Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Perennarabatt framför fläder och brudspirea, Kan det fungera???
          katrin
          Inlägg 03-05-2009, 21:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 111
          Medlem nr: 2 053

Jag har några gamla buskar som står placerade lite som ett "C" i gräsmattan, med ca en meters gräs emellan.
          Från vänster fläder, sen brudspirea i mitten och sen en rosaröd spirea av något slag (tror jag) till höger.
          Funderar nu på att göra en oval rabatt framför dem, och behöver nu lite tips. Bor i zon 3 och läget är soligt till halvskuggigt.

Tror ni att det går överhuvudtaget, eller tar buskarna för mycket näring?

Det är gräsmatta även på andra sidan buskarna, som jag klipper från andra hållet. Om jag planterar perenner, ska jag då plantera in dem även mellan buskarna, eller ska jag låta gräsmattan vara kvar emellan? Vad blir snyggast/mest lättskött?

Eller ska man kanske plantera in ett par andra buskar emellan, för att få bort gräset där, och få en sorts vägg till rabatten? Vilka buskar kan man i så fall tänka sig?? Svårt tycker jag.

Hoppas ni förstår hur jag menar...

--------------------
          Katrin

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 09:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon