Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Djävla tjyvar
          Myosotis
          Inlägg 24-04-2009, 16:54
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

trostar.gif Jättetråkigt med inbrott. Vi hade ca. 15 - 20 inbrott här, en gång låg jag och sov och skrämde tydligen bort dem från ladan när jag gick förbi ladudörren till utedasset. Man blir rädd och arg och får en massa hämndtankar, jag känner verkligen igen allt det där. Ett tag vågade jag inte ens bo ensam här (det är också mitt ute i ingenstans och jag hade inte ens telefon på den tiden). Om det kan vara till någon tröst så går känslan av otrygghet över så småningom. Numera sover jag lugnt om nätterna, för nu var det så länge sedan det hände något. Jag låser alltid bilen. Huset låser jag när jag går längre bort än hundra meter eller så. Larm är bra att ha även om det inte har varit några påhälsningar sedan vi skaffade det, det avskräcker nog och det känns tryggt. De kommer verkligen snabbt.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 24-04-2009, 21:38
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Tycker det är hemskt - tycker synd om Er.

Har haft hund sedan 1980 och det är ju ett slags larm men håller med om att det är fruktansvärt, fast egentligen är det inte något man borde bli förvånad över - när det är så dåliga tider - menar att då frodas brott mer - tyvärr.

ingrid

Citera
          Huggorm
          Inlägg 24-04-2009, 21:45
          Länk hit: #23

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (ingrid fuxwall @ 24-04-2009, 22:38) *
          Tycker det är hemskt - tycker synd om Er.

Har haft hund sedan 1980 och det är ju ett slags larm men håller med om att det är fruktansvärt, fast egentligen är det inte något man borde bli förvånad över - när det är så dåliga tider - menar att då frodas brott mer - tyvärr.

ingrid

Varför skulle det begås fler brott för att det är sämre tider? De som gör inbrott är nog inte sådana som just blivit avskedade från jobbet, utan i förta hand knarkarpatrask som stjäl för att bekosta sitt missbruk. Samt utländska ligor, och de har knappast haft jobb i Sverige heller. Möjligen kan det vara svårare för hälarna att sälja stöldgodset i sämre tider så det krävs större kvantiteter, men det känns lite långsökt

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 24-04-2009, 22:00
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (Huggorm @ 24-04-2009, 22:45) *
          Varför skulle det begås fler brott för att det är sämre tider? De som gör inbrott är nog inte sådana som just blivit avskedade från jobbet, utan i förta hand knarkarpatrask som stjäl för att bekosta sitt missbruk. Samt utländska ligor, och de har knappast haft jobb i Sverige heller. Möjligen kan det vara svårare för hälarna att sälja stöldgodset i sämre tider så det krävs större kvantiteter, men det känns lite långsökt

Oj så fel mitt inlägg tolkades.

Tror inte ett ögonblick att de som blivit avskedade från Saab åker runt i området och gör inbrott men har en känsla av att dåliga tider och ökad brottslighet ändå hör samman och att vi inte kan skylla allt på knarkpatrasket men jag har säkert fel så bortse från mina förflugna ord - du har givetvis rätt på något sätt

Citera
          Österläge
          Inlägg 24-04-2009, 22:07
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Lustigt nog läste jag faktiskt i en tidning att det är mindre brottslighet i sämre tider! yes.gif Minns inte exakt vilka brott som minskade men tror det var rån o inbrott - logiken var typ att eftersom hederligt folk köper mindre, finns det mindre att stjäla... Ja det var ett stickspår.

Lider med dig Solstorm, måste vara så jobbigt! HAr inte råkat ut för något liknande än (peppar peppar) men är rätt nojjig, låser inte upp om jag inte vet (eller tror mig veta) vem som ringer på, kvällstid, osv...

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 24-04-2009, 22:14
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Österläge @ 24-04-2009, 23:07) *
          Lustigt nog läste jag faktiskt i en tidning att det är mindre brottslighet i sämre tider! yes.gif Minns inte exakt vilka brott som minskade men tror det var rån o inbrott - logiken var typ att eftersom hederligt folk köper mindre, finns det mindre att stjäla... Ja det var ett stickspår.

Då har vi alltså läst olika tidningar och hört på olika radioprogram - sak samma, det är synd om Solstorm, ta väl hand om henne Ni som umgås med henne kompiskram.gif

Citera
          caprifol
          Inlägg 25-04-2009, 10:27
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

Usch, vad tråkigt Solstorm! Förutom allt som försvunnit och inte kan ersättas, som smycken etc, får man ju en himla massa extrajobb! Tänker med nostalgi och saknad på min barndoms norrbottensby. Där ställde vi kvasten för dörren när vi gick bort så att det skulle synas och för att ingen besökande skulle behöva gå in på gården i onödan...

Citera
          Chamomille
          Inlägg 25-04-2009, 11:07
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

Fy för f.n ranting.gif Har haft 2 inbrott när jag bodde i studentlägenhet. Usch. De hade tom snott smutskläderna i tvättkorgen wacko.gif trostar.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 25-04-2009, 17:15
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Chamomille @ 25-04-2009, 12:07) *
          De hade tom snott smutskläderna i tvättkorgen

crazy.gif Det visar ju att de inte är riktigt kloka, förmodligen knarkpåverkade, vilket gör det ännu mindre önskvärt att överraska dem. Såna tokiga stölder är vanliga, här tog de t.ex. fjärrkontrollen en gång men glömde tv:n crazy.gif , sågade av sladden till stereon med metallsåg wacko.gif , sågade sönder ytterdörren med motorsåg och kröp in för att stjäla typ en gammal jacka och ett par skor med färgfläckar på duh.gif , hos grannarna hände det att de förstörde också, bajsade i ungarnas leksakslåda etc.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 25-04-2009, 17:24
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Har ni sett rubriken på TV.s textsida?
          Tjuvar som antagligen drabbats av sjukdom--efter inbrott på gård!

Citera
          Ralf
          Inlägg 25-04-2009, 18:02
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (zaaritha @ 25-04-2009, 18:24) *
          Har ni sett rubriken på TV.s textsida?
          Tjuvar som antagligen drabbats av sjukdom--efter inbrott på gård!

Skitsmart av dem. Gården var väl skyltad? Kanske utlänningar eller nån som ej trodde på skyltningen.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 25-04-2009, 20:37
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Hur som helst--de gjorde bort sej!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-04-2009, 21:15
          Länk hit: #33

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Vad var det för sjukdom dom fick, mul och klövsjuka eller galna kosjukan? Eller bara ringorm?

Citera
          Anma
          Inlägg 25-04-2009, 21:38
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Ush, vet precis känslan på att bli bestulen! Att ha inbrott lär vara ännu värre, då har ju någon rotat i ens egna personliga saker. Huvva!

Citera
          Motti
          Inlägg 25-04-2009, 23:38
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Det är ju som i Raskens !om ni kom i håg?Ida hade sparat koppartvåöringar i ett helt år för att kunna köpa ett tyg,Ida stog i åkern och hackade i potatislandet när en lösdrivare va inne och stal hennes kopparmynt ,tror det va fem kronot (på den tiden)en kattastrof på den tiden.I dag ha vi inga kopparmynt !jo femtioöringen.Stackars Ida,och dom som råkar ut för tjyvar och banditer confused.gif

Ordspråk :Allt mitt är ditt !och mitt ska du ge fan i

Citera
          Solstorm
          Inlägg 26-04-2009, 09:27
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Handväskan har jag fått tillbaka, den hittades några mil härifrån. Mitt telefonnummer fanns i min kalender så upphittaren ringde mig. Fast väskan var ju länsad på sådant som var av värde förstås.

Det var en lite dyrare väska som har alla fack så som jag vill ha dem och jag tycker om den väskan. Ändå har jag inte använt den ännu sedan jag fick tillbaka den. Det känns läskigt, nästan som om tjuvarnas händer fortfarande finns kvar i väskan.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 26-04-2009, 09:32
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Myosotis @ 25-04-2009, 18:15) *
          crazy.gif Det visar ju att de inte är riktigt kloka, förmodligen knarkpåverkade, vilket gör det ännu mindre önskvärt att överraska dem. Såna tokiga stölder är vanliga, här tog de t.ex. fjärrkontrollen en gång men glömde tv:n crazy.gif , sågade av sladden till stereon med metallsåg wacko.gif , sågade sönder ytterdörren med motorsåg och kröp in för att stjäla typ en gammal jacka och ett par skor med färgfläckar på duh.gif , hos grannarna hände det att de förstörde också, bajsade i ungarnas leksakslåda etc.

wacko.gif blink.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 26-04-2009, 11:51
          Länk hit: #38

Gäster

För några år sedan tog polisen några busar här som höll på med inbrott. I busets ägo hittades en anteckningsbok där hela bostadsområdet var kartlagt och där kunde man bl.a. läsa vilka familjer som hade husvagn och i vilka hus det fanns hundar.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 26-04-2009, 12:21
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 26-04-2009, 12:51) *
          För några år sedan tog polisen några busar här som höll på med inbrott. I busets ägo hittades en anteckningsbok där hela bostadsområdet var kartlagt och där kunde man bl.a. läsa vilka familjer som hade husvagn och i vilka hus det fanns hundar.

Så hade vi här också. Polisen hittade kartor och info i en bil om vilka som hade hundar mm wacko.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Christa
          Inlägg 26-04-2009, 12:42
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Jag blir lite orolig när jag läser att många av er haft inbrott trots att ni bor mitt ute i spenaten. Vi letar efter hus på landet och har funderat en del på vilka lägen som har mindre risk för inbrott. Vi trodde det var större risk om man bor längs en allmän väg och mindre om man har enskild väg fram till huset.

Småvägar är i och för sig också allmänna men jag menar sådana vägar där man åker för att ta sig någonstans och inte in till några hus.

Jag har också föreställt mig att tjuvar är lata och inte vill gå så långt från sin bil.

Hur långt från allmän väg bor ni som haft inbrott?

Bor det flera längs samma väg innan man kommer fram till er?

Hur långt är det någon stad?

Det är vår livsdröm med ett hur på landet men jag har tjuvskräck. Är inte mörkrädd men onda människor är jag rädd för.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 09:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon