Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Netha och Magdis, Saknar dem
          *Stintan*
          Inlägg 04-03-2009, 16:34
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Hahaha vi får väl dingla där i grenarna som påskpynt.

Gunilla T, jag gillar också dom ämnena du tar upp även om jag inte är så kunnig. Har lite svårt för att hänga med i diskussioner om jag måste läsa en massa utredningar o.dyl. för att kunna delta men tycka till gör jag gärna ändå ibland flirting.gif. Skulle gärna se fler seriösa trådar för det saknar jag och alltid lär man sig något.

Eva i Höga, visst finns det behov av någon flamstråd men personligen har jag lätt för att tröttna på sådana och efter ett tag så orkar jag inte öppna dom. Det jag menar är, jo jag räknade efter en gång för ett tag sen, att det fanns 9 sk flamstrådar på första sidan och resten var lite blandat men ingen tråd som var direkt seriös diskussionstråd. Kan ju möjligen bero på att man undviker att starta sådana p.g.a risken att det kan gå lite hett till. Det är synd tycker jag.
          Men finns det inget intressant att diskutera på forumet så kanske en del skippar småpratsavdelningen och bara vid behov är i trädgårdsavdelningen eller helt enkelt tar time out från Odla.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Pia L
          Inlägg 04-03-2009, 16:49
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Det jag kan se är att Netha var här inne 14/2, men så har väl hon varit sjuk ganska mycket nu i vinter som jag har förstått det när jag läst det hon skrivit.
          Magdis var inne senast inatt.

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-03-2009, 16:51
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 04-03-2009, 14:41) *
          Gärna fler spännande och meningsfulla trådar! Vi får väl alla försöka dra vårt strå till stacken.
          Möjligen blir det allt svårarare att hitta nya inspirerande grepp. Det är också lite av en balansgång (inspirerande, men inte för irriterande). Vissa ämnen (religion, politik, genus, miljö mm) tenderar allt som oftast att utmynna i ilskna bråk, som kanske skrämmer bort fler än flamstrådarna. "Meningslösa tråden" skapades ju av Ulrica som just en fristad från bråk och personangrepp.

Ja nu är det ju inte bara "Meningslösa tråden" som är ganska så meningslös det finns ju ett antal till.
          Det du kallar ilskna bråk är ju egentligen bara meningsskiljaktligheter och det är väl just att inte alla tycker lika som för en diskussion framåt. Visst kan det urarta ibland men det är väl inget man behöver haka upp sig så fruktansvärt på. Personangrepp är alltid fel anser jag men varför denna konflikträdsla? Måste det alltid vara så himla snällt och puttenuttigt när man diskuterar? Tror faktiskt inte att seriösa diskussionstrådar skrämmer bort några odlaiter även om det går lite hett till i dom. Det är ju hur lätt som helst att välja vilka trådar man vill delta i.

De som nu håller sig borta och som jag saknar har iallafall tidigare inte dragit sig för att själva delta i ganska så heta diskussioner. Sådana har faktiskt förekommit på Odla lååångt innan du gjorde entré.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-03-2009, 17:26
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (*Stintan* @ 04-03-2009, 16:51) *
          Ja nu är det ju inte bara "Meningslösa tråden" som är ganska så meningslös det finns ju ett antal till.
          Det du kallar ilskna bråk är ju egentligen bara meningsskiljaktligheter och det är väl just att inte alla tycker lika som för en diskussion framåt. Visst kan det urarta ibland men det är väl inget man behöver haka upp sig så fruktansvärt på. Personangrepp är alltid fel anser jag men varför denna konflikträdsla? Måste det alltid vara så himla snällt och puttenuttigt när man diskuterar? Tror faktiskt inte att seriösa diskussionstrådar skrämmer bort några odlaiter även om det går lite hett till i dom. Det är ju hur lätt som helst att välja vilka trådar man vill delta i.

De som nu håller sig borta och som jag saknar har iallafall tidigare inte dragit sig för att själva delta i ganska så heta diskussioner. Sådana har faktiskt förekommit på Odla lååångt innan du gjorde entré.

Men då är det väl bara att starta spännande trådar då. Jag kan inte tänka mig att det finns någon som har något emot det och inte lär väl de trådar du betraktar som "meningslösa" konkurrera ut spännande trådar. Inte heller lär "tramstrådar" vara orsaken till att odlaiter försvinner och i Nethas fall vet jag med bestämdhet att det är andra saker som ligger bakom. Låt oss vara lite konstruktiva. Det är lättare att racka ner på det man inte gillar än att bygga upp något konstruktivt. Personligen har jag en alternativ förklaring till varför folk väljer att skriva på Småprat här på Odla och det handlar mer om att man upplever gemenskap än om att delta i spännande debatter. Nu är vi ju alla väldigt olika, men så här tycker jag.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 04-03-2009, 17:38
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Alba @ 04-03-2009, 14:18) *
          ......man blir bränd när någon eller några inte visar sig vara de man trodde.......

Ja och sedan envisas att "bita sig kvar" här thumbdown.gif
          Jag saknar både Netha o Magdis kompiskram.gif och hoppas att de snart är tillbaka med samma "glöd o energi" som tidigare

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 04-03-2009, 17:53
          Länk hit: #26

Gäster

CITAT (Alba @ 04-03-2009, 14:18) *
          Jag är inte alls lika aktiv längre men det beror på att man drar sig tillbaka när saker händer.......man blir bränd när någon eller några inte visar sig vara de man trodde. Men så är ju internet och det gäller bara att se upp och tänka sig för.

Jag förstår att det hänt saker som gjort människor besvikna...men samtidigt upplever jag behovet av "vi känslan" - för mig är det två motsatser. Om personer som inte har behov av att gå omkring med Odla knappar eller kalla sig "odlait" är de då icke önskvärda och straffet är att ignoreras på forumet?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-03-2009, 18:06
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 04-03-2009, 17:26) *
          Men då är det väl bara att starta spännande trådar då. Jag kan inte tänka mig att det finns någon som har något emot det och inte lär väl de trådar du betraktar som "meningslösa" konkurrera ut spännande trådar. Inte heller lär "tramstrådar" vara orsaken till att odlaiter försvinner och i Nethas fall vet jag med bestämdhet att det är andra saker som ligger bakom. Låt oss vara lite konstruktiva. Det är lättare att racka ner på det man inte gillar än att bygga upp något konstruktivt. Personligen har jag en alternativ förklaring till varför folk väljer att skriva på Småprat här på Odla och det handlar mer om att man upplever gemenskap än om att delta i spännande debatter. Nu är vi ju alla väldigt olika, men så här tycker jag.

Tar du illa upp på något vis eftersom du skriver som du gör. Hur konstruktiv är du själv? Jag är inte bra på att starta intressanta trådar tyvärr och har aldrig påstått det. Jag har inte rackat ner på att det finns flamstrådar eftersom dom också fyller ett behov. Att jag inte så ofta deltar i dom är en annan sak. Jag efterlyste bara lite fler intressanta seriösa trådar.

Att uppleva gemenskap kan man väl göra trots att man deltar i spännande debatter. Att man skulle vara tvungen att skriva i tramstrådarna för att kunna uppleva gemenskap tycker jag verkar att ta i. Det ena utesluter väl inte det andra. Sen är det väl en jäkla tur att vi alla är olika.

CITAT (Gunilla T @ 04-03-2009, 17:53) *
          Jag förstår att det hänt saker som gjort människor besvikna...men samtidigt upplever jag behovet av "vi känslan" - för mig är det två motsatser. Om personer som inte har behov av att gå omkring med Odla knappar eller kalla sig "odlait" är de då icke önskvärda och straffet är att ignoreras på forumet?

Ja det kan man fråga sig.

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 04-03-2009, 18:17
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

.....Om personer som inte har behov av att gå omkring med Odla knappar eller kalla sig "odlait" är de då icke önskvärda och straffet är att ignoreras på forumet?.....

Det kan jag inte tänka mig. Det finns ju många Odlaiter som varken har knappar/tröjor eller umgås privat men för den skull har många vänner här på odla.

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Alba
          Inlägg 04-03-2009, 18:25
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Nu förstår jag inte vad du menar.
          Ja....jag har blivit besviken på saker som hänt men jag känner ändå en vi-känsla med många fina människor på forumet.
          Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Om någon eller några bär sig illa åt kan man ju inte dömma hela Odla för det.
          Jag förstår inte vad du menar med att det är motsatser.
          Jag bär varken T-shirt eller Odla-knapp och har då inte märkt av att någon ignorerar mig. Jag har inte heller träffat någon privat men har flera nära och kära vänner på Odla.

Redigerat av Alba: 04-03-2009, 18:28

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 04-03-2009, 18:44
          Länk hit: #30

Gäster

CITAT (Alba @ 04-03-2009, 18:25) *
          Nu förstår jag inte vad du menar.
          Ja....jag har blivit besviken på saker som hänt men jag känner ändå en vi-känsla med många fina människor på forumet.
          Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Om någon eller några bär sig illa åt kan man ju inte dömma hela Odla för det.
          Jag förstår inte vad du menar med att det är motsatser.
          Jag bär varken T-shirt eller Odla-knapp och har då inte märkt av att någon ignorerar mig. Jag har inte heller träffat någon privat men har flera nära och kära vänner på Odla.

Jag upplever iaf att det finns ett stort behov av vi-känsla...å andra sidan finns besvikelsen över att människor inte alltid är vad de utger sig för..och en viss reservation - för mig är det en motsats. Och nej, man skall inte döma alla utifrån enskilda misslyckanden...det är väl en fin egenskap om man ff har tilltro till människor även om man blivit besviken.

Detdär med Odla knappar var närmast menat som en symbolik..

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-03-2009, 21:04
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 04-03-2009, 18:06) *
          Tar du illa upp på något vis eftersom du skriver som du gör. Hur konstruktiv är du själv? Jag är inte bra på att starta intressanta trådar tyvärr och har aldrig påstått det. Jag har inte rackat ner på att det finns flamstrådar eftersom dom också fyller ett behov. Att jag inte så ofta deltar i dom är en annan sak. Jag efterlyste bara lite fler intressanta seriösa trådar.

Att uppleva gemenskap kan man väl göra trots att man deltar i spännande debatter. Att man skulle vara tvungen att skriva i tramstrådarna för att kunna uppleva gemenskap tycker jag verkar att ta i. Det ena utesluter väl inte det andra. Sen är det väl en jäkla tur att vi alla är olika.
          Ja det kan man fråga sig.

Vi tycks i stora drag vara överens. Jag uppfattade först att att du var väldigt negativ mot de mer lättsamma trådarna, vilket ju glädjande nog var en missuppfattning från min sida. Annars förenas vi förhoppningsvis främst genom ett stort trädgårdsintresse!

--------------------

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 05-03-2009, 07:49
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Läser som en kratta och missuppfattade alltihop. slap.gif

Ändrar lite diskret....

Redigerat av Berith: 05-03-2009, 10:00

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-03-2009, 08:12
          Länk hit: #33

Medlem

Tror jag inte alls att dom har Berith, deras frånvaro har säkert andra orsaker.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-03-2009, 09:15
          Länk hit: #34

Medlem

Det tror inte jag heller.

--------------------

zon 1

Citera
          Betty
          Inlägg 05-03-2009, 09:51
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Behövdes inte mycket till "deckarjobb" alls för att konstatera att åtminstone Magdis fortfarande är aktiv här på forumet. Hon skrev ett inlägg i "Mässmiddags-tråden" så sent som igår kväll.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Rose
          Inlägg 05-03-2009, 09:52
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (*Stintan* @ 05-03-2009, 08:12) *
          deras frånvaro har säkert andra orsaker.
          Är det bara jag som tycker det känns obehagligt att man spekulerar i andras frånvaro? Varför inte bara PM:a dom och fråga? Vill dom svara så gör dom det, annars låt dom vara.

--------------------

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 05-03-2009, 10:28
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Spekulera ska man ju inte göra men jag tycker det är skönt att det finns folk som tänker och bryr sig om varandra. Forumet är jättetrevligt och man känner att man är bland vänner.

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          herkules
          Inlägg 05-03-2009, 11:13
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

jag saknar reserv. och anitao (fd gg) cool.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Betty
          Inlägg 05-03-2009, 13:27
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Jag saknar Kerstin z5-6 Bifogad bild

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          torvan
          Inlägg 05-03-2009, 13:32
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 717
          Medlem nr: 2 955

Ja, Kerstin är någon som jag också saknar mycket.
          All den kunskap som hon tålmodigt delade med
          sig till oss nybörjare. torvan

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 06:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon