CITAT (MariaS @ 13-05-2009, 14:48)

Gammal jordbruksmark i träda utan byggnader, är inte speciellt dyrt! (Ingen skog!) Stannade och kollade. Huset är på 235m2 boyta dessutom. Alltså större än Äntligen-hemma-huset! Finskt trähus. Billiga att köpa tydligen och verkar vara lätta att sätta upp. Från att de började gräva grunden till inflyttningsklart, 6månader!
Annars finns här sjönära tomter på 4500m2 för ca 500 000:- en liten bit bort. Då ingår brygga, kommunalt vatten, avlopp och framdragen fiber i det tomtpriset! Vänern ligger då 150meter från tomtgräns!
Det gäller att köpa och bygga på rätt ställe i landet tydligen...
Det låter inte rimligt att man kan få ett färdigt 235 m2 stort hus för 1 200 000, det får man ju inte ett enkelt nyckelfärdigt typhus för. Jag gissar att det rör sig om "skalet" och att man får lägga ungefär lika mycket till färg, tapeter, badrum, kök och vitvaror m.m.innan huset blir inflyttningsklart. Ett badrum för 150 000 kr blir ju t.ex snarare standard än lyx.
Betr. Äntligen- hemma- villan så gillar jag tvättstugan och uteplatsen för övrigt är det lite väl plottrigt för min smak. Jag gillar det minimalistiska med få prylar och starka ,rena färger.
Fasadfärgen tycker jag inte alls om, tror att det blivit snyggare med svart, vitt eller mörkt grått.
Gita