Jag bor mitt ute i spenaten med egen väg till fastigheten och ingen förbipasserande trafik nära huset. För ett par veckor sedan kom det in tjuvar i mitt hus när jag var hemma ute på tomten. Jag hängde ut tvätt och var ute och krafsade i jorden. De lämnade inga spår efter sig så jag upptäckte det inte direkt. Först upptäckte jag att min handväska saknades, sedan ett smyckskrin med bla ärvda smycken som inte går att ersätta. I går upptäcktes att dottern presentkort hon fick när hon fyllde år också var borta.
Eftersom en man försökt svindla min son på hans bil (en hel i historia i sig) så innebär det att han är utan bil för tillfället, så han har lånat min bil ett tag. I natt blev den stulen.
Fy fan vad eländigt allt känns just nu. Jag ska greja nytt körkort, nytt pass, nytt bankomatkort (till det behöver jag legitimation som jag inte har) ny mobil mm mm. Ta reda på värdet av smyckena som försvann. Härja med bil, sådant som jag avskyr. För att kunna göra det så behöver jag en bil på dagtid, då jobbar sambon så då skulle inte han kunna ta sig till jobbet.
Från att ha haft det lugnt och fridfullt i min ensamhet ute på landet så vågar jag inte ens hänga tvätt eller gå till brevlådan (ca 100m) utan att låsa dörren. Men så kan man ju inte leva!
Jag kan ju lugnt säga att om jag fick tag i tjuvarna så var det inte spam (potenshöjande piller) de skulle få i alla fall, snarare en slö skridsko.
Just nu så har jag lust att bli kriminell och rikta in mig på att stjäla ifrån tjuvar.
|