Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Inköp från Älvsjömässan!, Jag är så nöjd!!
          zissi
          Inlägg 02-04-2009, 21:46
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Jag var på mässan i lördags o köpte gott surdegsbröd, tunnbröd, rökt korv, ost, honung m.m. så gubben trodde det var matmässa jag varit på. g.gif happy.gif
          Det bästa jag köpte var i alla fall böckerna:
          1. I mormors berså - fem generationers bröd, bakverk o tårtor yahoo.gif
          2. I mormors skafferi - fem generationers konservering, dryck och dessert

Det är 2 systrar o deras mor som samlat ihop fem generationers handskrivna recept från familjens vaxduksböcker. De äldsta recepten är från 1800-talet och sträcker sig fram till dags dato. Böckerna är helt producerade i deras egen regi o ges ut på eget förlag. Deras tredje bok (skafferiboken) lanserades nu på trädgårdmässan. Vi stod o pratade en bra stund med mor o ena dottern. De brann för tidigare generationers kunnande o vikten av att hushålla med energin o värna om miljön. Egenproducerad mat o även säsong-, lokal-, och närproducerat var viktigt för dem. Mamman är lanthushållslärare o driver familjens gårdsrestaurang på Klefstad i Östergötland.

Älskar att sitta o bläddra i dem. Underbara bilder o härligt skrivna. Om ni är intresserade så finns mer info på www. klefstadforlag.se tummenupp.gif

Redigerat av zissi: 02-04-2009, 21:52

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 19:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon