Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Försöker få in en bild här, min lilla bäck
          Berith
          Inlägg 03-10-2003, 06:13
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Vänner, det är inte så krångligt egentligen. smile.gif

Min syster (som är några år äldre än jag och alltså nästan jättegammal wink.gif ) går sin första datakurs och tycker att det bara krånglar hela tiden. Jag försöker peppa henne med att hon måste tänka logiskt, precis som i "vanliga" livet. När hon tvättar t.ex., eller kör bil eller bakar bullar. Allt man gör gör man i en viss ordning för att resultatet ska bli som man vill ha det! Man kan ju liksom inte klicka lite här och klicka lite där och ibland funkar det och ibland inte...

Jag kan ge mej 17 på att ni gör bulldegen på ett visst sätt varje gång. Eller kör bil - ni sätter er i bilen, startar, på med bältet... osv. Skulle knappast funka att lämna kvar nycklarna på hallbordet och sätta sej utanför bilen och försöka få på bältet. biggrin.gif Och man lägger t.ex. in bilder i inläggen på samma sätt varje gång också. Ni är fantastiska som kämpar och försöker och blir så glada när det funkar! Och jag gläds med er. wub.gif Härligt!

Sen är det ju självklart att datorn kan krångla! Och då blir man rent ut sagt lite grinig. mad.gif Eller inte kommer in på odla.nu för att servern inte kan hittas. Grrrr!!!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Adri-Anne
          Inlägg 03-10-2003, 07:25
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

wub.gif wub.gif biggrin.gif biggrin.gif Du är för härlig Berith wub.gif wub.gif
          Finns det något hopp för den som inte kör bil, och inte gör saker och ting i rätt ordning osv? wink.gif

Citera
          ariana
          Inlägg 03-10-2003, 12:05
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 447
          Medlem nr: 1 231

Citera
          ariana
          Inlägg 03-10-2003, 12:14
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 447
          Medlem nr: 1 231

skickar en bild på min miniros som tack till er wub.gif

Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 03-10-2003, 14:08
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem nr: 19

Hej, här är en data-analfabet till! Men nu i höst har jag tröttnat på att irra runt ibland filer och mappar och det blir bara ett virrvarr av allt. Så jag anmälde mej till datakurs för nybörjare inom Folkuniversitetet här i "grannbyn" Huddinge. Det är det roligaste jag gjort på länge - den ena Aha-upplevelsen efter den andra! Det är bara 5 kvällar men man får väldigt bra undervisning och vi är bara 7 elever med var sin dator så läraren hinner med oss alla.
          När jag gått klart så skall jag väl våga mej på att tanka in bilder från min digitalkamera, som jag köpte när nästan alla blommor hade blommat över. Blev så himla trött på min gamla stenålderskamera som jag aldrig fick skärpa i bilderna med, så jag tog resolut och köpte en ny! (Min gamla vinterkappa får hänga med ett år till! tongue.gif ).
          Jag har ju tagit fram CD på några fotorullar men jag har fortfarande inte fått kläm på det här med pixlar hit och pixlar dit och alla bilder är för stora för albumet här på Odla. Så sant Berith, man kan inte klicka lite här och lite där! Om det händelsevis skulle lyckas så kommer man ändå inte ihåg hur man gjorde. Men det finns ju fortsättningskurser i bildbehandling om jag inte lyckas själv.
          Skönt att hösten är här så man kan sitta inne och uggla vid datorn utan att ha dåligt samvete för ovattnat och orensat i täppan!
          wub.gif
          Kul att vara tillbaka i forumet fast det är fasligt mycket att läsa ikapp när man varit borta ett tag!
          /hälsar Gunvor

--------------------
          user posted image

Citera
          Wargen
          Inlägg 05-10-2003, 09:18
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 365

CITAT
          fast det va wargens beskrivning
          Lite sent ute med svaret men måste få säga att jag lärt mig en hel del om bildbehandlingen här i forumet genom att folk varit schyssta och hjälpt mig (och varandra). Maudan t.ex. smile.gif Och det var Oldwolfie som tipsade först om hur man "klickar in" en bild i inlägg! Rätt ska vara rätt! smile.gif
          Jag har aldrig gått någon datakurs, men tänkt göra det...ofta! unsure.gif
          Men jag tycker det är så kul att jag sitter alldeles för mycket vid datorn och undan för undan har jag lärt mig. Kan bli riktigt envis sleep.gif när det krånglar....
          CITAT
          Skönt att hösten är här så man kan sitta inne och uggla vid datorn utan att ha dåligt samvete för ovattnat och orensat i täppan!
          Det håller jag med om!

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 03:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon