Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Har Ingrid Bergman dött?
          emmsing75
          Inlägg 18-04-2009, 12:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 220
          Medlem nr: 7 025

Kanske lite makaber rubrik men jag har en rabatt med bla 6 Ingrid Bergman rosor som är inne på tredje säsongen nu. De tre bakersta ser "normala" ut och har lite skott som börjat komma men de tre främre är mörka i "stammen" och har ännu inte fått några knoppar. Främst är det en som nästan ser helt svart ut. Jag bor i zon 3-4 och det är ju precis vad den rosen ska tåla så kan det helt enkelt vara att de har frysit ihjäl? Den värsta var också angripen av rosrost eller nåt förra säsongen så kan det ha bidragit?

Det jag vill veta är helt enkelt vad ni tror och tycker jag ska göra. Ungefär hur länge jag ska vänta innan jag kan konstatera dem som döda, kanske är de bara lite sena i starten och finns det då nåt man kan försöka med för att få igång dem. Om de nu har gått hädan har jag tänkt byta ut dem mot andra, kanske lite tåligare rabattrosor men då måste de passa ihop med IB eftersom de tre andra är kvar så jag tar tacksamt emot tips på alternativa rosor också.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 01:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon