Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad kan facket göra egentligen?, Ska man ansluta sig eller inte
          Tirres
          Inlägg 06-05-2009, 07:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 39
          Medlem nr: 22 981

Sitter på en ny arbetsplats, som jag fått veta inte är så "schysst" De är inte anslutna till kollektivavtal, och jag förhandlar helst min lön själv ändå. Det är bara jag som har mina arbetsuppgifter där jag jobbar. Om jag tex skulle få problem att de vägrar mig sjukskrivning trots att jag har intyg eller om de försöker ge mig lönen inkl. semesterersättning (vilket ju inte är tilltåtet i lag på månadslön) kan facket göra nåt då? När arbetsplatsen inte är ansluten? Eller är det bättre att själv anlita advokat?

Till problemet hör väl också att jag inte tycker det finns nåt fack som passar mig. Jag jobbar som assistent och Unionen som jag var med i förut tycker jag är heeeelt värdelösa. Den gången jag behövde få tag på de var det omöjligt. Så nu är jag med i alfakassan, men de har väl inget fack?

Nån som är bra på sånt här och kan hjälpa mig?

--------------------
          Odlar på lott i Skarpnäck söder om Stockholm

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 09:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon