Hej! Vi söker lite hjälp, och jag tycker att odla är en bra sida att ta upp detta. Min systerdotter är en helt vanlig tioåring. Hon har väldigt normala beteenden och man uppfattar henne som en glad och ganska utåtriktad tjej i skolan bland annat. Men min syster har kommit på henne att hon har psykiska problem. När hon är ensam går hon in i en helt annan värld med egna fantasier och djupa hallucinationer, och detta pågår i flera timmar. Mamman är väldigt orolig över henne. Hon har hållt på så här väldigt länge, förut trodde vi att "hon leker med dockor" eller något. Men det är under de senaste tiden vi har märkt av detta, att det inte är normalt, tyvärr. Under tiden hon "hallucinerar" blir hon irriterad ifall man stör henne. Och hon trivs med det. För övrigt har hon ju inga problem, varken koncentrationssvårigheter eller något. Hon är väldigt duktig i skolan också. Hon lärde sig att läsa och räkna ganska tidigt. Mamman kan inte bskriva exakt hur det går till, men vi båda är säkra på att detta är en psykisk störning. Men vi vet inte vilken! Vi har letat på nätet efter liknande symtom men utan framgång. Vi ska tala med en doktor en dag, men vi vill gärna veta ifall någon vet vad detta kan vara för något? Mvh
|