör ett efter ett blad,jag kollar vattningen med en mätare,Vad är det som är galet? Förr lyckades jag precis med omplanteringen så vips så dog de men de beror nog på omställningen,nu har jag lyckas ett steg längre men varför växer de inte och varför står de stilla och vips dör bladen och fort går det, Vad ska man ha för jord,använder såjord + sand och lite leca,perlite i-- Sedan rotade jag några blad i vatten som jag har många blad av,de kommer det ena efter det andra utan jag gör något,Några rotade jag enbart i sand tills de var rotade flyttade över dem i miniväxthus och lite högre men inte mycket luftfuktighet,vips så dör de,skulle jag int eha rört dem,finns det chans att dessa kan komma för bladen var ju rotade..Många frågor på en gång,,Vore tacksam för svar----As
|