Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Okragult mögel på jordytan
          RitRat
          Inlägg 22-04-2009, 10:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 153
          Medlem nr: 22 570

Kan hända att detta har diskuterats förut, ursäkta i så fall.

På mina frösådder har det bildats ett tätt lager av okrafärgat/gult mögel på jordytan.
          Jag hade samma problem förra våren. Då sprayade jag med något medel, fick tips någonstans, men har olyckligt nog glömt vad det var!!! Sprayandet hjälpte ett tag, sen kom möglet tillbaka, och jag sprayade igen. Då hade jag Greenworlds såjord, ursprungsland Estland. Jag skyllde på det märket.
          Nu har jag sått i ICA:s ECO såjord, och möglet är tillbaka, bara början än så länge.
          Kan hända att mögelsporer var kvar i såkrukorna, jag decinfiserade dem inte, bara borstade ur med vatten

Har någon annan haft det här brungula möglet? Hur kan jag bli av med det? Menar annat än att låta jordytan torka ut. Det har jag redan prövat, och inget hände.

--------------------
          /// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika.
          Och mitt kostval är vegg.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 01:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon