Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Roligt trädgårdsspel, Internetspel för trädgårdstokar
          Malin_MeL
          Inlägg 01-05-2009, 09:57
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 855
          Medlem nr: 18 334

jaha, så det är så mycket som man har i trädgården vid tillfället som är poängen...jag trodde man kunde samla ihop poäng

Citera
          ampersson
          Inlägg 01-05-2009, 10:05
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 40
          Medlem nr: 9 611

Ja, som jag förstått det. Jag trodde och hoppades att man kunde samla poäng. Annars blir det rätt svårt att komma upp i poäng. Men men, jag svär så ofta åt spelet att det är segt o svårt att avancera, ändå sitter jag här så ofta jag kan eller kommer ihåg att en gröda är färdig... Man är nog lite knäpp. wink.gif

Citera
          Malin_MeL
          Inlägg 06-05-2009, 15:48
          Länk hit: #63

Medlem

någon som köpt nån mer trädgård? jag råkade köpa gödsling istället, vet inte om det var så smart, hände inte så väldigt mycket

Citera
          ampersson
          Inlägg 07-05-2009, 10:35
          Länk hit: #64

Medlem

Kämpar med att få ihop pengar. Har bara 12000 än och i den farten som grödorna (som ger lite mer pengar) blir klara så har jag nog min andra trädgård lagom till 2011 känns det som. Men jag kämpar på. Är ledig denna vecka och är kattvakt åt min familj så jag har en del tid över att sitta och glo på datorskärmen. smile.gif Hur går det för er andra?

Citera
          Platinum
          Inlägg 07-05-2009, 17:39
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

Jag har nått nivå Mole hunter och avklarat tre utmaningar och jobbar på den fjärde, men det lär nog dröja innan man kan köpa en till trädgård

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera
          Farmor
          Inlägg 08-05-2009, 20:17
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 274
          Medlem nr: 6 581

Oj,oj,oj säger jag. Det är inte så ofta jag kikar in på forumet numera och så hade jag (o)turen att titta in precis när den här tråden var aktuell.

Så klart blev jag nyfiken och nu har också jag en trädgård och hur kul som helst tycker jag att det är. För min del gör det inget att allt tar lite tid, det är ju så det är i en riktig trädgård också. I andra spel där saker och ting ska göras på tid hänger jag inte med så det här spelet passar mig perfekt.

Jag är nu på nivån potato peeler och jag heter Farmor där också.

Tack snälla eugenia för tipset!

--------------------
          Anne

Citera
          eugenia
          Inlägg 09-05-2009, 04:26
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 301
          Medlem nr: 6 614

Har nivå Allotment Holde just nu, men jag tycker att det går snabbt att levla upp sig iaf om man odlar saker som kostar mkt på marknaden. Har flera kunder som är beredda att betala mkt för sina varor, dessvärre tar succini och aubergine typ evigheter på sig att bli färdiga.

Citera
          Pia mitt i Skåne
          Inlägg 09-05-2009, 23:27
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 935
          Medlem nr: 2 117

CITAT (Malin_MeL @ 01-05-2009, 08:13) *
          måste man vara premium för det? eller räcker det att spara ihop 90000?

Jag har läst lite på premium account och det verkar tyvärr som om man måste ha ett sådant för att skaffa en till trädgård och en extra lagerhylla...

Min trädgård

--------------------
          Pia mitt i Skåne zon 1

Citera
          Malin_MeL
          Inlägg 10-05-2009, 07:24
          Länk hit: #69

Medlem

CITAT (Pia mitt i Skåne @ 10-05-2009, 00:27) *
          Jag har läst lite på premium account och det verkar tyvärr som om man måste ha ett sådant för att skaffa en till trädgård och en extra lagerhylla...

Min trädgård

jag tänkte att det kanske var så att om man har premium så kan man KÖPA en trädgård till alltså för riktiga pengar, annars måste man ha 90000, men jag kommer ju bli väldigt besviken om man inte får en trägård när man samlat ihop 90000! HOPPAS!!!

Citera
          Pia mitt i Skåne
          Inlägg 10-05-2009, 11:34
          Länk hit: #70

Medlem

Tyvärr så har jag ännu inte stött på något spel på internet utan begränsningar. Alla bygger på att när man har kommit in i det och vill gå vidare, få nya funktioner, nya världar, vad det nu gäller, ja då måste man betala...
          Men det hade ju varit skoj att stöta på ett spel som är annorlunda, jag hoppas jag också...

--------------------
          Pia mitt i Skåne zon 1

Citera
          skånepåg
          Inlägg 10-05-2009, 11:37
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

CITAT (Pia mitt i Skåne @ 10-05-2009, 12:34) *
          Tyvärr så har jag ännu inte stött på något spel på internet utan begränsningar. Alla bygger på att när man har kommit in i det och vill gå vidare, få nya funktioner, nya världar, vad det nu gäller, ja då måste man betala...
          Men det hade ju varit skoj att stöta på ett spel som är annorlunda, jag hoppas jag också...

Nja silkroad och perfect world är helt gratis, mmorpg som tar typ ett år att klara biggrin.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Pia mitt i Skåne
          Inlägg 10-05-2009, 17:13
          Länk hit: #72

Medlem

Hm... Dem har jag inte spelat, tack för tipset...

--------------------
          Pia mitt i Skåne zon 1

Citera
          ampersson
          Inlägg 10-05-2009, 17:17
          Länk hit: #73

Medlem

Nu läste jag precis reglerna. Som jag förstår kan man skaffa 2:a trädgården utan premium men inte ytterligare en sen. (3:e) jag fortsätter iaf spara pengar. Har sparat ihop 16 000 nu.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 10-05-2009, 17:30
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Jag la ner detta spelet ett tag för att komma ikapp filmer men har spelat nu i 2 dagar och är onion peeler men odlar massor tomater nu så förhoppningsvis e jag ett level mer ikväll biggrin.gif Ska bli kul att få se vad man kan odla sen biggrin.gif Och får man ett land till så kan man ju köpa fina prydnassaker till dem biggrin.gif Server 2 ska på underhåll inatt så kanske på tisdag kan jag ta tag i lök odlingen och annat som tar mega lång tid då 3:D
          Älskar detta spelet biggrin.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Malin_MeL
          Inlägg 11-05-2009, 12:23
          Länk hit: #75

Medlem

lök är ju en av de snabbaste växterna nu....jag bävar för vad som komma skall, de nya grödorna tar 48 timmar!

då ska jag oxå spara pengar och inte köpa mer gödning! det hjälper inte så mycket ändå, bara 1% per steg! jag tror jag har 7-8 tusen nu

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 11-05-2009, 17:17
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Även jag finns med på server 4 och heter Lady Hamilton jag är Allotment Holder Men det där med av visa trädgården, det har jag inte lyckats med. Men jag har NATURLIGTVIS varit inne på era trädgårdar o röstat yes.gif och de som jag ansåg har vacckra trädgårdar gav jag högsta poäng blush.gif och jag kan avslöja att ni har allihopa snygga trädgårdar FULL POTT från mig alltså tummenupp.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Pia mitt i Skåne
          Inlägg 14-05-2009, 12:29
          Länk hit: #77

Medlem

Jag tycker att du kan prova att lägga ut din trädgård Ladyn (och andra som inte har lagt ut dem) så att vi kan rösta på den. Det är inte svårt alls. Gå in på "profile" - den lilla röda tomten. I rutan som du får fram bockar du i "dispaly garden" och sedan klickar du på "edit". Din "display garden" kommer fram. Nu kan du ändra färgen på ramen om du vill genom att klicka på paletten uppe till höger i ramen. Sedan skall du ta en bild av trädgården. Du klickar i den fyrkantiga rutan nere till höger i ramen (make screenshot) och godkänner genom stt trycka save. Voila!!
          Sedan kan man ju förbättra bilden så ofta man vill. Man tjänar på att folk klickar eftersom man får fler och fler NPC-folk som kommer och vill handla hos en ju högre poäng man har...
          Jag har lagt alla som jag vet i mina kontakter på spelet så är det lätt att gå in och rösta. Synd att man bara kan gå in på "sin" server...

--------------------
          Pia mitt i Skåne zon 1

Citera
          Malin_MeL
          Inlägg 14-05-2009, 12:43
          Länk hit: #78

Medlem

CITAT (Pia mitt i Skåne @ 14-05-2009, 13:29) *
          Man tjänar på att folk klickar eftersom man får fler och fler NPC-folk som kommer och vill handla hos en ju högre poäng man har...

vad menar du med detta? man får väl inte poäng för att någon röstar, eller? fler kunder? jag trodde antalet kunder hängde ihop med dekorationspoängen, och dem blir man ju av med så fort man tar bort dekorationen från trädgården.

Citera
          Pia mitt i Skåne
          Inlägg 14-05-2009, 12:58
          Länk hit: #79

Medlem

Oj, jag har visst klickat mig runt där lite för mycket och varit lite för trött. Givetvis har du rätt. Däremot så kan man vinna pris varje vecka genom att folk röstar på ens trädgård.
          Det som styr folk som kommer och handlar är dekorationspoängen... Någon som vet var man får tag på en fågelskrämma förresten?

--------------------
          Pia mitt i Skåne zon 1

Citera
          Malin_MeL
          Inlägg 14-05-2009, 13:19
          Länk hit: #80

Medlem

vad? har du fått problem med fåglar? jag får ogräs lite då och då,

just nu har jag problem med för många kunder, alla vill ha sparris och de tar ju för evigt att odla! behöver flera hundra st! ska iväg i helgen så det får bli till att sätta hela fältet fullt med sparris!

nån som köpte en andra trädgård ännu? hur mycket pengar har ni? jag har runt 12000 tror jag

Citera

14 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 08:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon