Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Hur är det med rävar?, - kan räven jag såg i dag vara dräktig?
          EKLO
          Inlägg 13-03-2009, 20:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

I dag såg jag en räv länge stå och krafsa och äta på en strand här i södra Bohuslän. Det enda som kan finnas att äta där borde rimligen vara småsnäckor och småmusslor.

En hundägare sa att hans hund betett sig liknande när den var dräktig - den ville ha kalk då. Kan rävar vara dräktiga nu - och i så fall när kommer ungarna ungefär?

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 13-03-2009, 20:36
          Länk hit: #2

Gäster

Rävar kan mycket väl vara dräktiga nu. De parar sig i januari-februari och kan till och med få ungar vid den här tiden, även om de flesta föds i april. Det är en intressant iakttagelse du har gjort, för om hundar vill ha kalk när de är dräktiga är det högst troligt att rävar också vill det. Annars är ju räven en verklig allätare som tar vad som finns att tillgå.

Olle

Citera
          EKLO
          Inlägg 14-03-2009, 00:34
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Tack för svar Olle, nu gäller det att söka och se om man möjligen kan ha sån tur att man kan hitta gryt. En sedan länge välnärd dröm hos mig är att i livs levande livet få se rävungar - det vore verkligen väldigt roligt.

Citera
          amaira
          Inlägg 15-03-2009, 09:21
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (EKLO @ 14-03-2009, 00:34) *
          En sedan länge välnärd dröm hos mig är att i livs levande livet få se rävungar

Mmmm, det måste vara en ljuvlig syn man aldrig glömmer. Jag delar din dröm. wub.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          MariaS
          Inlägg 15-03-2009, 10:50
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (EKLO @ 14-03-2009, 00:34) *
          Tack för svar Olle, nu gäller det att söka och se om man möjligen kan ha sån tur att man kan hitta gryt. En sedan länge välnärd dröm hos mig är att i livs levande livet få se rävungar - det vore verkligen väldigt roligt.

Att få se rävvaalpar är verkligen en upplevelse. Själv har jag bara lyckats se dem vid några enstaka tillfällen i livet, men varje vår får vi se spåren efter dem. Det är tydligt att de roar sig med att leka som hundvalpar. Hittar de en trasa, kan man se hur de haft dragkamp med den. De tuggar på saker, slåss och bär omkring. De roar sig kungligt på nätterna hos oss varje vår i alla fall.

Ska väl tillägga att vi har norra kållands största gryt 70 meter från tomtgränsen...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 09:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon