| |
|
  |
Sorglig reklam, Har ni sett tjejen som sjunger som är mobbad :-( |
|
|
|
Meriona
|
16-04-2009, 08:48
|
Gäster

|
Bara för en organisation som försöker stötta barn som är utsatta för mobbing och motarbeta fenomenet som sådant. Egentligen inte så mycket reklam, mer samhällsinformation tycker jag....
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 08:48
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Monarda @ 15-04-2009, 19:40)  Det är nog så att vi som blir ledsna och berörda av den här filmsnutten inte "behöver" den egentligen medan dom som skulle behöva få en tankeställare förmodligen förblir oberörda.  Så är det nog. Ungefär som att besöka koncentrationsläger, de som blir illa berörda hade egentligen inte behövt åka dit och de som verkligen skulle behöva se åker antingen inte dit eller är så förhärdade att de inte tar till sig något av det de ser.
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 08:51
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (Myosotis @ 16-04-2009, 09:44)  Okej. Om du ber så snällt. Men vad är det reklam för? Bara så jag vet innan. Det är mot mobbing. Friends
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 08:54
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Meriona @ 16-04-2009, 09:48)  Bara för en organisation som försöker stötta barn som är utsatta för mobbing och motarbeta fenomenet som sådant. Egentligen inte så mycket reklam, mer samhällsinformation tycker jag.... Jaha... Nu har jag tittat och visst blir man illa berörd. Har ni tänkt på hennes kroppsspråk? Om folk inte ser en och springer in i en så blir man till slut osynlig och förväntar sig att folk ska springa in i en, vilket mobbarna genast uppfattar osv. osv. Hur kommer man ur den onda cirkeln?
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 09:06
|

Medlem

|
CITAT (Myosotis @ 16-04-2009, 09:54)  Jaha...
Nu har jag tittat och visst blir man illa berörd. Har ni tänkt på hennes kroppsspråk? Om folk inte ser en och springer in i en så blir man till slut osynlig och förväntar sig att folk ska springa in i en, vilket mobbarna genast uppfattar osv. osv. Hur kommer man ur den onda cirkeln? Alldeles rätt. Jag förväntade mig alltid att få glåpord eller en knuff i korridårerna. Hur man kommer ur det är en bra fråga. Jag fick nog en dag och klappade till en tjej som var på mig som f.n. Sen tog allt slut. Tack och lov efter 8 år. Kanske inte den bästa lösningen att slåss, men...
--------------------
Camilla zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 10:20
|

Medlem
Antal inlägg: 362
Medlem nr: 13 515

|
Fast det kommer kanske fram till sådana som annars skulle "missat" tecknen på mobbing, eller tyckt att "det är väl inte så farligt". Dvs ökar medvetenheten för föräldrar till de som mobbas, för föräldrar till de som blir mobbade etc.
(Och det där med koncentrationsläger är intressant (men hemskt). Experiment visar att nästan alla kan formas till effektiva och grymma fångvaktare.)
Vill också skryta med min lillebror som är 7 år. Han har sagt ifrån mot andra barn när de säger elaka saker om en annan pojke som är rätt speciell... Min bror säger själv att den pojken är lite annorlunda men att han är snäll och "faktiskt min bästa kompis"... Fick lite tårar i ögonen av att höra om det... modigt
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 11:24
|

Medlem
Antal inlägg: 297
Medlem nr: 986

|
Jag har svårt att förstå realismen i den här filmsnutten. Söt tjej som skapar sympati när man ser på filmen. Har det här med verkligheten att göra? Påminner mig mer om de här gråtande barnaänglarna som gamla tanter har på väggarna.
Nej mobbning är något helt annat. Oftast drabbar det de killar och tjejer som inte är söta eller tuffa. Ett utseende som inte är i tiden. Ett annorlunda sätt att prata eller att vara, töntiga kläder, fFula glasögon..... just to mention a few
Nej tack den här filmen är inget för mig i alla fall.
Ja tack till filmsnutt med mer realism men då är det väl inga som får tårar i ögonen.........................
Den här filmen gömmer problemet i en söt förpackning
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 11:30
|

Medlem

|
Filmen är inte realistisk och har inget med verkligheten att göra.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 11:30
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Hur skulle reklammakarna gjort för att få rätt tjej i filmen då...?
"Hej, vi söker en ful tjej för en reklamfilm om mobbing. Ja! Du är precis den vi söker."
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 11:36
|

Medlem

|
Till exempel ja varför inte
Jag skulle satt på henne ett par fula glasögon, ful frisyr, töntiga kläder inte sjunga så bra men vem skulle känna sympati för henne då???
Tänk att det skall vara så svårt att känna sympati för någon då.
Nej tack jag vill inte ha med den här sortens reklam mot mobbning att göra. Föredrar verkligheten där jag kan göra någon nytta.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 11:44
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Men kan det inte vara så att just för att hon inte ser ut som ett typiskt mobboffer så vill dom få oss att tänka till en tredje eller fjärde gång? Det är inte alltid det syns vem som är mobbad utan man ska vara extra uppmärksam på en helt vanlig tjej, men kanske lite tystare än andra i den åldern? Till exempel...
Sen tror jag inte att alla som mobbas gör det för utseendets skull, det kan ju vara precis vad som helst. Fullt förståeligt av mobbaren, men helt obegripligt av offret.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 11:47
|

Medlem

|
Det får vi fråga reklammakarna om men jag köper inte det här för egen del.
Som sagt tavlor med gråtande barn.........................
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 12:23
|

Medlem
Antal inlägg: 620
Medlem nr: 9 917

|
CITAT (jholma @ 16-04-2009, 12:24)  Jag har svårt att förstå realismen i den här filmsnutten. Söt tjej som skapar sympati när man ser på filmen. Har det här med verkligheten att göra? Påminner mig mer om de här gråtande barnaänglarna som gamla tanter har på väggarna.
Nej mobbning är något helt annat. Oftast drabbar det de killar och tjejer som inte är söta eller tuffa. Ett utseende som inte är i tiden. Ett annorlunda sätt att prata eller att vara, töntiga kläder, fFula glasögon..... just to mention a few
Nej tack den här filmen är inget för mig i alla fall.
Ja tack till filmsnutt med mer realism men då är det väl inga som får tårar i ögonen.........................
Den här filmen gömmer problemet i en söt förpackning Tycker det låter som du är full av fördomar du. Alla barn som mobbas är inte fula. Jisses!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
16-04-2009, 12:39
|
Gäster

|
CITAT (Rose @ 16-04-2009, 13:23)  Tycker det låter som du är full av fördomar du. Alla barn som mobbas är inte fula. Jisses! Precis! Faktiskt är det många barn som ingen förstår varför just de mobbas, de är söta, intelligenta, har rätt kläder, rätt föräldrar, beter sig inte annorlunda på något sätt, de har liksom bara blivit utvalda som hack-kyckling av en anledning som ingen förstår. Min son t.ex. har mobbats av och till och han är det inte det minsta avvikande med, han har bara haft otur att råkat säga nåt vid fel tillfälle förmodligen, så att en mobbare valt ut honom och så har hjulet rullat på.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 12:56
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Att den här tjejen inte är ful säger absolut ingenting om att hon inte skulle kunna vara ett mobboffer, var har du fått det ifrån jholma, att man måste vara ful för att bli mobbad? Hon kan vara en tystlåten, blyg tjej, ha alkoholiserade föräldrar, få stryk hemma, komma från en annan ände av Sverige......det finns hur många orsaker som helst för en mobbare att utse ett mobboffer och det behöver absolut INTE vara att den är "ful".
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 17:55
|

Medlem

|
CITAT (Myosotis @ 16-04-2009, 10:16)  Jaa du. Jag vet inte vad de "led" av. Tråkigt var det ialla fall.  Jo, jag kanske är ett maskrosbarn på någe vis.
--------------------
Camilla zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
16-04-2009, 18:13
|

Medlem

|
CITAT (jholma @ 16-04-2009, 12:30)  Filmen är inte realistisk och har inget med verkligheten att göra. Nähäru. Då är du nog ute och cyklar. CITAT (jholma @ 16-04-2009, 12:36)  Till exempel ja varför inte
Jag skulle satt på henne ett par fula glasögon, ful frisyr, töntiga kläder inte sjunga så bra men vem skulle känna sympati för henne då???
Tänk att det skall vara så svårt att känna sympati för någon då.
Nej tack jag vill inte ha med den här sortens reklam mot mobbning att göra. Föredrar verkligheten där jag kan göra någon nytta. Det låter som du är en mobbare själv. Och menar du att jag är ful då?
Redigerat av Chamomille: 16-04-2009, 18:15
--------------------
Camilla zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|