Nu är växten flyttad närmare fönstret. Kände på stammen lite mer noga och det är egentligen bara barken som man känner lösare än de andra, stammen i sig är hård. Nu låter vi den vara utan vatten och se vad som händer.
Det lilla gröna skottet jag fotade igår har under natten (!) fått en grön polare till.
Blomflugor, finns inte de automatiskt i jorden? Menar, blomflugor dyker ju upp på de flesta personers blommor.
CITAT (Sussie F-Flower @ 22-03-2009, 09:30)

Jag visste inte att en yucca bara kunde börja blöda... utan anledning..? ..eller pga för mycket vatten??? Hur kan det komma sig? (-Åsa..?)
Kan det vara så att katten ligger bakom problemet? Har den vässat klorna i yuccan?
Synd på ett fint exemplar, tycker jag. Vore det min så skulle jag göra ett sista försök att få den att överleva genom att flytta fram den till fönstret och strypa vattentillgången!
Kanske är inte alla tre stammarna lika förstörda och i så fall har den nog bättre chans att komma till livs igen, närmare ljuset.
Tillägg: Njae katten har aldrig visat intresse för växten så jag tror hon är oskyldig