Var det någon som såg på "Fräls oss ifrån ondo" igår?
http://www.tv.nu/p/09030922002340svt1--pAtt katolska kyrkan är maktgalen och penninghungrande och skyddar sina pedofiler har ju varit känt sedan länge. Tv-programmet igår fick mig att inse att pedofilerna är många fler och håller på i mycket större omfattning än jag någonsin hade kunnat föreställa mig. Katolska kyrkan inte bara skyddar dem utan hjälper sina pedofiler att fortsätta det fruktansvärda och när uppståndelsen blir för stor så stiger de utövande i graderna.
Kalifornien är tydligen värst (antingen så stämmer det eller också är det helt enkelt där det har kommit fram mer i ljuset) Biskopen Roger Mahoney hade 556 st (jag skrev rätt, femhundrafemtiosex stycken) pedofilanklagade präster som han inte gjorde något åt. När det blev pinsamt för en präst i en församling så flyttades han bara till en annan församling där han kunde fortsätta arbeta med barn. På så sätt kunde de fortsätta att våldta barn år efter år. Man visade en präst som våldtagit mer än 100 barn. Denna biskopen hade 556 präster som tilläts hålla på. När situationen blev besvärlig för biskopen så fick han lämna Kalifornien och bli kardinal i Rom.
Pedofilerna försvaras inom kyrkan hela vägen t o m av påven själv och hans kardinaler. Jag förstår inte hur ickepedofila präster kan fortsätta vara kvar i katolska kyrkan. Eftersom de inte gör uppror så stödjer de ju pedofilerna. Hädanefter kommer jag att betrakta varje katolsk präst som pedofil.
Reprisen går på tv imorgon.