Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ridläger - vet du nått bra?
          Eva Swahn
          Inlägg 02-10-2003, 09:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

En av "mina" gulliga flickor - min brors dotter - är i livsfasen: "14 år och hästar är livets mening". Hon och hennes pappa har nu frågat om jag jag kunde rådfråga mina vänner här på forumet om nått bra ridläger.

Vad jag förstår gäller det till sommaren och tösabiten pratade nått om distansridning - vad nu det är för nått. Hon har ridit i några år nu och är en mycket skötsam och snäll flicka. Vad jag förstår vill föräldrarna kunna lita stället när man skickar iväg flickan. Det gäller att stället tar ansvar för deltagarna och att hästarna inte är galna. Flickan bor i Göteborg, men jag tror inte att det geografiska avståndet spelar så väldigt stor roll.

I somras hade hon varit på ett ridläger där det som lunch serverades saft och mariekex och bara det och kvällsmat kunde bestå av pasta, ketchup och med vatten till. Inte mycket till växande ungdomar som har varit igång hela dan. Min andra bror hade sin dotter på ett dagridläger. En eftermiddag när de skulle hämta flickan kom hon gående gråtande och ensam längs landsvägen - 6 år gammal - och personalen hade inte ens märkt att hon var försvunnen. Så det finns nog ställen man borde anmäla (dagridlägret anmäldes förresten).

Det är faktiskt roligt att saker som jag har frågat om här som ställen att fira 40-årsdag, spa-anläggning etc. har fallit så väl ut och varit så bra att man nu vänder sig till mig och mina "gröna vänner" som en auktoritet på allt möjligt. Tyvärr kan jag inte betala tillbaka här med så många tips - det skulle vara roliga hotell i Europa, men det har folk oftast själva en hum om.

Alltså - känner du till ett bra ridläger?

--------------------
          Eva i zon I

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 10:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon