Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 5 6 7  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sorglig reklam, Har ni sett tjejen som sjunger som är mobbad :-(
          Huggorm
          Inlägg 23-04-2009, 08:19
          Länk hit: #121

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Ralf @ 23-04-2009, 09:16) *
          Handlade tråden om mobbing eller om nåt annat??

Det handlar inte om mobbning heller, det handlar om en speciell reklamfilm. Fast den har spelat ut sin roll som diskussionsunderlag så nu kan man lika gärna låta ämnet vandra iväg som det vill, för annars kommer tråden tvärdö

Citera
          Chamomille
          Inlägg 23-04-2009, 08:31
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Huggorm @ 23-04-2009, 09:19) *
          Det handlar inte om mobbning heller, det handlar om en speciell reklamfilm. Fast den har spelat ut sin roll som diskussionsunderlag så nu kan man lika gärna låta ämnet vandra iväg som det vill, för annars kommer tråden tvärdö

Jag som trådskapare anser att den reklamen handlar om mobbning. Det var därför jag skrev som jag gjorde. Sorgligt.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          farbror Bosse
          Inlägg 23-04-2009, 08:47
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 22 512

CITAT (Netha @ 20-04-2009, 22:33) *
          .

Jag kan nästan gissa vem som reggat ny anv. Har läst här i forumet att man kan göra så om man surfar från olika ställen... t.ex hemma och på jobbet.

*ler*

CITAT (Netha @ 22-04-2009, 22:38) *
          Fast just i vår familj så kan vi konstatera att de två som började läsa tidigast
          har haft det otroligt lätt när det gäller språk ... engelska, franska, italienska plus några till.

*ler*

Redigerat av farbror Bosse: 23-04-2009, 08:48

Citera
          Huggorm
          Inlägg 23-04-2009, 09:46
          Länk hit: #124

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (farbror Bosse @ 23-04-2009, 09:47) *
          *ler*
          *ler*

Passande att du dyker upp i en tråd som handlar just om mobbning, vem du nu än råkar vara

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 23-04-2009, 09:51
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Ralf @ 23-04-2009, 09:16) *
          Handlade tråden om mobbing eller om nåt annat??

Det är ju väldigt vanligt att en tråd blir mångfacetterad och innehåller flera olika spår. Inget fel med det tycker jag.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Myosotis
          Inlägg 23-04-2009, 09:58
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Netha @ 22-04-2009, 22:38) *
          Fast just i vår familj så kan vi konstatera att de två som började läsa tidigast
          har haft det otroligt lätt när det gäller språk ... engelska, franska, italienska plus några till.

Det kan väl hända att det finns ett samband i alla fall, jag har också lätt för språk. Men jag tycker inte att föräldrar till barn som inte lär sig läsa tidigt ska tro att deras barn är mindre intelligenta.

Mina föräldrar ville förresten inte att jag skulle lära mig läsa innan jag började skolan, men det gick inte att hindra mig. De var rädda att skolan skulle tråka ut mig och så blev det också mycket riktigt. I början var det för lätt och sen när det blev svårare orkade jag inte jobba för att lära mig något.

När det gäller vad tråden handlar om så kom vi in på inlärning för att barn som avviker kanske riskerar att mobbas, alltså även barn som är "för duktiga". Så länge TS tycker att det är relevant kan vi väl fortsätta den intressanta diskussionen, gärna utan personangrepp. Det är ganska tröttsamt med alla påpekanden om vad som är OT eller inte, man behöver väl inte bara kommentera själva rubriken wacko.gif .

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 23-04-2009, 18:16
          Länk hit: #127

Medlem

CITAT (Myosotis @ 23-04-2009, 10:58) *
          Det kan väl hända att det finns ett samband i alla fall, jag har också lätt för språk. Men jag tycker inte att föräldrar till barn som inte lär sig läsa tidigt ska tro att deras barn är mindre intelligenta.
          .....

Det håller jag med om. De som har svårt för att läsa kan ju ha lätt för logiskt tänkande exvis. Intelligens är ju ett väldigt vitt begrepp med många parametrar.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Bettson
          Inlägg 23-04-2009, 19:51
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Vid mobbing så talas det ofta om att den mobbade avviker på något sätt. Jag lovar att de osäkra små skitar som mobbar andra, alltid hittar en avvikelse att mobba någon för och så fortsätter det.

De legaliserar sitt mobbande genom att det fortgår ostört och att ingen säger ifrån. Ju längre de får vara oströda desto öppnare och mera "rätt " tycker de att de har.

Att däremot klara av dessa mobbare kräver trygghet och stark personlighet.

Min äldsta son var utrustad med sk vingmutteröron. Vid varje skolstart på hösten med nya barn så drog hela mobbingmaskineriet igång. Och varje höst så var det ca en månads kämpande för att få stopp på det hela. Man löste problemet och det var alltid nya ungar= nya mobbare varje läsårsstart.

Jag ville få slut på det hela och gock till doktorn med grabben för att kunna operera öronen.
          Doktorn var positiv så när som på en sak. Grabben var tvungen att be om det själv.

Till saken hör att han var lite spruträdd. Det låg en öppen remiss för oprationen och det var bara att ringa ifall grabben ville.

Det fick bero över sommaren men till skolstarten i fjärde klass och när allt började igen, frågade jag honom ifall det inte var ide att göra denna operation i alla fall. Så att vi fick slut på eländet.

Han gick och la sig på kvällen och nästa morgon när han kommer ner till frukosten så säger han:

Fasiken mamma.Menar du verkligen att för att vissa idioter inte kan uppföra sig så måste jag operera mig.

Man slutar aldrig att förvåna sig över hur klok den nya generationen är. whist.gif

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 23-04-2009, 20:15
          Länk hit: #129

Medlem

CITAT (Bettson @ 23-04-2009, 20:51) *
          .......

Fasiken mamma.Menar du verkligen att för att vissa idioter inte kan uppföra sig så måste jag operera mig.

Man slutar aldrig att förvåna sig över hur klok den nya generationen är. whist.gif

Toppen tummenupp.gif Det kallar jag självförtroende smile.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Netha
          Inlägg 23-04-2009, 21:28
          Länk hit: #130

Gäster

CITAT (Myosotis @ 23-04-2009, 10:58) *
          Det kan väl hända att det finns ett samband i alla fall, jag har också lätt för språk. Men jag tycker inte att föräldrar till barn som inte lär sig läsa tidigt ska tro att deras barn är mindre intelligenta.Mina föräldrar ville förresten inte att jag skulle lära mig läsa innan jag började skolan, men det gick inte att hindra mig. De var rädda att skolan skulle tråka ut mig och så blev det också mycket riktigt. I början var det för lätt och sen när det blev svårare orkade jag inte jobba för att lära mig något.

När det gäller vad tråden handlar om så kom vi in på inlärning för att barn som avviker kanske riskerar att mobbas, alltså även barn som är "för duktiga". Så länge TS tycker att det är relevant kan vi väl fortsätta den intressanta diskussionen, gärna utan personangrepp. Det är ganska tröttsamt med alla påpekanden om vad som är OT eller inte, man behöver väl inte bara kommentera själva rubriken wacko.gif .

Nämen så klart de inte ska. Tror att jag skrev i något tidigare inlägg att det inte alls handlade om intelligens.
          Inte alla är teoretiker ... inte alla är praktiker, och tack o lov för det.
          Vad jag tycker är tråkigt numera... det är att de flesta utbildningar är teoretiska.
          Ytterst få är praktiska och det leder till att många ungdomar känner sig utanför/icke dugliga.
          Varför har vi inte fler lärlingsutbildningar?

Citera
          Myosotis
          Inlägg 23-04-2009, 21:35
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Bettson @ 23-04-2009, 20:51) *
          Fasiken mamma. Menar du verkligen att för att vissa idioter inte kan uppföra sig så måste jag operera mig.

bravo.gif Vilken klok kille! Det är ju hemskt att inte duga som man är.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Netha
          Inlägg 23-04-2009, 21:44
          Länk hit: #132

Gäster

Instämmer i föregående. tummenupp.gif bravo.gif

Citera
          Red Top
          Inlägg 23-04-2009, 22:21
          Länk hit: #133

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Bettson!

En stor kram till dig och sonen! smiley_small_hug.gif tummenupp.gif

Det är det som kallas grundtrygghet, och det har du verkligen lyckats ge honom. tummenupp.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Berith
          Inlägg 24-04-2009, 07:07
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Film om mobbing --> Radio Skaraborg --> 30-dagarsarkivet --> 23 april --> 15.30-16.00 --> spola fram till ca 6.30 så finns ett reportage om en film som spelats in för att visas för skolklasser.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera

7 sidor V  « < 5 6 7
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-12-2025, 04:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon