Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Angående Biobalans, - hur är det med hållbarheten?
          Bee
          Inlägg 20-05-2009, 08:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Jag köpte två påsar Biobalans i början av april och har lagt ut lite runt varje ros. Igår såg jag att en av dom har börjat få fläckar på bladen.
          Så jag undrar, hur är det med hållbarheten? Eller skall man gå och dutta Biobalans ofta? Jag har en halv påse kvar, finns det levande Trichoderma kvar där?
          Det är ju inte så att jag har vattnat varje dag, en gång i veckan eller två-tre om det har verkat torrt.

Sen har jag en fråga till: det står på påsen att man inte skall kombinera med kemiska preparat. Hur funkar det med bladlöss mfl odjur som äter upp bladen? Är det ok att spreja på om odjuren blir för många? Förra året använde jag inget medel alls på rosorna och det resulterade i både rosrost och svartfläck. Samt att bladlöss och larver fick äta sig mätta.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 16:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon