Hej,
Jag har fått ta över en kolonilott på 60 kvadratmeter, Där växer en del buskar och perenner som jag ska spara (ev flytta några), t ex hallon, björnbär, vinbär, blåklint, pion, syren med flera,
Det finns också liljor som redan nu är angripna av liljebaggar, Liljor är inte mina stora favoriter och jag har ingen större lust att klämma liljebaggar,,, bladlöss och sniglar må så vara men det bär mig emot att döda skalbaggar som ser ut som små konstverk, Fast om jag behåller liljorna börjar jag nog hata dem som alla andra :-D Frågan är: kommer liljebaggarna bara att äta upp något annat i stället? Spara eller kasta?
Har också fått ta över en frodig bolmört, Den är i och för sig intressant men med en liten son på åtta månader känns det läskigt att ha något dödligt giftigt, Jag kan ju passa honom så att inget händer men man vet ju aldrig, Spara eller kasta?
Så är det hallonsnåret, Växer meterhöga fina skott, jag har rensat och även hittat skott där jag inte vill ha dem, Går det bra att flytta dessa? Eller är det enklast att ta bort dem?
|