CITAT (Aqvakul @ 04-03-2009, 17:26)

Men då är det väl bara att starta spännande trådar då. Jag kan inte tänka mig att det finns någon som har något emot det och inte lär väl de trådar du betraktar som "meningslösa" konkurrera ut spännande trådar. Inte heller lär "tramstrådar" vara orsaken till att odlaiter försvinner och i Nethas fall vet jag med bestämdhet att det är andra saker som ligger bakom. Låt oss vara lite konstruktiva. Det är lättare att racka ner på det man inte gillar än att bygga upp något konstruktivt. Personligen har jag en alternativ förklaring till varför folk väljer att skriva på Småprat här på Odla och det handlar mer om att man upplever gemenskap än om att delta i spännande debatter. Nu är vi ju alla väldigt olika, men så här tycker jag.
Tar du illa upp på något vis eftersom du skriver som du gör. Hur konstruktiv är du själv? Jag är inte bra på att starta intressanta trådar tyvärr och har aldrig påstått det. Jag har inte rackat ner på att det finns flamstrådar eftersom dom också fyller ett behov. Att jag inte så ofta deltar i dom är en annan sak. Jag efterlyste bara lite fler intressanta seriösa trådar.
Att uppleva gemenskap kan man väl göra trots att man deltar i spännande debatter. Att man skulle vara tvungen att skriva i tramstrådarna för att kunna uppleva gemenskap tycker jag verkar att ta i. Det ena utesluter väl inte det andra. Sen är det väl en jäkla tur att vi alla är olika.
CITAT (Gunilla T @ 04-03-2009, 17:53)

Jag förstår att det hänt saker som gjort människor besvikna...men samtidigt upplever jag behovet av "vi känslan" - för mig är det två motsatser. Om personer som inte har behov av att gå omkring med Odla knappar eller kalla sig "odlait" är de då icke önskvärda och straffet är att ignoreras på forumet?
Ja det kan man fråga sig.