|
|
  |
Netha och Magdis, Saknar dem |
|
|
|
07-03-2009, 22:46
|

Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363

|
CITAT (Anma @ 07-03-2009, 13:49)  ... hur h*n blev avslöjad ..... Till slut kunde hon inte hålla i sär sina olika personer/nick
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|
|
|
|
|
07-03-2009, 23:17
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Grå har också varit väldigt osynlig på sistone. Inte inloggad sedan i slutet av januari. Undra vad som hänt med henne?
|
|
|
|
|
07-03-2009, 23:24
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (Anma @ 07-03-2009, 23:17)  Grå har också varit väldigt osynlig på sistone. Inte inloggad sedan i slutet av januari. Undra vad som hänt med henne? Det undrar jag med. Jag saknar henne! Editerar efter viss tankeverksamhet... Skriver fortare än hjärnan tänker som vanligt. Jag har inte med att göra vad medlemmar gör eller varför de inte skriver här. Men sakna kan jag göra.
Redigerat av Chamomille: 08-03-2009, 00:09
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
08-03-2009, 00:46
|

Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36

|
CITAT (Lady Hamilton @ 07-03-2009, 22:46)  Till slut kunde hon inte hålla i sär sina olika personer/nick och bytte kön och svara sig själv, men med fel nick.....
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|
|
|
|
|
08-03-2009, 00:50
|
Medlem

|
CITAT (Chamomille @ 07-03-2009, 23:24)  Det undrar jag med. Jag saknar henne!
Editerar efter viss tankeverksamhet... Skriver fortare än hjärnan tänker som vanligt. Jag har inte med att göra vad medlemmar gör eller varför de inte skriver här. Men sakna kan jag göra. Inte jag heller, undrar ändå, men förväntar mig inga svar!
|
|
|
|
|
08-03-2009, 05:42
|

Medlem
Antal inlägg: 3 234
Medlem nr: 4 038

|
CITAT (herkules @ 07-03-2009, 11:33)  eftersom ni verkar ha svårt för att förstå varför jag saknar reserv så ska jag tala om det, det nicket skrev många och roliga, ibland allvarliga inlägg, det blev diskussioner som kunde hålla i sig hela nätterna, skoj blandat med allvar.
det verkar ju som att det nicket var ett påhitt (vilket nick är inte det?) men så länge ingen vill ta bladet från munnen och spotta ur sig "sanningen" så tänker jag fortsätta med att sakna det nicket reserv skrev. jag blir inte ett dugg förolämpad/känner mig lurad om det nu skulle visa sig att det nicket reserv skrev var lögn, det var underhållande så länge det varade. svårt att ta till sig kanske men så är det för mig och jag anser att jag är i min fulla rätt att tycka så. det var en otroligt rolig tid på odla för några år sedan och dagens inlägg kommer tyvärr aldrig upp i "den klassen" och självklart beror det på dem som skrev här då. Exakt så känner jag också. Vem Reserv än var, så saknar jag honom/henne MYCKET.
--------------------
Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.
|
|
|
|
|
08-03-2009, 05:49
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Vad detta hade med Magdis och Netha att göra, det förstår jag inte.
Reserv däremot, h*n har aldrig någonsin funnits. Så är det bara. Jag önskar att jag hade mandat för att bevisa det, men det har jag inte och därför får ett flertal av er fortsätta med spekulationer. Jag tycker det är sorgligt och jag tycker så synd om er som ff tror på och tycker om någon som faktiskt inte finns och aldrig någonsin funnits.............
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
08-03-2009, 07:17
|

Medlem
Antal inlägg: 3 234
Medlem nr: 4 038

|
För mig är det fullständigt ointressant om Reserv "funnits i verkligheten" eller inte. Det var en person bakom, som i mitt tycke var underhållande och som jag saknar. Om sedan Reserv hade flera nick, ger jag blaka den i.
Mr Bean, Bamse, James Bond och Sally "finns" inte heller, men likväl är de uppskattade av många.
--------------------
Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.
|
|
|
|
|
08-03-2009, 07:34
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Boxer @ 08-03-2009, 07:17)  För mig är det fullständigt ointressant om Reserv "funnits i verkligheten" eller inte. Det var en person bakom, som i mitt tycke var underhållande och som jag saknar. Om sedan Reserv hade flera nick, ger jag blaka den i.
Mr Bean, Bamse, James Bond och Sally "finns" inte heller, men likväl är de uppskattade av många. Reserv hade ju knappast flera nick, det är skaparen som har/hade flera nick. Varför tror ni annars att 'han' fick heta Reserv? Många/flera av er pratar fortfarande med den personen och jag är så bensäker på att hon är medveten om att vi vet. Hur f-n är man skapt som med med vett och vilje bedrar och ljuger sej blå bara för sitt höga nöjes skull? Ursäkta men jag blir förbannad bara jag tänker på det, och att det aldrig reddes ut offentligt. Och att jämföra med påhittade personer i TV och böcker är ju ganska naivt, dom är säkert inte påhittade för att bedra andra. Skulle aldrig nånsin nånsin! lämna ut några medodlares PM eller tankar eller upplevelser som rör Reserv men jag lämnar utan vidare ut det jag själv vet.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
Gunilla T
|
08-03-2009, 13:45
|
Gäster

|
Jaha..inte för att jag förstår mycket av det som antyds här men uppenbarligen så är den eller dessa personer ff kvar här på forumet - personer som orsakat så mycket besvikelse.
Det känns olustigt - hur många här undrar om de är misstänkta?
Är jag misstänkt för något - var snäll och tala om det då?
|
|
|
|
|
08-03-2009, 14:02
|
Medlem

|
Okej, utan att säga mer så tar jag tillbaka vad jag sa tidigare i tråden.
Gunilla, du behöver nog inte oroa dig. Precis som Lady Hamilton skriver. Ingen oskyldig behöver oroa sig.
Hur som helst saknar jag Netha, magdis, grå med flera, för att ni var alla väldigt aktiva i småprat och det var mera fart i den avdelningen förr.
|
|
|
|
|
08-03-2009, 14:06
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Fortsätter lite OT men ändå.... Sitter och läser gamla trådar ser att jag misstänkte nåt lurt redan tidigt. Gammal tråd - om det räknas som opassande att länka så här så tar jag bort det på allmänhetens begäran. Ville bara visa lite på att det var många diskussioner för och emot, och jag var emot och fick 'skit' för det. Det var säkert inte roligt då när det pågick, men nu kommer jag inte ihåg att jag blev ledsen eller så. Finns många fler trådar, men den här var bland dom tidigaste....
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
08-03-2009, 15:28
|

Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem nr: 834

|
Först och främst är det segheten JAG undvika odla.Småprat ägnar jag knappt en titt längre pga alla LEKTRÅDER tex numbers,och div ordlekar,detta är ett trädgårdsforum med en allmän avd för icke trädgårdsrelaterade tråder det är ok,men alla lektråder hör inte hemma här,de som gillar sånt kan väl bilder ett forum för lek/trams.Då jag är sällan på småprat har jag inte märkt att Netha och Madgis varit borta ett tag.De vansinnigt långa tråder borde raderas och skapar nya.Nåja,jag behöver ja inte vara här är det säkert många som säger och de har rätt.Om jag nu blir lynchat eller påhoppat så bryr jag mig inte det minsta om det. CITAT (herkules @ 07-03-2009, 11:33)  eftersom ni verkar ha svårt för att förstå varför jag saknar reserv så ska jag tala om det, det nicket skrev många och roliga, ibland allvarliga inlägg, det blev diskussioner som kunde hålla i sig hela nätterna, skoj blandat med allvar.
det verkar ju som att det nicket var ett påhitt (vilket nick är inte det?) men så länge ingen vill ta bladet från munnen och spotta ur sig "sanningen" så tänker jag fortsätta med att sakna det nicket reserv skrev. jag blir inte ett dugg förolämpad/känner mig lurad om det nu skulle visa sig att det nicket reserv skrev var lögn, det var underhållande så länge det varade. svårt att ta till sig kanske men så är det för mig och jag anser att jag är i min fulla rätt att tycka så. det var en otroligt rolig tid på odla för några år sedan och dagens inlägg kommer tyvärr aldrig upp i "den klassen" och självklart beror det på dem som skrev här då. Det var i alla fall inte tråkigt när Reserv skrev här,nu är det tråkigt här på småprat.
--------------------
MVH Renate zon 4
|
|
|
|
Gunilla T
|
08-03-2009, 15:57
|
Gäster

|
Kan nog till viss del hålla med dig Renate..det har blivit tråkigt. Jag tycker visst att de som vill ha "skojtrådar" ska fortsätta med det men det vore trevligt om "skojtrådarna" inte var så dominerande... Kan det vara så att de flesta undviker att ta upp samtalsämnen som kan resultera i bråk? ...och det som blir kvar är "ofarligt"
Visst borde vi kunna diskutera aktuella samhällsfrågor utan att bli kallade "okunniga" eller andra nedvärderande omdömen?...tycker inte heller att man måste läsa långa vetenskapliga utredningar förrän man törs ha en åsikt. Samhället angår oss alla...diskussioner leder oftast till att man ökar sin kunskap..och det gagnar väl alla människor..?
Berith...tycker inte alls det är opassande att plocka fram gamla trådar...och det framgår att du varit misstänksam mot en person som låtsas vara man men som du tror är en kvinna. Det är väldigt svårt att förändra sitt sätt att skriva i längden men framförallt att förändra sin personlighet..tror faktiskt det är omöjligt.
Om nu den personen finns kvar här borde det vara lätt att upptäcka ...om inte ni som vet vill tala om vem det är. Det borde vara det mest ärliga i sammanhanget och vi slipper dessa spekulationer framöver..
|
|
|
|
|
08-03-2009, 16:09
|

Medlem
Antal inlägg: 1 610
Medlem nr: 1 876

|
"Kan nog till viss del hålla med dig Renate..det har blivit tråkigt. Jag tycker visst att de som vill ha "skojtrådar" ska fortsätta med det men det vore trevligt om "skojtrådarna" inte var så dominerande... Kan det vara så att de flesta undviker att ta upp samtalsämnen som kan resultera i bråk? ...och det som blir kvar är "ofarligt"
Visst borde vi kunna diskutera aktuella samhällsfrågor utan att bli kallade "okunniga" eller andra nedvärderande omdömen?...tycker inte heller att man måste läsa långa vetenskapliga utredningar förrän man törs ha en åsikt. Samhället angår oss alla...diskussioner leder oftast till att man ökar sin kunskap..och det gagnar väl alla människor..? "
Jag brukar inte skriva så ofta men jag är nästan alltid med, läser det jag tycker tillför mig något, och som kanske kan locka till ett skratt eller eftertanke.
Jag tycker det är väl många "smakdomare" i detta. Den som inte är road av pallkrageodling - t ex jag, behöver ju inte öppna den tråden...... Den som inte vill le åt "Meningslösa tråden" kan låta bli att vänta 2 minuter på att den skall laddas ned..... Men låt var och en göra det den själv vill! Utan pekpinnar. Ock,,,, låt det gamla vara "det gamla" vi behöver inte en ny rannsakan om vem som skrivit vad. Jag kommer ihåg förra gången och det var nästan personangrepp och lynchstämning. Det behövs inte igen.
Förresten, det finns många fler jag saknar, Fenja t ex var är hon?
Anne-Li
|
|
|
|
|
08-03-2009, 16:25
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Denna tråd tog en mycket obehaglig vändning och jag vill bara säga att jag önskar att det gamla ska få vara dött och begravet. Jag tänker inte diskutera saken eller hänga ut någon person, det ligger psykisk ohälsa bakom denna historia och därför tänker jag varken tycka något om nåt som skrivits av denna person eller döma något av det, även om jag ärligt kan säga att om det funnits en lista på totalblåsta personer i denna soppa så hör jag till de översta på den listan.
|
|
|
|
|
08-03-2009, 16:30
|

Medlem
Antal inlägg: 1 610
Medlem nr: 1 876

|
CITAT (Magdis @ 08-03-2009, 16:25)  Denna tråd tog en mycket obehaglig vändning och jag vill bara säga att jag önskar att det gamla ska få vara dött och begravet. Jag tänker inte diskutera saken eller hänga ut någon person, det ligger psykisk ohälsa bakom denna historia och därför tänker jag varken tycka något om nåt som skrivits av denna person eller döma något av det, även om jag ärligt kan säga att om det funnits en lista på totalblåsta personer i denna soppa så hör jag till de översta på den listan. Tack kära du! Du har nu gjort precis det jag kände skulle vara rätt, stackare! tråden är ju inte precis upplyftande och ett stort "välkommen tillbaka när livet tillåter". Det är i alla fall det jag vill säga till dig och till alla andra som "försvunnit" mer eller mindre: VÄLKOMMEN TILLBAKA NÄR LIVET TILLÅTER OCH LUSTEN INFINNER SIG! A-Li
|
|
|
|
|
08-03-2009, 16:43
|

Medlem
Antal inlägg: 10 192
Medlem nr: 10 539

|
Emellanåt blir jag så fruktansvärt trött på att det finns de som ger olika status åt trådarna och de som skriver i dem. Jag befinner mig och skriver i vad jag skulle vilja kalla "umgåstrådar" medan jag väntar på svar i ngn tråd. Jag läser mycket i div trädgårdstrådar , söker efter svar på mina undringar om odling i gamla trådar och spenderar nog mest tid i albumen. För ett tag sedan var jag så trött på smakdomare och bråktrådar att jag slutade att logga in. "Började på nytt" för ett tag sedan . Det verkar som om jag skulle ta mig en funderare igen.
--------------------
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|